Graczem bÄdÄ câŚ
Musze jutro wymienic tylne hamulce i dzisiaj jade wszystko kupic. Tylko ze za bardzo nie pamiętam co i jakiej firmy?
Napewno :
Tarcze(jakie)
Klocki(jakie)
Linke hamulca ręcznego(w ogóle ważna jest marka?)
łożyska (komplet) SKF albo jakieś japońce.
nie wiem czy bęben też?
Zapomniałam o czymś?
Jakich producentów kupić?
Tarcze(jakie)
ATE, Brembo, Ferodo, Jurid, ew. polskie, dobre i niedrogie ATM Mikoda. Tutaj masz tarcze Mikoda. Ja np. wybrałbym takie tarcze w wersji nacinanej i frezowanej Zawsze polepszy to troszkę skuteczność hamowanie.
Klocki(jakie)
Remsa, Breck, Textar, TRW, Ferodo.
Linke hamulca ręcznego(w ogóle ważna jest marka?)
Linka, to chyba tylko oryginał...
łożyska (komplet) SKF albo jakieś japońce.
A łożyska wymagają u Ciebie wymiany? SKF jest marką samą w sobie Dobre są też produkty Ruville, oraz łożyska MAR (z tego co widzę, to cieszą się dobrymi opiniami).
nie wiem czy benben też?
Warto obejrzeć przed wymianą, czy faktycznie któryś z elementów tylnych hamulców kwalifikuje się do wymiany. Zapomniałam o czymś?
Na pewno przy tej robocie należałoby wymienić także płyn hamulcowy na DOT-3 lub DOT-4, np. ATE, Ferodo, TRW czy Jurid.
Nooo tak już jadąc po całości, to można profilaktycznie i przewody hamulcowe wymienić, ale też trzeba by było ocenić stan obecnych.
Jeżeli chodzi o tył to na bank kup rozpieraki tylko orginalne do tego komplet sprężyn oraz szczęki mogą być orginalne szczęki lub Fomaru. W przypadku bębna oceniać trzeba wytarcie bębna i czy ma duże progi jeżeli bęben będziesz wymieniać to najlepiej wymienić dla spokoju też łożyska bo różnie mogą znieść wybicie i nowe nabicie kwestia czym to mechanik będzie robił. Jeżeli cylinderki mają wycieki to albo kupić gumki i naprawić lub dać nowy cylinderek. Tak czy siak czeka cię spory wydatek. Rozpierak w Szczecinie polmozbyt to 30zł za stronę, Szczęki Fomar 50zł (L+P) komplet spręzyn to koło 30żl zawleczki po 50gr łożysko MGK 24zł
[ Dodano: 2009-12-01, 14:43 ]
ile samochód już ma przejechane km?
[ Dodano: 2009-12-01, 14:54 ]
najlepiej by było zdjąć bęben i ocenić wogóle co jest do wymiany żeby Ciebie nie narażać na zbyt duże wydatki
Pietro, Dzięki coś z tego wybiore
Przewodów nie musze wymieniać. Dzieki za podpowieć o plynie a czym sie różni 3 od 4?
kapsel1984, bęben na 100% nadaje sie do wymiany. Łożyska już dawno powinnam wymienić ale zwlekłam na moment jak całość zrobie.
przejechane mam okolo 120 tys
[ Dodano: 2009-12-01, 15:24 ]
wymieniać będzie mechanik
DOT 4 jest nowocześniejszym płynem i ma o 30 stopni wyższą temperaturę zagotowania.
Po wyjściu z pracy mnie olśniło że to tył miał być robiony
Więc większość rzeczy odpada ale dzięki bardzo za pomoc przydadzą się na pewno takie informacje
edit
Komplety łożysk firmy MAR są produkcji słowackiej. ( Montowałem sam i wszystko śmiga cichutko ). Jak masz więcej kasy to kup japońskie KOYO.
SKF to wysoka jakość jak te KOYO czy polskie FŁT, ale cena z kosmosu.
Szczęki hamulcowe najlepiej kupić oryginalne koreańskie Sangsin, bo potem masz cały czas ten czarny brud na alufelgach lub kołpakach, jak trafisz na kiepskie rzemieślnicze jak ja... porażka