Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Chcę wymienić olej w skrzyni biegów. Po przeczytaniu opini na forum zastosuje zalecany przez was Castrol SMX-S 75W/85 (choć w Płocku jest drogi - 31zł za 0,5l).
Chcę sie zapytać - jakie klucze przygotować do odkręcenia korka spustowego i wlewu oleju.
Dzięki z góry za pomoc.
Pozdrawiam
A po co zmieniasz? nie zaleca się zmiany tylko dolewki jak nie ma stanu.
Można zmienić olej po zmianie na dobry olej jest zmiana w zmianie biegów zwłaszcza zimą, ale jeśli autko nie ma nakręcone 150-200k km to chyba nie ma to sensu.
Po co zmieniam?
Zgodnie z instrukcją Maizka zalecana jest pierwsza wymiana po 10tys. km, a następna co 40tys. km.
Jestem II właścicielem Matizka, kupionym ze stanem 35tys. km. W chwili obecnej mam 45tys. km.
Napewno olej nie był zmieniany po pierwszych 10tys. km. no i stąd moja chęć wymiany oleju w skrzyni biegów.
A po co zmieniasz? nie zaleca się zmiany tylko dolewki jak nie ma stanu.
W Matizach jest zalecana zmiana oleju co 40 tys. km, więc pewnie dlatego
Poza tym to, że w Lanosach producent nie przewidział wymiany oleju nie oznacza, że nie można go wymienić. Wymiana oleju na "świeży", albo na dobry syntetyk 75W90 (Mobil lub Castrol) nie zaszkodzi, a raczej wpłynie pozytywnie na pracę skrzyni
ten Castrol co pisze autor watku dobry olej ale ciezko dostepny,co do operacji niepamietam juz ale do spuuszczenia trzeba miec cos pokroju imbusa ale z koncówka kwadratowa cos ok 10mm a do wlewu przychdzi duzy klucz płaski cos powyzej 20mm,do wszystkiego jest dojscie z kanału
olej jest do dostania w Inter Cars (31zł/0,5l). W stacji daewoo polecali Mobil za 25zł/1l.
Znalzłem w necie, że do korka wlewu płaski 24mm, a do spustu imbus z końcówką kwadratową 10mm. Szkoda, myślałem, że na imbus z końcówka sześciokatną (taki został mi po Fiaciku Uno).
moze podejsc odpowiedni szesciokat czyli imbus
Castrol SMX-S 75W/85
Super olej i jest do zdobycia w Łodzi za 25zł (0,5l)
Jeśli chodzi o olej do skrzyni biegów , to według książki technicznej do lanosa oleju nie wymienia się się przez okres całej eksploatacji .
No chyba że przy wymianie uszczelniaczy czy przegubów . także musi spełniać specyfikacje API klasa GL i oczywiście SAE , jeśli są braki oleju to tylko dolewka.
Kolego paker41 co do oleju w Lanosie to sie zgadza, ale my wypowiadamy się w tym wątku o Matizku.