Graczem będąc…

Panowie jak wymieniæ tarcze hamulcowe w MATIM? Czy jest konieczne ¶ci±ganie piasty? Dziêkujê za ewentualne odpowiedzi.


Zdejmujesz kolo , zacisk hamulcowy i odkrecasz sruby mocujace tarcze

[ Dodano: 2009-04-02, 11:45 ]
To samo z przodu i tylu.
od kiedy w matizie Ramir sa tarcze z ty³u? poza tym wymiana tarcz w przodzie to nietakie hop siup jak w wiekszosci aut,do demontazu tarcz trzeba z przodu ³o¿yska zdejmowac co sie wiaze czesto z ich wymian± niestety
W³a¶nie tak s³ysza³em. W innych autach jest to "chop siup"Pozdrawiam.


no tak ... pomagalem kumplowi wymieniac komplet lozysk w poldku ....tym sie zasugerowalem
Agrosik zaopatrz siê w nowe ³o¿yska do przodu. Niestety przy wymianie tarcz, mo¿e byæ konieczna wymiana ³o¿ysk, bo mog± nie nadawaæ siê do ponownego monta¿u. Osobi¶cie polecam demonta¿ ca³ej zwrotnicy, bêdzie wygodniej to zrobiæ. Sam wymienia³em dwa razy ³o¿yska, wygodniej by³o zdemontowaæ zwrotnice, i dopiero rozbieraæ. Tarcza jest zespolona z piast±, i trzeba wcisn±æ w ni± ³o¿yska. Je¶li nie masz sprzêtu lub warunków, to lepiej znajdz jaki¶ warsztat gdzie Ci to zrobi±. Jest trochê zabawy.
£ozyska z przodu przy wymianie rozlec± sie na bank. Nie polecam Ci sie zabieraæ za to bo to nie jest takie proste jak nie wiesz o co biega. Polecam warsztat.

By³y tu opisywane przypadki gdzie po wymienie nawet na SKF-y po przejechaniu 200km rozlatywa³o siê i reklamacja.
Dziêki koledzy!
Nie polecam Ci sie zabieraæ za to bo to nie jest takie proste jak nie wiesz o co biega
Sam bez prasy raczej nie zrobisz tego tak ¿eby szybko sie nie posypa³o . M³otek niekoniecznie nadaje sie do tego . Ja rowniez polecam warsztat koszt w ASO ok 500 z³ z gratami ( tarcze + ³o¿yska ) sama wymiana oko³o 100 - 150 z³
czy je¶li po rozgrzaniu tarcz (4-5 hamowañ w mie¶cie w krótkim czasie) podczas ruszania i zwalniania tarcze tr± to kwalifukuj± siê one do wymiany czy mo¿e wystarczy tylko oczyscic cylinderki ? zjawisko wystepuje tylko po rozgrzaniu tarcz. gdy ostygn± tarcie zanika. proszê o pomoc
oklep tarcze z rdzy na poczatek,ile na tych tarczach przejezdziles?
Z jakiej rdzy?
Z jakiej rdzy?

na rancie
czy je¶li po rozgrzaniu tarcz (4-5 hamowañ w mie¶cie w krótkim czasie) podczas ruszania i zwalniania tarcze tr± to kwalifukuj± siê one do wymiany czy mo¿e wystarczy tylko oczyscic cylinderki ? zjawisko wystepuje tylko po rozgrzaniu tarcz. gdy ostygn± tarcie zanika. proszê o pomoc

mnie sie bardziej zdaje, ¿e albo masz stary jak ¶wiat p³yn hamulcowy i wiêcej tam wody ni¿ p³ynu i dzieje siê co sie dzieje albo klocki Ci siê w kopytach wieszaj±, jak nie masz drgañ kierownicy przy hamowaniu to raczej tarcze bêd± ok ..
a no p³ynem tez to moze byc,ja wymieniam dla spokoju co góra 2 lata
przebieg ju¿ spory na tych tarczach, ale moj matiz to ogolnie bardzo wyjatkowy egzemplarz i wszystkie czesci i mechanizmy wytrzymyja rekordowe przebiegi (sprzeglo 210 tys, pompa wody 220 tys, tarcze poprzednie 120 tys, obecne juz 100 tys, klocki po 70 tys, wydech orginalny!! ) . kierownica nie trzesie przy hamowaniu. tarcze w miare rowne sa, tzn jak zmienialem opony w weekend to jeszcze spoko wygladaja. sprobuje moze plyn zmienic. a klocki maja moze 10 tys zrobione.
no to sie tylko cieszyc ze tak jest
mach7, je¿eli masz w miarê ¶wie¿e klocki proponujê rozebraæ kopyta i wyczy¶ciæ prowadnice i oczywi¶cie wymieniæ solidnie p³yn hamulcowy i wszystko bêdzie ¶migaæ ..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •