Graczem bÄdÄ câŚ
Otóż silnik głośno i metalicznie terkocze/stuka. Diagnoza wstępna: zużyte krzywki wałka na skutek jazdy na kiepskim oleju. Diagnoza nr 2: wymienić wałek.
Czy faktycznie wymiana wałka załatwia sprawę, czy też mogą być inne elementy odpowiedzialne za hałas. Dodam, że silnik chodzi jak zegarek, po odkręceniu korka nic nie dmucha i widać, że olej ładnie smaruje całą klawiaturkę. Oczywiście zaraz po wejściu w posiadanie Mietka zalałem go fabrycznym półsyntetykiem 5W30.
Zanim zabierzesz się za wymianę zdejmij pokrywę klawiatury i dokładnie obejrzyj każdą krzywkę wałka. W ten sposób potwierdzisz lub nie wstępną diagnozę. Przypomnę tylko że jeśli wymieniamy wałek to koniecznie należy wymienić dzwigienki
regulacja zaworów niepomogła? tak jak kolega stiff pisze zdejmij pokrywe zaworów i zobacz jak naprawde jest,jaki to był olej org Daewoo na takim jezdzisz?
regulacja zaworów niepomogła? tak jak kolega stiff pisze zdejmij pokrywe zaworów i zobacz jak naprawde jest,jaki to był olej org Daewoo na takim jezdzisz?
Regulacja zaworów nie pomogła.
Olej wlałem Daewoo 5W30 taki jaki ma być fabrycznie w Mietku.
Pytanie czy można przynajmniej na razie wsadzić tylko wałek czy wymiana dźwigienek jest niezbędna? Kiedyś do mojej starej Skody wpakowałem tylko wałek z pominięciem dźwigienek i przez kolejne 100tyś wszystko było ok.
Sam sobie odpowiesz na pytanie jak porównasz żużytą dzwigienkę z nową. - to po 1
A po 2 - W tego typu układzie [ współpraca krzywki bezpośrednio z dzwigienką ] zawsze KONIECZNIE podczas wymiany wałka wymieniamy dzwigienki. Do tej zasady dostosować się osobiście nie musisz [ w końcu nic na siłę ].
Sam sobie odpowiesz na pytanie jak porównasz żużytą dzwigienkę z nową. - to po 1
A po 2 - W tego typu układzie [ współpraca krzywki bezpośrednio z dzwigienką ] zawsze KONIECZNIE podczas wymiany wałka wymieniamy dzwigienki. Do tej zasady dostosować się osobiście nie musisz [ w końcu nic na siłę ].
Cóż, trzeba rozebrać...
wałek 150zł...
dźwigienki 37zł x 6... czyli dwukrotność wałka...
fabrycznym półsyntetykiem 5W30. 5W30 to syntetyk. Wymien walek i dzwigienki jeden koszt rozbierania
W tych pieniądzach to nie wiem czy nie będzie lepiej kupić całą głowicę ale trzeba to rozważyć.
Koszt to mniej istotna sprawa bo sam sobie zrobię wszystko.
Nie wiecie gdzie można dostać dźwigienki i wałek za rozsądną cenę?
Jeszcze jedna możiwość... swap silnika na Chevy 1.0 tylko czy ktoś wie jak wygląda sprawa instalacji i ECMu? Chevy ma 4 gary więc ECM od Mietka będzie do niczego. Z tego co się wstępnie pytałem cwaniaki sprzedają silniki bez osprzętu (czyli bez ECMu również)
ja chcialem dodac ze od czasu kiedy w serwisie zaczeli mi wymieniac ten ze walek to poszlo potem cala masa problemow pozniej zaczal spalac olej i to byla uszczelka a teraz skacze na 3 biegu i strasznie muli a jesli chce mocniej mu depnac i mocniej wcisnac pedal gazu to mam wrazenie ze silnik wyskoczy
Mam podobny problem - jedna krzywka na wałku podtarta...
Narazie mam jeździć, dopuki hałas (który raz jest a raz nie) stanie się naprawdę upierdliwy.
Olej zawsze lałem dobry. Jako przyczynę wskazuje się niskie przebiegi jednorazowe: 2x 6km dziennie. Czyli nawet najlepszy olej nie ma specjalnych szans osiągnąć temperatury roboczej.