ďťż

Graczem będąc…

Jak w temacie. Jeśli ktoś ma doświadczenie w takiej operacji prosiłbym o wskazówki jak się do tego zabrać a w szczególności co należy kupić.

Na dzień dzisiejszy wiem, że przy nowym wałku potrzeba kompletu dźwigni zaworowych.

Czy są tam jakieś uszczelki, inne części, które należy wymienić?


do tego simeringi tzn uszczelniacze zaworów,bedziesz musiał demontowac aparat zapłonowy do tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami
DZięki za info. Próbuję znaleźć jakikolwiek opis jak to robić ale w książkach typu "sam naprawiam" nic nie ma... Przydałaby się instrukcja serwisowa...

Matiz ma jakieś panewki na wałku rozrządu? Wydawało mi się, że nic takiego nie ma i jest po prostu ułożony w głowicy...
tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami

wiekszej glupoty nie slyszalem


tego napewno,niewiem jak jest z łożyskami wałka tzn panewkami

wiekszej glupoty nie slyszalem

niewiedziałęm jak inaczej nazwac łożysko ślizgowe wałka rozrządu,zamiast wypisywania takich rzeczy poprawiłbys mnie jak siedzisz w temacie
niewiedziałęm jak inaczej nazwac łożysko ślizgowe wałka rozrządu...

Nic takiego nie występuje (przynajmniej nie w Matizie). Wałek leży po prostu na wycięciach głowicy a od góry dociska go odpowiednia pokrywa. Osobnych panewek tam nie ma- łożyskowanie wałka to część głowicy.
do tego simeringi tzn uszczelniacze zaworów

uszczelniacz owszem, ale nie zaworów tylko wałka rozrządu, jak sądzę..
Panowie luzik po prostu Paweł wie o co chodzi a Wy zwłaszcza Kamil po prostu "sprostować " jego wypowiedz od razu z "grubej rury" po prostu SZANUJMY SIĘ !
dzieki eurodata zasiegnełem cos wiedzy z tego tematu ,łozyskowanie opiera sie na łożyskach ślizgowych,role "panewek' pełnią tulejki które w miare zużycia rozwiertuje sie , w ich miejsce wp rasowywuje sie nowe tulejki cos w stylu jak przy wymianie prowadnic zaworowych
A co z uszczelniaczem (simmeringiem) wałka rozrządu ? Piszecie o panewkach a o głównym uszczelnieniu zapominacie?
wspomniałem wczesniej,tylko sie walłem i napisłem ze uszczelniacze zaworowe zamiast simeringów
OK.

Podsumowanie:
-wałek x1
-dźwignie zaworów x6
-simering uszczelniający wałek x2? (rozumiem, że od strony koła zębatego rozrządu i od strony rozdzielacza zapłonu po jednej sztuce)

Czyli te 3 rzeczy i mamy sprawę załatwioną jak rozumiem?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •