Graczem będąc…
Przy okazji wizyty w ASO (nieszczelny przewód hamulcowy) okaza³o siê, ¿e zaciski s± w stanie agonalnym. Zapieczone, klocki ca³y czas dotykaj± tarczy. Zaproponowano mi ich wymianê ale ze wzglêdu na koszt naprawy (ok. 800) chcia³em siê dowiedzieæ czy da siê je jako¶ reanimowaæ. Mo¿e da siê kupiæ jakie¶ ich elementy, wymieniæ to co najwa¿niejsze, resztê wyczy¶ciæ i jeszcze trochê pou¿ywaæ?
Ewentualnie czy zakup u¿ywanych, np na allegro to dobry pomys³?
Jest sklepik na allegro KIMOTO maj± wszystkie czesci do daewoo i nawet w dobrej cenie sprubuj na allegro albo bezposrednio na ich stronie
Ka¿dy zacisk da siê regenerowaæ. Je¶li chodzi o zapiekanie to s± ca³e zestawy naprawcze (uszczelnienia a nawet nowe cylinderki). Wymiana w warsztacie kosztuje grosze , choæ ja w swoim starym aucie robi³em to sam.
ja proponuje wyczy¶ciæ papierem ¶ciernym kanaliki w których klocki biegaj±, oraz zobaczyæ czy t³oczek nie za¶niedzia³ jesli tak wyczy¶cic w razie potrzeby wymieniæ jego gumê i wstrzykn±c strzykawk± pod ta gumer trochê oleju.u mnie siê sprawdzi³o. a no i odpowietrzyc solidnie po tym wszystkim
w zasadzie to w³a¶nie na tym polega regeneracja zacisków, a uszczelnienia , czyli gumy s± tak tanie ¿e powinno siê je wymieniæ przy ka¿dym wyci±ganiu cylinderka na wierzch, takie jest moje zdanie.
Oczywi¶cie chodzi o to ¿e da siê to zrobiæ bez potrzeby przep³acania w ASO za nowe zaciski.
W takim razie nie sk³adam jeszcze broni i spróbujê powalczyæ, chocia¿ trochê czasu mi to pewnie zajmie.
Dziêki za rady.
Zanim zacznê rozkrêcaæ co tylko siê da chcia³em siê spytaæ o wyci±ganie t³oczka.
W ksi±¿ce Bujañskiego jest napisane, ¿e t³oczek wydobywa siê z korpusu za pomoc± sprê¿onego powietrza. Czy da siê to zrobiæ jako¶ inaczej? Np. nie od³±czaæ wcze¶niej przewodu hamulcowego i wysun±æ t³oczek naciskaj±c peda³?
I czy t³oczek mo¿e byæ tak zapieczony ¿e nie da siê go wyci±gn±æ ewentualnie nawet go niszcz±c ale tak ¿eby nie uszkodziæ korpusu zacisku?
Witam. Jestem w³a¶nie po wymianie zacisków na nowe w³±cznie z klockami hamulcowymi na nowe. w KIMOTo za nowe zaciski da³em 450 pln a na allegro mo¿êsz znale¿æ za ok 400pln. Wymiana to tylko dwie sruby od jarzma i srubka od przewodu hamulcowego. W regeneracjê bym siê nie bawi³ bo jakmasz wyrobione w jarzmach luzy to wymiana prowadnic nic nie da. Jak masz minimum wiedzy mechanik to sam to wymienisz i 400 zostanie Ci w kieszenie a co nowe to nowe a hamulce to Twojebezpieczeñstwo. pzdr
Wybór nale¿y do kolegi Mariosa. A t³oczek mo¿esz wypchn±æ naciskaj±c na peda³. I tak musisz go wyci±gn±æ ¿eby wymieniæ uszczelnienia.
Natomiast poradê co do regeneracji opieram tylko na s³owach Mariosa. Przy okazji wizyty w ASO (nieszczelny przewód hamulcowy) okaza³o siê, ¿e zaciski s± w stanie agonalnym. Zapieczone, klocki ca³y czas dotykaj± tarczy. Zaproponowano mi ich wymianê
W ASO zawsze proponuj± wymianê, a zapieczenie t³oczków to nie jest stan agonalny Po to s± zestawy naprawcze i ka¿dy mechanik nawet w profesjonalnym warsztacie spokojnie to poleci.
Robi³em to w ka¿dym z moich aut, a po robocie by³y sprawdzane przez diagnostê i nigdy nie by³o problemów.
Je¶li rzeczywi¶cie tylko siê zapiekaj± ,a nie masz wprawy to proponujê warsztat i terz ci to zrobi±. W moim sta³ym miejscu bior± ok 20 z³ za szt (robocizna), a uszczelnienia zale¿y od auta ale do Matiza pewnie grosze.
Pozdrawiam