Graczem bÄdÄ câŚ
Jak w temacie. Pasek rozrządu wymieniony 3 lata temu, przebieg 60.000, 2000r.
Wracam (w korku) i zaczęło coś wyć w silniku, lewa strona (stojąc przodem do silnika).
Pompa wodna, pompa wspomagania, alternator ?
Jakie typy? Jak zdiagnozować ? Jutro 1 maja, dzisiaj korki w całym mieście - czyli najwcześniej sobota z wizytą w serwisie (jak będą pracować).
Rozrząd powinno się wymieniać co 60 000 km zrób komplet wraz z pompą wody i powinno być ok.
Chyba, że to nie od rozrządu a np alternatora.
Rozrząd powinno się wymieniać co 60 000 km zrób komplet wraz z pompą wody i powinno być ok.
Chyba, że to nie od rozrządu a np alternatora.
Napisałem wyżej, że rozrząd wymieniałem niecałe 3 lata temu, przy stanie licznika jakieś 45kkm.
Pytanie: jak sytuacja jest groźna? Wytrzyma ze 20km i 2 godziny (czytać łącznie).
nie napisałeś, że rozrząd ma tylko 15 000 z poprzedniego posta wywnioskowałem, że ma już 60 000
Ja bym nie ryzykował jazdy, trzeba się dać w ten rozrząd i zobaczyć co jest nie tak, mogły łożyska na napinaczu się posypać i dlatego wyje.
Rozrząd był robiony kompletny wraz z pompą wody czy bez ?
Rozrząd robiło ASO - z faktury wynika, że wymieniano tylko pasek.
Czyli nie powinienem nawet ryzykować dojazdu do ASO ?
Te wycie (zależne od obrotów silnika) to rozrząd? Co mogę zdiagnozować w warunkach podwórkowych ? I jak ?
Stało się to nagle, 2km przed domem i nasilało się z każdą minutą.
To może być też pasek alternatora ale jego piszczenie z reguły znika na wyższych obrotach.
Ja Ci raczej nie polecam ASO popytaj znajomych o dobrego mechanika.
Jestem mechanikiem (ale nie brudasem samochodowym) - dla mnie jest to wycie z łożysk tocznych. Bardzo chciałbym się pomylić, że to jeden z 3 pasków.
Liczę, że ktoś miał podobny przypadek i jak typować kolejność: alternator, pompa wodna, napinacz czy pompa wspomagania kierownicy ?
I czy w tym stanie mogę ryzykować jazdę 20km (sobota) do ASO ?
Jeżeli masz możliwość to proponuję poluzować lub zdjąć pasek od pompy wspomagania, a następnie o alternatora i słuchać(może łożyska w alternatorze).Niedawno miałem podobny przypadek i na 90% obstawiałem pompę cieczy a jak się okazało pasek alternatora się kończył.Pasek wymieniony i OK! Powodzenia!!!
Ja bym stawiał na któryś z napinaczy.
Spróbuj zlokalizować dokładnie skąd jest te piszczenie czy z rozrządu czy gdzieś z paska alternatora. Jeśli to drugie to ja bym pojechał tym autem do mechanika bo jak coś się stanie nie będzie większych konsekwencji.
To nie jest piszczenie - tylko wycie.
w matizie jest tylko jeden napinacz i pompa wody,wiec wyboru niema zwłaszcza,jesli w ASO wymieniali ci tylko pasek rozrzadu,to ASO jakies brudasy jak sie robi to min pasek + napinacz w przypadku matiza
U mnie wył/jęczał pasek od alternatora. Przestawał kiedy dodawałem gazu...i tak się woziłem aż mi strzelił pewnego dnia w korku
Mam wersje z klimatyzacja i wspomaganiem... znajomy mechanik tak się naprzeklinał na to auto / wszystko jest tak genialnie upchane, ze ciezko tam cokolwiek włozyc/ Ale dał rade
Rano z duszą na ramieniu zszedłem do garażu. Na zimno omacałem pasek od wspomagania - lużnawy. Do paska od alternatora nie dotarłem - nie chciałem się za bardzo brudzić.
Odpalam silnik - i nic nie wyje.
Sam przejechałem 5 km - cisza. Dalej jechała sama Żona - z relacji wynika, że za następne 5km zaczął cicho wyć.
Wniosek stąd wynika, że to któryś z pasków - może oba.
Jutro spróbuję znaleźć warsztat aby je naciągnąć.
Wymieniać czy najpierw naciągać
lepiej wymienic,od altka koszt paska ok 10zl od wspomagania podobnie ale pewnie drozej bo to pasek wielorowkowy
Wymieniłem pasek alternatora - był lużnawy i widoczne były spękania przy "zębach" (dyskusyjne). Naciągnięcie paska w mojej wersji jest fizycznie nierealne - brak dostępu, demontować ABS?
Pasek wspomagania - stan idealny, więc zgodnie z sugestią ASO pozostał.
Na razie cisza, czekam na dłuższą jazdę.
daj sobie spokój z tym ASO.
To szmaciarze i wyłudzają pieniadze.
Kiedyś pojechałem na pierwsze badanie techniczne po zakupie mojego matizka koles stwierdził ze przydałoby sie wyregulowac zawory. Dałem sie namówic i zaplacilem za to sporo wole nawet nie podawac kwoty. No zawory wyregulował tak ze po 2 tys km
zaczął chodzic jeszcze gorzej silnik a uszczelke pod osłoną zaworów wydmuchneło po miesiacu i zaczął obficie leciec olej. Poprawił mi to znajomy mechanior za grosze i chodził jak w zegarku. Po jego regulacji dmuchnałem na trasie 165km/h
Ni dawaj aso robic cos przy silniku. Najwyzej niech ci napelnią płyn spryskiwaczy i przetrą lampy. Lepiej miec jakiegos znajomego dobrego mechaniora
Jest aso i ASO
wiem ze są aso i ASO
tylko ze w jednym i drugim jest drogo.
Esem jednak znajdź mechanika, bo nie podoba mi się, że wymieniono tylko pasek. Powinno się wymienić pasek+napinacz, i co drugą wymianę rozrządu też pompę wody. Paski raczej nie wyją tylko piszczą. Sprawdź też naciąg paska rozrządu, jeśli jest źle naciągnięty też będzie hałasował. Wycie to jednak wskazuje na łożysko, stawiam na rolkę napinacza. Nie lekceważył bym tego, bo możesz narobić sobie kłopotów.
Problem rozwiązany Przyczyną był... zaworek PCV. Pod pokrywą zaworów panowało takie podciśnienie, że gdzieś zrobił się gwizdek
Koszt naprawy w ASO (pisane dużymi literami) 16,-zł. Całe szczęście, że na wyjącym silniku dojechałem do tego ASO - a jechałem z zamiarem wymiany paska, napinacza i pompy wodnej
Tak więc nie każde ASO to zło i drożyzna