Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
zakupiłem Matiza z 2000 r. z przebiegiem ok. 130 tys. km. Samochód ma pewien mankament - co chwilę ostatnia świeca z prawej strony ulega zaolejeniu. Na skutek tego samochód zaczyna dusić się i przerywać, a za jakiś czas przestaje palić na ten jeden cylinder. Zostały wymienione pierścienie, walec rozdzielacza i kopułka oraz oczywiście świece i przewody. Niestety znowu jest to samo. Prawa świeca się zaoleja. Co może być jeszcze nie tak? Coś z głowicą albo wtryskiwaczami? Może ktoś się spotkał z czymś takim, bo na ostatni remont wydałem ponad 700 zł i nadal jest źle :-( Dodatkowo mam wrażenie, że samochód dużo pali - jeśli wierzyć wskazaniom licznika i wskaźnika paliwa to wychodzi ok. 9 l / 100 km. No i jeszcze mam wrażenie, że w kabinie trochę zalatuje benzyną, zwłaszcza po szybszym ruszeniu z miejsca :-(
Będę wdzięczny za jakieś porady.
Pozdrawiam!
Uszczelka pod pokrywą zaworów?
Uszczelka pod głowicą jest na pewno nowa. Jeżeli chodzi o uszczelkę zaworów to chyba nie, bo nie widać żeby na zewnątrz gdzieś olej wyciekał...
U mnie był olej na świecy i się okazało, że to jednak ta uszczelka była krzywo ułożona akurat w jednym miejscu. Też nie wyciekało na zewnątrz...
Czy przed montażem sprawdzona była głowica (czy jest równa) i jej szczelność na prowadnicach i gniazdach zaworów .
Czyli sugerujesz, że uszczelka zaworów może być nierówno założona?
[ Dodano: 2010-03-23, 12:25 ]
Z tego co pamiętam, to głowica nie była sprawdzana, szczelność też nie. Po prostu została z powrotem założona.
Przy wymianie UPG głowica powinna być splanowana jeśli ktoś to spaprał to wcale nie musi być uszczelka pod pokrywą zaworów. Cóż sprawdzić ją (pod pokrywą zaworów) nie zaszkodzi.
Przy wymianie UPG głowica powinna być splanowana jeśli ktoś to spaprał to wcale nie musi być uszczelka pod pokrywą zaworów. Cóż sprawdzić ją (pod pokrywą zaworów) nie zaszkodzi.
to ze powinna byc splanowana to tak sie utarło wśród mechaników,bo wiekszosc niema możliwosci sprawdzenia płaskosci powierzchni podgłowicowej,wiec najlepiej zplanowac co do zaolejenia,sprawdzałes wtrsywkiwacze paliwa,najlepiej podmien 3 wtryskiwacz z 2 i zobacz co sie dzieje,moze byc tak ze wtryskiwacz zamiast wtryskiwac mgłę olejowa to po prostu leje paliwo i niema procesu wymieszania mieszanki prawidłowego,lub pracuje na zbyt bogatej mieszance i paliwo jest niedopalane