Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Jakiś czas temu opisywałam moje problemy z autem, mechanikiem itp. Znalazłam nowego mechanika, który wszystko ponaprawiał, ale po tej naprawie, po przekroczeniu pewnych obrotów zapala się kontrolka check. Np gdy jadę na 4 biegu, po przekroczeniu ok.70 km/h, a gdy na 5 biegu to po przekroczeniu 90 km/h. Mechanik powiedział żebym się nie przejmowała bo nic się nie dzieje. Pojechałam na komputer i wyszło 5 różnych błędów, zresetowali to i kazali przyjechać za dwa dni. Wyszedł tylko jeden błąd (niestety nie pamiętam numeru, ale chyba około trzysta coś). Powiedzieli, że nie ma synchronizacji paliwa(?)czy coś w tym stylu. Powiedzieli żeby zmienić stację na BP lub shell. NIestety to nie pomogło. Tankuję na shellu lub BP benzynę 98, a poprawy nie widać (tylko kasa ucieka). W trakcie jazdy, gdy zapali się check, to wyłączę na chwilę silnik i załączę z powrotem, to kontrolka gaśnie. Muszę po prostu pilnować żeby nie przekraczać tej magicznej 90-tki. W związku z tą sytuacją mam parę pytań. Co może się dziać z moim autem (mechanicy nie mają teraz pomysłu-twierdzą że to nic takiego)? Czy jeśli jadę z zapaloną kontrolką check (przkraczam te 90 km/h), może coś się gorszego stać z autem? Planuję jechać tym autkiem na urlop ponad 600 km, czy dalej mam poszukiwać przyczyny tego błędu, czy powinnam brać go w taką podróż? Wszystko w nim jest ok, rozrząd wymieniony, sprzęgło również (przy wymianie sprzęgła pękła obudowa skrzyni biegów-mechanik twierdził, że to sprzęgło poniszczyło tą obudowę). Jeszcze jedno pytanie, czy z popękaną obudową skrzyni biegów mogę jechać tak daleko? Przepraszam, za tyle pytań i takie rozpisanie się, ale wiem, że na Was zawsze można liczyć. Pozdrawiam.
Na pewno przed takim wyjazdem lepiej naprawić. Ale bez znajomości kodu błedu możemy tylko zgadywać - jak możesz to odczytaj ten kod, zapisz go dokładnie i napisz tutaj.
echna, żeby było ci łatwiej , tu masz manual jak samodzielnie sprawdzić błędy http://daewooforum.pl/vie...?t=2869&start=0
Witam.
Wczoraj udłało mi się wreszcie zewrzeć piny i nagrać filmik, ale nijak nie jestem pewna kodów. Bardzo proszę o pomoc i interpretację. Pozdrawiam.
http://w316.wrzuta.pl/film/1sqZPzd7Lk4/matiz
jak sprawdzisz kod bledu to bedziesz wiedziec co jest nie tak. ale jak nic sie nie dzieje auto jezdzi normalnie to bym sie nie przejmowal tak bardzo . ja jezdzilem z zapalona check ponad rok , dopiero niedawno bylem u jakiegos dobrego mechesa i powiedzial ze to czujnik predkosci sie zepsul VHS czy jakos tak noi teraz juz nie swieci.
W/g mnie to są błędy 1510 i 0325, ale naprawdę nie jestem pewna. Mruga w ten sposób: 1 5 10 10 10 3 2 5 i teraz chyba od nowa 1 5 10 10. Nie bardzo wiem jak się to czyta.
Tym 1500 niema co sie przejmować jeśli niemasz klimy, jest w każdym matizie, natomiast ten 0325 to bład czujnika spalania detonacyjnego (stukowego) - błąd wewnętrzny jak w bujańskim wyczytałem. Ale gdzie on sie znajduje w matizie...w katalogu widnieje przy kolektorze wydechowym.
sprawdz polaczenie przewodów przy czujniku detonacyjnym.nizej masz pogladowe zdjecie gdzie znajduje sie czujnik

325 -czujnik spalania stukowego
miałem tak samo po 90 cyk i lampka
już miałem wymienić czujnik spalania ale kumpel powiedział żeby sprawdzić wtyczkę no i okazało sie że się przetarł kabel i nie było sygnału z czujnika spalania stukowego
kabel naprawiony i jest ok