ďťż

Graczem będąc…

matiz stał 2 tygodnie po wyjeżdzie okazało że coś słabo ciągnie , normalnie ciągnie jak szatan ale teraz nie chciał.
Zatrzymałem się obejżałem kółka, myśląc o przebitym kole, ale nie, nie było kapća. Z przednich kół się dymiło,pomyślałem znowu ku...a zapieczone zaciski. Miałem kupione nowe oryginalne kompletne zaciski,do tego nowe klocki,tarcze,łożyska. Myślałem że będzie spokój na parę lat(stare wytrzymały 10 lat ) Teraz pytanka:
---nowe klocki i tarcze=niski skok cylinderka w zacisku=podatność na zapiekanie??
obejżałem zaciski i tłoczki stan idealny więc tylko uszczelka wewnątz padła??
kupiłem taki zestaw
http://moto.allegro.pl/it...tico_matiz.html
naprawię jak długo wytrzyma??

Bo szczerze mówiąc delikatnie zaczyna mnie to już wku...ć

samochód zawsze dokładnie myty po zimie


darian, płyn kiedy był ostatnio zmieniany?
wymieniałem cały układ hamulcowy fakt na raty ale cały płyn dolewany ale pewnie coś zostało .Myślisz że to przez resztki płynu?? co do prowadnić to nie były smarowane
darian, płyn wymienia się w całości przepompowując go w całości przez cały układ. Samo dolewanie do zbiorniczka nic nie daje a jedynie utrzymuje poziom.

Smarowanie prowadnic zacisków pastą miedziową też zalecam.


ok zrobie jak radzisz
Dzięki
darian, płyn wymienia się w całości przepompowując go w całości przez cały układ. Samo dolewanie do zbiorniczka nic nie daje a jedynie utrzymuje poziom.

Smarowanie prowadnic zacisków pastą miedziową też zalecam.

Smarowanie pasta miedziowa wcale nie jest zalecane . Ostatnio sporo o tym pisano. Elementy smarowane ta pasta szybciej rdzewieja z wiadomych wzgledow (utlenianie sie)
Elementy smarowane ta pasta szybciej rdzewieja z wiadomych wzgledow (utlenianie sie)

szczególnie szybko rdzewieją wtedy jak nie ma tam dostępu wilgoci prowadnice są pod szczelną osłoną gumową, u mnie jakoś nic się nie dzieje a stosuje ten środek od lat
RIPER, daj spokój i nie daj się wciągnąć w OT.
też smaruje miedziwoym prowadnice aczkolwiek ponoc niepowiinno sie smarować pasta miedziowa.
dzisiaj się zabieram za to ,smarować czy nie???
dzisiaj się zabieram za to ,smarować czy nie???

Smarować.
Ja osobiście do smarowania prowadnic stosuje pastę do cylinderków firmy Wurth. Trochę droga, ale bardzo dobra.
byłem w 3 sklepach ( więcej nie ma w promieniu 20 km)i wszyscy mi takie oczy robili co jaka pasta?? miedziana?? nie ma czegoś takiego!!! Tłumaczę że jest i do czego się stosuje ale sprzedawcy pierwsze słyszą.
Więc nie posmaruje
Dzięki za zainteresowanie i pomoc
Ciemnogród Ja też latałem w mieście od sklepu do sklepu i każdy kiwał głową, w końcu
znalazłem w sklepie z częsciami vw tyle że mała tubka jak super glue - cena 6zł



na Allegro można zamówić np. 0,5kg w niezłej cenie
Rozebrałem, okazało się że zamiast płynu było jakieś mleko, tłoczki w idealnym stanie gumki również ale wymieniłem na nowe,płyn DOT4 układ przepłukany,odpowietrzony
Rozebrałem, okazało się że zamiast płynu było jakieś mleko, tłoczki w idealnym stanie gumki również ale wymieniłem na nowe,płyn DOT4 układ przepłukany,odpowietrzony

No to właśnie obstawiałem

Gitara
U mnie po wymianie płynu i przesmarowaniu tłoczków tym samym płynem - problemy ustały
Ciekawe kto usunal moj tekst ktory mowil o zlym wplywie tej pasty i o tym ze nie jest zalecana przez producentow ukladow hamulcowych.
Cytuje za dodatkiem technicznym InterCars nr25 "Obsługa Układów Hamulcowych"

"Takie smary były od dawna i są w ofercie wielu
producentów, jednak producenci hamulców opowiadają
się za ich niestosowaniem. Głównie dotyczy do smarów na
bazie miedzi, bo stały się one popularne wśród mechaników.
Wynika to z dwóch powodów.

1. Smar na bazie miedzi, w kontakcie z częściami aluminiowymi,
zwiększa skłonność do zjawiska korozji elektrochemicznej,
na styku obu metali. Miedź ma bowiem potencjał
elektrochemiczny +0,34 V, a aluminium -1,67 V, co sumarycznie
daje różnicę potencjałów 2,01 V. Powoduje to powstanie
mini ogniwa elektrycznego, które szczególnie w środowisku
wody z solę (spełnia ona rolę elektrolitu) przyspiesza wspomniane
zjawisko. Mówiłem o przewidywanych problemach
wynikających z tego zjawiska wiele lat temu, dlatego z satysfakcją
przyjąłem informację techniczną fi rmy TRW Automotive,
przestrzegającą przed używaniem smarów na bazie
miedzi, z tego powodu.
2. Według producentów hamulców, smary stosowane w
hamulcach z ABS-em lub czujnikami zużycia klocków hamulcowych:
• nie mogą zawierać miedzi i metali ciężkich;
• nie mogą przewodzić prądu elektrycznego.
Smary, które nie spełniają tego warunku, mogą zakłócać pracę czujników
prędkości obrotowej kół układów ABS i czujników
zużycia klocków hamulcowych.
Częściową alternatywą w stosunku do smarów
na bazie miedzi, są smary na bazie aluminium,
ponieważ nie powoduje korozji w kontakcie z aluminium, ale one również
przewodzą prąd elektryczny, wiec nie mogą być stosowane w samochodach
z systemami ABS i czujnikami zużycia klocków hamulcowych.
Z powyżej podanych powodów,zdecydowanie zaleca się stosowanie do
smarowania połączeń ruchowych smarów bez dodatków cząstek miedzi
i metali ciężkich, zdolne do przenoszenia dużych nacisków, wytrzymujące
wysokie temperatury,"

i to sa konkrety ktore mowia czemu nie powinno sie stosowac tych past, wiec nie wiem co sie komus nie podobalo ze usunal moj wpis. Wiec jak ktos cos ma do tego to niech ma odwage sie wypowiedziec a nie jak dzieciuch usuwac teksty. Akurat zajmuje sie metalurgia zawodowo od 20 lat wiec nie lubie jak pseudo fachowcy usuwaja teksty w ktorych akurat podaje sie prawde.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •