Graczem bÄdÄ câŚ
Przeważnie w Matizach są za wysokie obroty, co jest zazwyczaj wina silnika krokowego, ale czy za niskie obroty to także wina krokowca?? Na światłach jak stoje autko mi troszkę trzęsie i wyraźnie czuć za niskie obroty. Co może być jeszcze przyczyną??
Czy są sposoby regulacji obrotów?? niektórzy mówią, że nalezy wyjąć główny bezpiecznik 40A i to może pomoże ale raczej w to nie wierzę. Z góry dzięki
pomaga jesli komp nalapal błedów,nic trudnego a moze pomóc a jak nie to krokowy do czyszczenia
a ktory to bezpiecznik trzeba by wyjąć? i na jakiej zasadzie? po prostu wyjąć i włożyć od razu znowu?
podnosisz maske,otwierasz puszke z bezpiecznikami na denku pokrywy jest naklejka z oznaczeniem gdzie jest jaki bezpiecznik od czego,wyciagasz ten który jest od ECM i wkladasz z powrotem[lub prosciej sciagasz kleme z aku ale wtedy radio sie rozkoduje stacje i itp] nastepnie progframujesz obroty w nastepujacej kolejnosci:
1)przekrecasz zaplon na 10 sekund
2)wylaczasz zaplon
3)wlaczasz zaplon przekrecasz slinikiem przez rozrusznik ale tak zeby go nie odpalic czyli po prostu jak to mowia ryskasz go tylko
4)wylaczyc zaplon
5)odpalasz fure
jak to niepomoze pozostaje czyscic krokowca
Niesamowite!!! Pomogło!!! Silnik chodzi teraz dziwnie bo przez ponad rok chodził na niższych obrotach. O wile płynniej rusza bez szarpnięcia... Przy programowaniu przy muskaniu odpaliło mi się silnik ale zgasiłem go i jeszcze raz musnąłem... Kapitalna Sprawa!!! Dzięki serdeczne!!!
Kolego 2 punkciochy lecą do Ciebie
ok spoko
bezpiecznik wyciągnąć na chwile czy na dłużej trzeba to zrobić?
Wystarczy wyciagnąć go na jakieś 30 sekund... Ja tak zrobiłem.. A tak z ciekawości Ty też masz jakis problem z obrotami??
Dzieki za info. A co do obrotów to jakiś czas temu (z miesiąc może dwa) zaczął mi na biegu jałowym jakoś się tak trząść nierówno. Nie mam pewności czy to zbyt małe obroty ale nie zaszkodzi spróbować zaprogramować od nowa obroty. Jutro z rana się tym zajmę to dam potem znać czy to rzeczywiście było to
Wybaczcie że odgrzebuję stary temat ale mam pytanie. Byłam ostatnio u mechanika bo miałam właśnie problemy z wolnymi obrotami. Mechanik jakoś mi podwyższył te wolne obroty, auto chodzi lepiej ale czasem wydaje się że nie pali na 2 gar i trzęsie się po zatrzymaniu i falują mu obroty. Jest znacznie lepiej niż było, ale nadal nie zadowala mnie to. Czy opisane powyżej programowanie obrotów sprawi, że jakiekolwiek ustawienia których dokonał mechanik się zmienią? Bo nie chciałabym zmienić na gorsze tego co mam teraz. Bardzo proszę o poradę.
Kinia,na początek: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869
jesli dobrze zrobisz programowanie obrotów powiino byc ok,ale raczej wina lezy gdzie indziej
Wybaczcie że odgrzebuję stary temat ale mam pytanie. Byłam ostatnio u mechanika bo miałam właśnie problemy z wolnymi obrotami. Mechanik jakoś mi podwyższył te wolne obroty, auto chodzi lepiej ale czasem wydaje się że nie pali na 2 gar i trzęsie się po zatrzymaniu i falują mu obroty. Jest znacznie lepiej niż było, ale nadal nie zadowala mnie to. Czy opisane powyżej programowanie obrotów sprawi, że jakiekolwiek ustawienia których dokonał mechanik się zmienią? Bo nie chciałabym zmienić na gorsze tego co mam teraz. Bardzo proszę o poradę.
miałem dokładnie to samo - przed momentem skończyłem...a przejrzałem wszystko co można było... świece kable aparat zapłonowy .. przeczyść silnik krokowy tak z czystego obowiązku... a nastepnie sprawdź czy masz iskrę na tym cylindrze, który nie pali jak jest to zobacz wtrysk... u mnie pomogło, nie wiem czy przedmuchanie tego, czy samo odłączenie... teraz śmiga jak nigdy... co świadczy o tym że proces ten trwał od kilku ładnych miesięcy, a ja przyzwyczaiłem sie do jego mułowatości
podnosisz maske,otwierasz puszke z bezpiecznikami na denku pokrywy jest naklejka z oznaczeniem gdzie jest jaki bezpiecznik od czego,wyciagasz ten który jest od ECM i wkladasz z powrotem[lub prosciej sciagasz kleme z aku ale wtedy radio sie rozkoduje stacje i itp] nastepnie progframujesz obroty w nastepujacej kolejnosci:
1)przekrecasz zaplon na 10 sekund
2)wylaczasz zaplon
3)wlaczasz zaplon przekrecasz slinikiem przez rozrusznik ale tak zeby go nie odpalic czyli po prostu jak to mowia ryskasz go tylko
4)wylaczyc zaplon
5)odpalasz fure
Zrobić tak jak napisał kolega, jeśli zimny silnik gaśnie na biegu jałowym, a jak sie nagrzeje to pracuje za wolno lub nierównomiernie.
Reset biegu jałowego pomaga Ja dzisiaj miałem ten sam problem, 5 min i po sprawie