ďťż

Graczem będąc…

w Matizie żony zerwał się pasek rozrządu , po przebiegu 50 tyś km, powinien wytrzymać dłużej , no ale z jakiegoś powodu stało się, mechanicy mówili że prawie nigdy sam z siebie nie zrywał się w Matizie i Tico , co mogło być przyczyną ? zatarta pompa wody, zatarty wałek rozrządu ? dopiero bedzie holowane do serwisu , więc jeszcze nie wiem, i najważniejsze czy silnik w Matizie / Tico , jest "kolizyjny" ? czy mogła się uszkodić głowica i zawory ? pasek zerwał się przy 80 km/h silnik poprostu zgasł , ale nie było słychać nic niepokojącego. Miał ktoś taki przypadek ?


hym niewime jaki jest tam slisnik ale jak jest kolizyjny i przy tej prędkości to jest po głowicy , głowica do remontu , mogło jeszcze korbowód zgiąć trzeba robic przaktycznie generalkę , bo nikt nie złoży na starych panewkach jak walnoł korbowód , ja robiłem lanosa w kturym się ukręcił wał i auto było odpalone na wolnych obr. chodził i pogieło wszystkie zawory ssące .
Silnik jest kolizyjny i masz remont na bank.
szukaj innego silnika,szczerze ja bym nienaprawial silnika w którym zerwał sie pasek rozrzadu,albo to można zrobic po łebkach tanszym kosztem ale wtedy moga byc jaja typu bierze olej,grzeje sie albo zrobic kompletnie remont ale wtedy nawet wał może byc krzywy,przy zderzeniu tłoka z zaworami wystepuja naprawde duże siły,zawory nie sa z byle jakies stali,napewno sie to odbija na trwałosci tłoka jak i układu korbowego,pogiete zawory powoduja ze trzeba prowadnice w głowicy nowe zamontowac no i same zawory i itp


Hej, dzisiaj spotkała mnie przykra niespodzianka - w trasie zerwał mi się pasek rozrządu. Wymieniany był jakiś 45 tys km temu, walnął przy prędkości ok. 80km/h. Został u mechanika, powyginało zawory, ale podobno delikatnie, z tym, że nie trzymają ciśnienia. Niewiele więcej wiem. Podobno mechanik dobry, nie oszukuje i nie zdziera, z tym, że i tak chciałabym wiedzieć na jakie koszty się szykować? Nie wiadomo ile zaworów jest krzywych, ale chciałabym wiedzieć jakiego rzędu kwoty mogą to być...
jamajka21, Jakie auto? Uzupełnij profil bo masz ubogi
O, przepraszam, głupi Matiz oczywiście :/
głowica do roboty,zawory do wymiany,niewiadmo jak z prowadnicami ale jak skrzywiło zawory to prowadnice tez do wymiany,koszt sam niewiem w duzej mierze zalezy od mechanika
Tłoki
Skrzywiony wał korbowy
A więc tak - zawory lekko pokrzywione, wału korbowego nie sięgnęły, z tym, że szczelne już oczywiście nie były. Wymienione wszystkie 6 zaworów, do tego uszczelka spod głowicy, no i oczywiście pasek i napinacze. Za wszystko z robocizną mechanik chce 450zł - nie za mało? Nie to, że się skarżę, zresztą o mechaniku słyszałam że dobry i właśnie nie zdziera, ale boję się, bo często niski koszt odbija się w kolejnych naprawach...
Za wszystko z robocizną mechanik chce 450zł - nie za mało? Nie to, że się skarżę, zresztą o mechaniku słyszałam że dobry i właśnie nie zdziera, ale boję się, bo często niski koszt odbija się w kolejnych naprawach...

No to daj mu 600zł i będziesz zadowolony

A tak na poważnie to się ciesz że tylko tyle
A więc tak - zawory lekko pokrzywione, wału korbowego nie sięgnęły, z tym, że szczelne już oczywiście nie były. Wymienione wszystkie 6 zaworów, do tego uszczelka spod głowicy, no i oczywiście pasek i napinacze. Za wszystko z robocizną mechanik chce 450zł - nie za mało? Nie to, że się skarżę, zresztą o mechaniku słyszałam że dobry i właśnie nie zdziera, ale boję się, bo często niski koszt odbija się w kolejnych naprawach...

Jakby tłoków nie sięgnęły to by się nie pogięły
A jak sięgnęły to wał też skrzywiły
A jak sięgnęły to wał też skrzywiły

Nie koniecznie. Ale żeś się uparł na ten wał
chocbys jak kombinowal to zawory sie niespotkaja z wałem korbowym,koledze chodziło o to ze zderzajac sie zawory z tłokami uderzenie tłoka mogło spowodowac skrzywienie wału,ale jak jest ok to spoko
chocbys jak kombinowal to zawory sie niespotkaja z wałem korbowym,koledze chodziło o to ze zderzajac sie zawory z tłokami uderzenie tłoka mogło spowodowac skrzywienie wału,ale jak jest ok to spoko

Wał korbowy był mierzony - napewno nie
Na oko jest zapewne O.K.
chocbys jak kombinowal to zawory sie niespotkaja z wałem korbowym,koledze chodziło o to ze zderzajac sie zawory z tłokami uderzenie tłoka mogło spowodowac skrzywienie wału,ale jak jest ok to spoko

Wał korbowy był mierzony - napewno nie
Na oko jest zapewne O.K.

który mechanik zmierzy koledze bicie wału? i na czym na tokarce?[rzadko który skorzysta z wyspecjalizowanej pomocy] w wekszosci przypadków tak jest niestety,mechanicy robia z głowicami,wymieniaja zawory moze czasami tłoki jak wiekszy slad jest na tłoku,powinni tez prowadnice ale to juz ich wybór.z wałem to juz loteria,w zaleznosci w jakiej fazie zawory spotkały sie z tłokami,moze byc wał ruszony,moze tez byc nieruszony,wał z byle jakiej stali niejest robiony,przechodzi wiele procesów po drodze zanim trafi do silnika.jak jest uszkodzony wał to niestety po naprawie wychodza cyrki ze silnik bierze olej i itp ze sie grzeje
Wałów ze stali nie robi się od lat
Żeliwo sferoidalne i tyle - tak więc poza odlaniem żadnych procesów uszlachetniających nie przechodzi
Jak był oceniony tylko na oko - życie pokaże czy ten mechanik ma dobre oko
Wałów ze stali nie robi się od lat
Żeliwo sferoidalne i tyle - tak więc poza odlaniem żadnych procesów uszlachetniających nie przechodzi

racja mój błąd,czopy jakas obróbke napewno przechodza
Tłoki
Skrzywiony wał korbowy

zal mi was piszecie takie bzdury !! krzywy wal wiekszej glupoty nie slyszalem jedynie moze sie troche kawalek tloka nadkruszyc a tak naprawde sa wyciecia na tloku i zawor tylko delikatnie sie krzywi i wymienia sie tylko zawory i uszczelniacze ! mi sie zerwal wiec wiem co mowie ! wiecie jaka sila mosiala by byc aby skrzywic wal
Tłoki
Skrzywiony wał korbowy

zal mi was piszecie takie bzdury !! krzywy wal wiekszej glupoty nie slyszalem jedynie moze sie troche kawalek tloka nadkruszyc a tak naprawde sa wyciecia na tloku i zawor tylko delikatnie sie krzywi i wymienia sie tylko zawory i uszczelniacze ! mi sie zerwal wiec wiem co mowie ! wiecie jaka sila mosiala by byc aby skrzywic wal

A wiesz jakie siły dynamiczne występują? Wiesz o czym w ogóle piszesz?
Możesz być pewny, że masz krzywy wał korbowy po Twojej przygodzie
Tylko nie był pomierzony i myślisz, że wszystko "na oko" jest O.K.
Jakbyś dysponował kartą pomiarów wału - to byś głupot nie wypisywał
Ja się takich kart pomiarowych w życiu trochę naoglądałem i podejmowałem decyzje: złomować wał czy skrzywienie jeszcze jest w normie
esem dziwny człowiek z Ciebie, wyraźnie widać, że będziesz miał satysfakcję jak się okaże, że wał skrzywiony. Ja się będę cieszył jeśli kolega wał ma nie tylko na OKO dobry ale, że i zrobi kolejne 50 tysięcy bez grzania się silnika i brania oleju
esem dziwny człowiek z Ciebie, wyraźnie widać, że będziesz miał satysfakcję jak się okaże, że wał skrzywiony. Ja się będę cieszył jeśli kolega wał ma nie tylko na OKO dobry ale, że i zrobi kolejne 50 tysięcy bez grzania się silnika i brania oleju

Czego mu serdecznie życzę Oczywiście 100kkm
Czego się ku...a esema uczepiliście . Bardzo konkretnie napisał. W pełni popieram. Takie rzeczy zawsze się sprawdza i to nie na OKO . A jak kto nie chce to niech nie sprawdza - jego brocha . Póżniej czytamy - ratujcie bierze olej, ratujcie coś mi wali , pomocy grzeje się itd. , a kasiorka leci . Tak więc uczyć się bo m. innymi ja wiecznie żył nie będę i nie wypisywać głupot bo to jest niesmaczne i świadzczy o autorze. Skończyłam.
Tłoki
Skrzywiony wał korbowy

zal mi was piszecie takie bzdury !! krzywy wal wiekszej glupoty nie slyszalem jedynie moze sie troche kawalek tloka nadkruszyc a tak naprawde sa wyciecia na tloku i zawor tylko delikatnie sie krzywi i wymienia sie tylko zawory i uszczelniacze ! mi sie zerwal wiec wiem co mowie ! wiecie jaka sila mosiala by byc aby skrzywic wal

A wiesz jakie siły dynamiczne występują? Wiesz o czym w ogóle piszesz?
Możesz być pewny, że masz krzywy wał korbowy po Twojej przygodzie
Tylko nie był pomierzony i myślisz, że wszystko "na oko" jest O.K.
Jakbyś dysponował kartą pomiarów wału - to byś głupot nie wypisywał
Ja się takich kart pomiarowych w życiu trochę naoglądałem i podejmowałem decyzje: złomować wał czy skrzywienie jeszcze jest w normie

Boze naogladali sie tvn turbo i mysla ze cos wiedza .Jestes mechanikiem czy google
mialem tico przy przebiegu 60 tys pekl pasek , zrzucamy glowice wkladamy uzywana skladamy i bryka jezdzi dzis jest 171 tys z tym twoim krzywym walem i oleju synt 5w50 nie bierze, mialem honde turbo przy predkosci 230 km/h stopil sie tlok tzn byla dziura i sobie splynal oraz po rozebraniu okazalo sie ze z korby zrobil sie banan i wiesz co ?
wrucilem z dziura w tloku i krzywa korba do domu tzn sosnowiec a nastepnego dnia pojechalem do mechanika do chorzowa i po rozebraniu i pomiaru walu byl prosty ! Wiec nie pier... farmazonow ze byle zawor wydechowy ssacy moze skrzywic wal moze nadkruszyc tlok w najgorszym wypadku.!! wiec jak rozlozysz kilka silnikow po przygodach to mozesz sie wypowiadac bo przez takich jak ty ludzie sa naiwni i mysla ze peknie pasek to 2 tysie za naprawe to malo w tico jest to koszt 300 zł z czesciami robocizna wlasna w tym uzywana glowica.
@Kamil_vti: sam piero..sz farmazony
Udało Ci się z wałami, jak sporej części. Sam piszesz, że pomiary były zawsze wykonywane i mniej więcej było O.K. > wał był prosty (krzywy) w granicach normy > co potwierdza dalsza eksploatacja pojazdu
Więc nie pieniacz się i nie rób userom wody z mózgu.
pomiar byl tylko w hondzie bo wal ciezko dostac i silnik byl w czesciach i oddalo sie do sprawdzenia a tico nie bylo ruszane od nowosci nie liczac glowicy innej uzywanej i jezdze z tym krzywym walem juz 3 lata i ponad 100 tys km
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •