ďťż

Graczem będąc…

Witam,

W moim matizku jakiś czas temu coś zaczęło stukać w zawieszeniu, w końcu udało mi się zlokalizować przyczynę - luz w mocowaniu wahacza do zwrotnicy. I tu pojawia się moje pytanie czy zużycie wahacza może objawiać się luzem mocowania w zwrotnicy (przy skręcaniu kół wahacz rusza się góra - dół ponad centymetr)? I drugie pytanie, czy samodzielna wymiana jest możliwa beż specjalistycznych narzędzi?

Grzesiek


trzeba wymienić

Z tego co wiem to można samemu

Kupujesz wahacz kpl. i śruby nowe
trzeba wymienić

Z tego co wiem to można samemu

Kupujesz wahacz kpl. i śruby nowe

Śruby też? Myślałem, że wystarczą wahacze + gumki do stabilizatora.
tzn śruby 2szt które trzymają wahacz z budą


Witam,

W moim matizku jakiś czas temu coś zaczęło stukać w zawieszeniu, w końcu udało mi się zlokalizować przyczynę - luz w mocowaniu wahacza do zwrotnicy. I tu pojawia się moje pytanie czy zużycie wahacza może objawiać się luzem mocowania w zwrotnicy (przy skręcaniu kół wahacz rusza się góra - dół ponad centymetr)? I drugie pytanie, czy samodzielna wymiana jest możliwa beż specjalistycznych narzędzi?

Grzesiek

możliwe, musisz mieć garaż i trochę samozaparcia, kiedy wymieniałem wachacz z ojcem trzy dni nam to zajęło. bardzo przydaje się palnik, którego neistety nie mieliśmy.
Witam,

W moim matizku jakiś czas temu coś zaczęło stukać w zawieszeniu, w końcu udało mi się zlokalizować przyczynę - luz w mocowaniu wahacza do zwrotnicy. I tu pojawia się moje pytanie czy zużycie wahacza może objawiać się luzem mocowania w zwrotnicy (przy skręcaniu kół wahacz rusza się góra - dół ponad centymetr)? I drugie pytanie, czy samodzielna wymiana jest możliwa beż specjalistycznych narzędzi?

Grzesiek

możliwe, musisz mieć garaż i trochę samozaparcia, kiedy wymieniałem wachacz z ojcem trzy dni nam to zajęło. bardzo przydaje się palnik, którego neistety nie mieliśmy.

Właśnie dostałem info od teścia, że śruby tak bardzo zardzewiały, że nie da się ich odkręcić. Zasugerował nawet, że mechanik też nie da rady i żeby wywalić matiza na złom . Dobrze, że mnie przy tym nie ma
Witam,

W moim matizku jakiś czas temu coś zaczęło stukać w zawieszeniu, w końcu udało mi się zlokalizować przyczynę - luz w mocowaniu wahacza do zwrotnicy. I tu pojawia się moje pytanie czy zużycie wahacza może objawiać się luzem mocowania w zwrotnicy (przy skręcaniu kół wahacz rusza się góra - dół ponad centymetr)? I drugie pytanie, czy samodzielna wymiana jest możliwa beż specjalistycznych narzędzi?

Grzesiek

możliwe, musisz mieć garaż i trochę samozaparcia, kiedy wymieniałem wachacz z ojcem trzy dni nam to zajęło. bardzo przydaje się palnik, którego neistety nie mieliśmy.

Właśnie dostałem info od teścia, że śruby tak bardzo zardzewiały, że nie da się ich odkręcić. Zasugerował nawet, że mechanik też nie da rady i żeby wywalić matiza na złom . Dobrze, że mnie przy tym nie ma

bracie, 3 dni napieprzania młotkiem i pobijakiem, do tego rozwiercaliśmy, ale to akurat nic nie dało. pełny rispekt, dla materiału z jakiego zrobione są te śruby
Witam,

W moim matizku jakiś czas temu coś zaczęło stukać w zawieszeniu, w końcu udało mi się zlokalizować przyczynę - luz w mocowaniu wahacza do zwrotnicy. I tu pojawia się moje pytanie czy zużycie wahacza może objawiać się luzem mocowania w zwrotnicy (przy skręcaniu kół wahacz rusza się góra - dół ponad centymetr)? I drugie pytanie, czy samodzielna wymiana jest możliwa beż specjalistycznych narzędzi?

Grzesiek

możliwe, musisz mieć garaż i trochę samozaparcia, kiedy wymieniałem wachacz z ojcem trzy dni nam to zajęło. bardzo przydaje się palnik, którego neistety nie mieliśmy.

Właśnie dostałem info od teścia, że śruby tak bardzo zardzewiały, że nie da się ich odkręcić. Zasugerował nawet, że mechanik też nie da rady i żeby wywalić matiza na złom . Dobrze, że mnie przy tym nie ma

bracie, 3 dni napieprzania młotkiem i pobijakiem, do tego rozwiercaliśmy, ale to akurat nic nie dało. pełny rispekt, dla materiału z jakiego zrobione są te śruby

Jeden wahacz wyjęty ale śruba poszła się j... No i problem, nigdzie nie mogę tego dostać. Nie wiecie może jaka to śruba i czy można kupić taką w jakimś sklepie ze śrubami a nie w motoryzacyjnym? Pomocy, sprawa pilna.

Edit 2008-06-30:

Nieco odświeżę temat dla innych.
Jeśli chodzi o śruby to bez problemu można dobrać odpowiednie w specjalnym sklepie ze śrubami tylko trzeba pamiętać aby kupić odpowiednio wytrzymałe. Dodatkowo można się pokusić o śruby z nieco większym łbem - co znacznie ułatwi kolejną wymianę. W temacie demontażu wahacza przy zapieczonych śrubach, to faktem jest, że bez palnika ciężko jest to zrobić ale jest to wykonalne. Metoda siłowa zdaje egzamin. Odkręcanie śruby połączone z mozolnym wycinaniem gumy na której wahacz wisi. Jedyny problem to taki, że po wyjęciu śruby z ucha ramy otwór w ramie ma większą średnicę (tuleja metalowa wycina sobie drogę wyjścia przez ramę - jest twardsza). Ale wystarczą dwie podkładki metalowe - jedna od środka, druga z zewnątrz i wszystko jest OK. Dodatkowo dobrze jest w celu ułatwienia sobie kolejnych wymian posmarować śrubę i tuleję odpowiednim smarem, na przykład miedziowym. Po wymianie wahaczy oczywiście obowiązkowo ustawianie zbieżności. Demontaż jednego zapieczonego wahacza zajął ekipie 4 ludzi 4 godziny, ale za to mamy satysfakcję, że zrobiliśmy coś, za co się nawet były autoryzowany serwis nie chciał zabrać . No i teraz to zupełnie inne autko, żadnych stuków, jęków, lekko się utwardził i pewniej się prowadzi.
zalecam oddać samochód w ręce mechanika
w matizach tak jest że raczej 70% śrób mocowania wahacza jest zapieczonych w tulejce i trzeba palnikiem przepalać wahacz i dopiero wykręcać je . Natomiast w tico idą elegancko

grzmar, gdzie znalazłeś taki serwis że nie chcieli wymienić ci wahacza???
witam wszystkich!
w zwiazku z wachaczem,radzilbym koledze wymienic jak najszybciej,jezeli wyskoczy swozen
wachacza ze zwrotnicy przy nierownosciach mozliwa jest grubsza naprawa.nalezy teraz tylko sprawszic czy sworzen sie wytarl,czy siedzenie w zwrotnicy?pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •