Graczem będąc…
Auto to Nexia 1.5 16V
135000km
nie bierze oleju, nie kopci, ¶wiece ja¶niutkie, odpala praktycznie zawsze na pół obrotu rozrusznika ogólnie silnik pracuje ładnie....
ale
Fabryka podaje 0-100 jakies 12.2s i faktycznie jeszcze z 20000km temu w tyle sie mniejwiecej rozpedzal....Niestety ostatnio mierzylem pare razy i zawsze wychodzi 15s do 100...Poko nie zmierzylem to i tak mialem odczucie ze jakos slabo idzie....Powiedzcie co to moze byc ? Co sprawdzic ? (swiece, kable, kopulka, filtr paliwa, powietrza to bylo wymieniane w przeciagu ost. kilku tysiecy wiec odpada)
ps. Na LPG sie rozpedza w az 17sekund.....
Moze sonda lambda?
Katalizator, zawor EGR - obie te rzeczy usunac Katalizator sprzedac za minimum 150PLN
na takie zeczy ma wpływ również na jakiej stacji paliwo tankujesz, jaki jest dzień wieczny czy nie jakie powietrze gęste czy nie czynników jest wiele kat. też
jaki jest dzień wieczny czy nie jakie powietrze gęste czy nie
.... chyba przesadzasz ... Wiatr wieje i drynda czołgiem się staje ? Nie ma takiej opcji . no nie przesadzajmy nie mówimy tu o różnicy 0-100km/h w 12s a jak wieje 1h ale zamiast 12s jest np 13s dojdzie zawalony kat. zafajdany filtr, chrzczone paliwo nawet ciulowate oponki i mamy już 16s do 100tki
Fabryka podaje przyspieszenie w idealnych warunkach, faktyczne prawie zawsze jest słabsze, choć zdarzaj± się wyj±tki.
Katalizatora nie mam jest strumienica. Paliwo leje dobre ale ostatnio na każdym tak jest, filtry s± na pewno ok, opony dobre zimówki 175/60R14 EGR ? Gdzie się znajduje i jak się do niego dobrać i co z nim zrobić ? Fabryka podaje w idealnych warunkach ale 15s do 100 to chyba przesada ? Zreszt± jak pisałem kiedy¶ szedł dużo lepiej. Najlepsze że mierzyłem parę razy z GPS-em i zawsze wychodzi równiutko 15s wiec wg. mnie co¶ nie tak.
Jest jeszcze jedna rzecz. Silnik kompletnie zimny dodaje gazu i wchodz±c na obroty przerywa (na luzie bo jak jadę to jedzie w miarę normalnie) ale tylko na PB. Może to ma co¶ wspólnego ?
la wlałem na orlenie gaz i przejechałem 300km na BP 330km a w Słowacji 380km i były górki i pagórki to samo Pb na jednej stacji do pełna to 40l a na 2 43l
Ale raczej nierealne żeby każde paliwo było lipne bo zawsze przyspiesze tak samo mułowato. aaa zapomniałem kiedy¶ paliła zawsze około 10-10,5 PB w Wawce teraz chla 13-14l....
co ty jeste¶ jego obrońc± z urzędu morze trzeba go porostu wyregulować wtrysk itd wyczy¶cić przepustnice i zobacz wtedy
motshek; jezeli Ci na zimno szarpie, to znaczy ze ukladem zaplonowym cos jest nie tak
Przy ruszaniu nie szarpie ale na luzie przy wkrecaniu zimnego przerywa... W sumie to mam kabel WN od cewki zaizolowany ta¶m± izolazyjn± bo się kiedy¶ przetarł i zdechł Czyżby to to ? Tylko sie nie ¶miać zaizolowalem zeby do domu dojechac i dopiero sobie teraz o tym przypomnialem.
Co do dywagacji na temat gazu... To sa one po za tematem gdyz chodzilo mi caly czas o prace na PB !
W sumie to mam kabel WN od cewki zaizolowany ta¶m± izolazyjn± bo się kiedy¶ przetarł i zdechł
Na 99,99% masz winowajcę. Pewnie ma przebicie.
Jutro kupie kable i zobaczymy. Mam nadzieje ze to to
sprawdz sonde lambda jakos slabo idzie chla 13-14l objawy wskazuja na jej awarię
ja bym ci polecił zmiane autka
bo prezcież daewoo to nie porsche
jak chceż sie zbierać to zrób sobie głębsz± dziurę w podłodze
sprawdz katalizator i filtry
może jedziesz na jakim¶ chszczoonym paliwie z pobliskiej stacji w krórej brakuje oktanów
Nikt nie mówi że to Porsche ale zrobiła sie mułowata i tyle.... Nawet nie była w stanie wygrać z 80 konnym Focusem....Szła identycznie. Sprawdze sonde i zobaczymy
ps. Patryk. Czytaj temat jak odpisujesz. Pisalem ze kata nie mam a filtry nowe.