Graczem bÄdÄ câŚ
Witam mam silnik 1.5 16V. Podczas jazdy zapalil mi sie check, po zgaszeniu silnika i odpaleniu po ok. 20 minutach znow sie zapalil, ale dopiero po jakims czasie. Sprawdzilem i wyswietla mi 32 (blad EGR). I teraz mam pytanie, co z tym zrobic.
Jedynie co moge dodac to to, ze przed tym wszystkim skonczyl mi sie gaz i do stacji musialem dojechac na benzynie. Pozniej zatankowalem i podczas drogi zapalil sie dopiero check. Druga sprawa to dzis swiecila mi sie rezerwa od benzyny. Chyba nie ma to jakiegos zwiazku z check'iem.
Szukalem na forum, jednak nic konkretnego nie znalazlem.
Aha i jeszcze jedno pytanie. Jak wiadomo po zaswieceniu sie check komputer przechodzi w stan serwisowy czy jakos tak i spala wiecej benzyny. Czy gazu tez bedzie wiecej spalal wtedy, czy dotyczy to tylko benzyny. Pytam sie bo jestem ciekawy.
Sprawdzilem i wyswietla mi 32 (blad EGR). I teraz mam pytanie, co z tym zrobic.
Sprawdzić czy ten grzyb nie jest zaślepiony lub czy jest dobry przewód podciśnieniowy podłączony do niego.
Jak wiadomo po zaswieceniu sie check komputer przechodzi w stan serwisowy czy jakos tak i spala wiecej benzyny.
Stan serwisowy? Kontrolka informuje Cię o błędzie jaki wykrył sterownik silnika (komputer) a wyższe spalanie może być spowodowane usterką jakiegoś czujnika lub elementu silnika a nie samym faktem wyświetlania błędów.
I dzis znow to samo. Objaw jest taki ze kontrolka zapala sie dopiero po przejechaniu kilku kilometrow kiedy silnik jest juz nagrzany.
Czym mial by byc zaslepiony ten grzyb, nigdy w nim nie grzebalem. Nalezy go odkrecic calego czy jak.
Cytat: Czym mial by byc zaslepiony ten grzyb, nigdy w nim nie grzebalem
Na 2 sposoby 1 to podłożona pod niego blaszka, drugi prostszy to zaciągniecie przewodu podciśnieniowego z zaworu i zaślepienie go np kulką.
Pamiętajcie o jednym: komputer nie ma żadnego czujnika EGR. O tym, że to wina EGR wnioskuje tylko pośrednio. Więc jeśli jest źle wyregulowany gaz też może pokazać "błąd EGR". Po prostu wszystkie czujniki ma w normie, a skład spalin jest zły, to mówi że EGR.
A moze to wina sondy? Bo zaswieca sie jak jest nagrzany. Najgorsze jest to ze zima idzie i grzebanie pod blokiem jest utrudnione. Druga sprawa to jest tak ze jak by sie swiecil juz po odpaleniu to mozna by bylo diagnozowac, a on sie zapala po pewnym czasie. Zobacze moze cos z ta regulacja, ale to dopiero po wyplacie, narazie musze tak jezdzic.
A co do tego egr to go wykrecilem, ale nie byl zapchane. Jak sprawdzic czy on prawidlowo dziala. Jak go odkrecilem to ten grzybek byl wysuniety. Kiedy jest on zamkniety kiedy ten trzpien jest schowany czy wtedy gdy wystaje.
Sorry za tyle pytan
No wiec tak. Nie wiem czy to pomorze ale jest taka zaleznosc. Dzis bylo nieco cieplej i ani razu mi sie nie zaswiecil check. W dniach ktore mi sie zaswiecil, bylo w wiele chlodniej. Czy jest mozliwe ze to od czujnika filtru powietrza mi sie zapala. Bo sprawdzilem filtr jest w niezlym stanie ale z jednej strony jest jak by zawilgocony, tak jak by sie w obudowie zbierala woda.