Graczem będąc…
hej..czy przy wymianie pompy paliwa koneicznie trzeba czy¶ciæ zbiornik?? postanowi³em w koñcu wymieniæ pompe i regulator ci¶nienia paliwa..ale znajomy powiedzia³ ¿e przy wymianie pompy KONIECZNIE BEZWARUNKOWO trzeba wyczy¶ciæ zbiornik paliwa..ostatnio do niego zagl±da³em przy okazji ogladania pompy paliwa..i nie widzia³em ¿adnych nieczysto¶ci..przy okazji zapytam czy je¶li nie chcê paliæ i d³ugo siê krêci rozrusznikiem to czy ta pompa powinna tak d³ugo chodziæ po puszczeniu kluczyka?? prawe 10 sek..i do¶æ g³o¶no pracuje..problem z odpalaniem nie znikl a jest coraz gorzej i czê¶æiej..tak ze w ogóle nie pali..
Aha..noi o czywi¶cie sam chcê t± pompe wymieniæ..ale naczyta³em sie i tutaj sa ró¿ne zdania..jedni s± za odpowietrzaniem inni nie..raz juz zdj±³em ten wê¿yk co idzie do pompy jak ja wyj±³em i nie mialem jakis problemow z odpaleniem, nie trzeba by³o nic odpowietrzaæ itp..wiêc czy przy wymienie pompy paliwa trzeba potem poczyniæ jakie¶ zabiegi szczególne??
znajomy powiedzia³ ¿e przy wymianie pompy KONIECZNIE BEZWARUNKOWO trzeba wyczy¶ciæ zbiornik paliwa..
Bzdura
jedni s± za odpowietrzaniem inni nie..
Nic nie odpowietrzaj, zaloz nowa pompe i jedziesz dalej
a jak siê odpowietrza to co¶?my¶lê ¿e powinno byæ szczelnie..bardzo nie dawno temu wymienia³em filtr paliwa i wszystkie przewody pod spodem od razu..bo siê oczywi¶cie urwa³y wiêc powinno byæ ok..w baku jest czysto..juz wyjmowa³em ta pompê jest jeszcze oryginalna..czyli mog³a siê popsuæ chyba..te¿ odpina³em ten wê¿yk i potem jak to z powrotem z³o¿y³em ³adnie pali³a..wiêc chyba nie trzeba odpowietrzaæ..wymieni³ bym te¿ regulator ale nie jest dostêpny w tym sklepie gdzie ja kupuje czê¶ci..:(:( a jak ten regulator siê wymienia??regulator ci¶nienia paliwa..i czy przez to te¿ moga byæ rpblemy takei du¿e z odpalaniem??w³a¶nei my¶lê ¿e ten zawór zwrotny siê spitoli³ po prostu..mam nadziejê ze to bêdzie to bo jak nie to siê za³amiê..juz tyle rzczey porobi³em..je¶li chodzi o wtryskiwacze..nie dawno la³em jakie¶ specyfiki na czyszczenie ich..wiêc chyba powinno byæ ok..zreszt± je¶³i by nie by³o to jakie¶ oznaki bym odczuwa³ inne ni¿ tylko problem z odpalaniem..?
jak pompa podaje paliwo to nie jest zapowietrzona. regulator wymienia sie prosto, w 16V odkrêca siê tylko jedn± ¶rubkê.
to my¶lê ¿e w ósemce bêdzie tak samo..jak nie ³atwiej
[ Dodano: 2009-11-16, 15:18 ]
A je¶li siê oka¿e ¿e pompa daje dobre ci¶nienie??to wtedy jakie typy by¶cie dawali najbardziej prawdopodobne je¶li chodzi o problemy z odpalaniem..przewa¿nie na zimnym silniku..np..po nocy..albo po postoju tak..6-8 godzin..¶wiece i przewody wymienione filtry te¿ rozrz±d wyregulowany kopu³ka te¿ zmieniana nie dawno cewki obie i modu³ w aparacie zap³onowym te¿ zmieniony..w rozruszniku szczotki, magnes te¿..
czy ta pompa powinna tak d³ugo chodziæ po puszczeniu kluczyka?? prawe 10 sek..i do¶æ g³o¶no pracuje.. to zwjastuje jej koniec
No i zmieni³em pompê..przed tem sprawdzi³em star±..niby ³adnie paliwo dawa³a..zdj±³em wê¿yk i ecia³o dobrze..zdi±³em tez powrót te¿ dobrze..ale przed tym zdjeciem tych wê¿yków i napuszczeniu paliwa nie chcia³a odpaliæ..jak za³o¿y³em z powrotem je ju¿..z paliwem od razu odpali³a..wiêc postanowi³em jednak wymieniæ pompê..wymieni³em..i dzis rano....odpali³a..ale nie tak jak siê spodziewa³em ¿e za dotkniêciem jednym i zakrêceniem..zakrêci³a z 3,4 razy a ¿e nie odpali³a pompa na momencik dos³ownie siê w³±czy³a i od razu odpali³a..czyli tak jak by to rzeczywi¶cie pompa by³a niesprawna ta stara...ale czemu nie odpali³a za jednym zakrêceniem??Aha...i kto¶ pisa³ zê w tej pompie jest jaka¶ membrana czy co...te pompy sa elektryczne i tam jest taki drucik który siê najpewniej po tylu latach zerzar³ przez benzynê..kto¶ wie jak ta pompê roz³o¿yæ??
Dziêkujê za dok³adny opis stara pompa by³a oryginalna..mia³a nawet napis made in usa..teraz wsadzi³em bosha..made in germany zobaczymy czy to co¶ pomo¿e..ta zmiana..mia³em nadziejê ¿e bêdzie odpalaæ za jednym dotkniêciem..0,5 sek..a nei 3-5 sek...
to z ciekawo¶ci muszê zniszczyc ta star± przeci±æ j±i zobaczê jak to tam w ¶rodku wygl±da³o...
Pewnie musilao paliwo dojsc, dlatego nie odrazu zapalila
Ja chyba po prostu za bardzo delikatnei t± nexiê traktujê..zale¿nie od samochodu ró¿ne s± czasy odpalania itp..np..znajomy ma nissana i tam dotkniêcie delikatne i ju¿ krêci..w³a¶nie to 0,5sek..a juz toyota benzynowa te¿ musi chwile pokrêcic...aaa tam...nie ma to jak polun diesel zlom..kurna ten syf pali jak miesi±c stoi nic w nim nie robiê i odpala a nexia..chodzê dmucham ca³uje czyszcze wymieniam..i nie chcê ³adnie paliæ:)
A masz mo¿e jakie¶ zdjecie tej pompy..i w którym miejscu to rozci±æ?to jest doæ twarde..nie wiem czy no¿em da siê naci±æ.. OJ PRZEPRASZAM...NIE ROZETNIJ..TYLKO ROZEGNIJ WE¬ TO ROZEGNIJ TROCHÊ CIʯKO JEST
No i jak w temacie..na nastêpny dzieñ...noc by³a deszczowa i mokra..nie chcia³a odpaliæ..kilka razy krêci³em d³u¿ej tak ok.15-20..i nic..zostawi³em ja na godzinê i odpali³a po chwilowym kreceniu..wiêc to nie wina pompy by³a..bo problem z tym krêceniem i nie odpalaniem ci±gle jest..jakie¶ pomys³y co to moze byæ??boje siê ze komputer pad³..albo co¶ siê wnim rozstroi³o..ile ten komputertek kosztujê?? jak mechanik mi sprawdza³ b³êdy to powiedzia³ ¿e jest dobrze bo nic nie wyskoczy³o...ale powinno wyskoczyæ..b³±d 12 to standart..a nic nie wyskoczy³o..¿adnych b³êdów niewy¶wietli³..moze byæ to cos z tym Ecm..czy jak to siê nazywa prawid³owo?
Nie chce mi sie tego wszystkiego czytac, ale skoro po ulewnej nocy nie chce Ci odpalic; wymieniales cos z ukladu zaplonowego>? Swiece, kable, kopulka?