Graczem bÄdÄ câŚ
Jestem posiadaczem nexii 97 1.5. Gaz 1 generacji.
Problem zaczął się niedawno, silnik nagrzewa się dość długo ( temp w dzień sięgają -10 C ), kontrolka temp praktycznie stoi w miejscu po jakimś czasie dochodzi do 1/4 skali i dalej już nie chce iść. Nie wiem czym jest to powodowane, sądzę że może być zepsuty termostat albo czujnik temp chociaż bardziej prawdopodobne to pierwsze. Także powietrze z wentylatorów nie jest tak gorące jak powinno być.
...silnik nagrzewa się dość długo... Jak jest zima, to musi być zimno.
Termostat jest otwarty i płyn krąży po dużym obiegu.
...silnik nagrzewa się dość długo... Jak jest zima, to musi być zimno.
Termostat jest otwarty i płyn krąży po dużym obiegu.
Jak sprawdzić czy termostat jest ciągle otwarty? Czy mam rozumieć że termostat do wymiany.
Jaki powinien być odpowiedni poziom wskazówki na kontrolce temperatury??
Jak sprawdzić czy termostat jest ciągle otwarty?
Rura wodna za termostatem, powinna się tak samo nagrzewać jak przed nim. To ta co idzie do chłodnicy.
Jeśli tak jest, to masz uwalony termostat.
A sprawdzić go możesz tylko wyjmując go i obejrzeć w jakiej pozycji jest krążek.
Czy otwarty, czy zamknięty.
Jak sprawdzić czy termostat jest ciągle otwarty? Czy mam rozumieć że termostat do wymiany. jaki masz silnik 8V czy 16V bo w rożnych miejscach jest termostat. Sprawdzasz czy nagrzewa się rurka od termostatu do chłodnicy po odpaleniu silnika jak rurki od nagrzewnicy są ciepłe a ta do chłodnicy zimna to termostat trzyma i jak silnik się zagrzeje to termostat powinien puścić i ta tez powinna się nagrzewać.
Jaki powinien być odpowiedni poziom wskazówki na kontrolce temperatury??
jak masz zegar z obrotomierzem to wskazówka powinna znajdować się w połowie skali po miedzy takimi czarnymi kropeczkami widocznymi z bliska.
Jak sprawdzić czy termostat jest ciągle otwarty? Czy mam rozumieć że termostat do wymiany. jaki masz silnik 8V czy 16V bo w rożnych miejscach jest termostat. Sprawdzasz czy nagrzewa się rurka od termostatu do chłodnicy po odpaleniu silnika jak rurki od nagrzewnicy są ciepłe a ta do chłodnicy zimna to termostat trzyma i jak silnik się zagrzeje to termostat powinien puścić i ta tez powinna się nagrzewać.
8 zaworowa,
Nie wiem jaki czas powinien minać zanim wskazówka dotrze do polowy ale u mnie mija z 10min i wskazówka zostaje na 1/4 licznika i dalej niestety nie idzie
Ludzie to wszystko zależy do zewnętrznej temperatury bo inaczej się rozgrzewa silnik gdzie temperatura na zew. jest 0c czy -1c a inaczej gdy mieliśmy lub mamy -14c czy -18c.
Wszystkim nagle się tu na forum popsuły termostaty
...wskazówka zostaje na 1/4 licznika i dalej niestety nie idzie
Odpuść sobie na razie ten wskaźnik.
Masz sprawdzić, czy rura za termostatem się nagrzewa, tak samo szybko, jak ta przed nim?
jutro powinno być na plusie to sprawdź czy szybciej się nagrzewa, jak nadal tak samo to będziemy działać.
Cytat: Także powietrze z wentylatorów nie jest tak gorące jak powinno być.
I w początkowej fazie przy -15c nie będzie.