Graczem bÄdÄ câŚ
szukaem sobie taniego autka, w zasadzie zupelnie przypadkowo padlo na nexie, sedana dohc. W pierwsze popoludnie brzydalek dostal kąpiel, w drugie zostal wzbogacony o gasnice, trojkąty i inne drobiazgi, w trzeci byl maly remont elektryki (przy zakupie dzialala jedna elektryczna szyba. teraz dzialają wszystkie)
kilka spraw jednak jeszcze przed nami
1. stuki w lewym przednim kole, okresowe, daje się je czasem "wylaczyć" lekkim nacisnieciem hamulca, czyli raczej to okolce tarczy macie jakies pomysly co to? nic od ukladu hamulcowego nie bije
2. zastanawie mnie czy super latwe zrywanie przyczepnosci przez dohc jest normalne? mam na przodzie bardzo ladne oponki, niby wielosezonowe, ale irytuje mnie to że przy naprawde delikatnych ruszaniach wszystko piszczy i buksuje, podobnie latwo nexia piszczy przy hamowaniu, z tylu mam oponki 14/175...
3. wysokie ciezko wyczuwalne sprzeglo, pewnie kwestia przebiegu
4. centralny zamek slicznie otwiera 3 z 4 drzwi, ale zamyka tylko dzrzwi kierowcy. pewnie będzie trzeba to przeczyścić albo coś
5. korozji troszke
Ogólnie jestem po kilku dniach jazdy zachwycony tym autkiem. ogień pod maską, ono aż prosi o trasy... silnikiem jestem zachwycony, zawieszenie troszke miękkusie, ale przypuszczam że to kwiestia zużycia zawieszenia.
Prosze o uwagi i wskazówki co do moich diagnoz ;-)
Kolego, rozumiem ze jestes tu nowy i pewnie jeszzcze troche zagubiony, ale zapoznaj sie najpierw z regulaminem. Pozdrawiam
Ziemniak
1. Bardzo mozliwe ze luzny zacisk hamulcowy - jezlei masz 236mm nie radze naprawiac - lepiej kupic nowe zaciski od Lanosa
2. Jest latwo zerwac, bo to lekkie i dosyc dynamiczne auto Ale jak mowisz ze przy hamowaniu tez, to moze oopony juz sie kwalifikuja do wymiany
3. jak mowisz - pewnie kwestia zuzycia sprzegla. W Nexii jest hydrauliczne wiec za duzo nie poregulujesz. Ewentualnie mozesz sprobowac sruba pokrecic przy pedale
4. przeczyscic glowny sterownik w drzwiach kierowcy <polapiesz sie co i jak jak to rozbierzesz Aczkolwiek najlepiej kupic nowy :p
5. Lakiernik
.
Ja bym zamiast lakiernika sam pomajstrował przy korozji. Pytanie jak jej dużo.
wysokie ciezko wyczuwalne sprzeglo, pewnie kwestia przebiegu
może masz diesla pod maską
a tak na serio to raczej nie zużyte, bo by łapało przy podłodze. Może nówka. Najlepiej gdybyś się spytał czy było zmieniane.
może to i disel, ale wypaśny bo na LPG jeździ :-)
korozji nie ma dużo. nadkole tylne z jednej strony i jeden próg, też myśle że zrobie to sam
Sprzęglo jest dziwne, jezdzilem juz niejednym autkiem, ale to jest dosc specyficzne, powoli sie z nim dogaduje, ale nie ukrywam że stanowi ono dla mnie zagadkę
1. -
2. Moja Nexia DOHC tez potrafi "spalic gume" jednak tylko wtedy gdy naprawde dam jej gazem popalic. Podczas normalnego ruszania nic sie takiego nie dzieje. Problem prawdopodobnie tkwi wasnie w ogumieniu. Moze zamiast wielosezonowego warto bylo by kupic kapcie na lato i zime?
3. Jezdze swoja Nexia juz od pol roku. W czerwcu poszlo mi wlasnie sprzeglo. Wiadomo, ze trzeba wymienic. Pierwsza rzecza jaka zaobserwowalem po odebraniu auta to wysokosc pedalu sprzegla. Jest ona duzo wieksza niz hamulca i gazu. Poprzedni pedal sprzegla byl na rowni z pozostalymi. Ja bym raczej celowal w wymienione sprzeglo o niskim przebiegu niz w zuzyte.
4. Nexie chyba maja cos nie tak z centralnym. Zdazaja sie takie akcje, ze przy otwieraniu auta nie podnosi sie grzybek drzwi pasazera. Musze je recznie (na dodateg z pomoca centralki) otwierac.
5. TTTM Przeciez to nie Mercedes
Też podejrzewam opony, bo mój Brzydal zrwya przyczepność już tak od 2,5 tys obrotów ;-), a przy hamowaniu kola stają już przy hamowaniu którego "nie czuć na rękach".
Niestety po zakupie auta jestem splukany i nie wykosztuje sie na komplet nowych opon ale mam wstępnie plan
mam w piwnicy niezle letnie continentale 185/55/14, i zrobie chyba tak że zaloze je na przód, a oponki ktore teraz mam na przodzie, jakiejś dziwnej firmy wielosezonowe 185/55/14 pójdą do tylu, a wywale tylne 175-tki...
co o tym sądzicie?
mówiąc o wysokim sprzegle mialem na mysli raczej to że ono wysoko chwyta, nie wiem czy moje jednak nie jest na wykończeniu bo obhserwuje w nim taki dziwny jakby brak. albo bardzo "wąskie" pól sprzeglo, podnosi sie pedal ono w pewnym momencie zaczyna chwytać a kilka milimetrów wyżej jest już zasprzęglone w 100% i autko już rwie do przodu...
lanos 1.5 rocznik 98 sprzęglo nie wysprzegla
lanos 1.5 rocznik 98 sprzęglo nie wysprzegla
a o co tobie chodzi