Graczem będąc…

Mam pytanie..przed zmian± hamulców z przodu i z ty³u nie by³o ¿adnego problemu ale teraz przy szybszej je¼dzie dr¿y kierownica do¶c mocno..mo¿e nie lata jak nawiedzona..ale czuæ to do¶c dobrze z d³oniach..jak sprawdziæ od czego tak siê dzieje.i jeszcze jedno pytanie..kierownica..ma leciutki luz..moge j± podnei¶æ do góry tak jakby..to jest mo¿e 2-5milimetrów..co to moze byæ..nie wiem jak to dok³adneij opisac..po prostu jak ³apie za kierownice to mogê j± ruszyc do góry i do do³u te kilka milimetrów..i przez to te¿ przy wiêkszej prêdko¶ci czuæ drganie kierownicy


Zbie¿no¶æ, opony, inne elementy uk³adu kierowania. To prostu teraz siê ujawni³o u mnie po zmianie opon ujawni³ siê walniêty lewy wahacz.
Opony mam dobre..ale mo¿e trzeba t± zbie¿no¶c sprawdziæ..moze te¿ ¼el z³o¿yli hamulcu z ty³u i przodu..je¶li wcze¶niej tego nei by³o...taki ruch kierownicy by³..to co¶ pewnie w tym wa³ku tej kierwonicy co wchdzi g³êbiej siê dzieje..
Wywa¿enie kó³ powinno pomóc.


Dok³adnie tak jak radzi Koenig zacznij od wywa¿enia kó³
Barti1182, a czy jak hamujesz to drania s± wiêksze czy raczej podobnie. Bo zdarzaj± siê krzywe tarcze i to od nich te¿ mo¿e biæ.
Co do luzów na kierownicy po³ó¿ siê pod ni± i zobacz czy na koñcu kolumny(dole) nie wysun±³ siê taki bia³y plastik (tuleja)
znajomy zarzeka siê ¿e to nie zbie¿no¶æ na pewno.. mówi ze to krzywe tarcze..pewnie by³y nagrzane wjecha³em w jak±¶ ka³u¿e i siê pogiê³y..kurcze a nie dawno zmienia³em sobie hamulce z przodu i z ty³u..:( i to na ATE przecie¿ ich nie wyrzucê po 3 miesi±cach.. cinek jak hamujê to bardzo dr¿y..bardzo..wszystko siê trzêsie a¿..nie jest to przyjemne..ale wiem ¿e mo¿na jako¶ choæ trochê naprostowaæ tarcze..po³o¿yæ siê pod samochód czy w ¶rodku pod kierownicê..? hehe CINEK jestes wielki..taki drobiazg kurcze..a ja ju¿ mia³em wymieniaæ ca³± kolumnê kierownicza haha a to taka pierdó³ka..jejku..ta tulejka siê zsunê³a po prostu..podsun±³em ja do góry..2 sekundy pracy..a jakie zadowolenie szkoda ze z tarczami tak ³±two nie pójdzie..:-((

[ Dodano: 2009-11-20, 09:40 ]
A co do tej tulejki..to to jest jako¶ dziwnie pomy¶lane..przecie¿ jak bêde skrêca³ kierownic±..bez tego niestety nie da siê je¼dziæ..to ta tulejka siê znów zsunie, tym bardziej ¿e nie jest jeszcze zamkniêta..tylko jest jakby nie pe³na..tam pewnie w co¶ j± trzeba wcisn±æ?jakie¶ pomys³y ¿eby ona siê nie zsuwa³a tak szybko?
Mi siê nie zsuwa (mo¿e poprzedni w³a¶ciciel j± przyklei³ ), ale niektórzy blokowali j± obejm±.
Zatem pewnie masz krzywe tarcze. Nie wiem czy tarcze wentylowane siê dotacza, zwyk³e na pewno mo¿na.
Powiem tak, ATE s± bardzo wra¿liwe na pogiecie ze wzglêdu na szok termiczny, mo¿e byæ tak , ¿e je rozgrza³e¶ i nagle zosta³y sch³odzone i niestety siê skrzywi³y. Mo¿na daæ je do przetoczenia, powinno pomóc. Kwestia jeszcze czy przed monta¿em dobrze by³y wyczyszczone przylgnie piast, je¶li nie tarcza nawet nie musia³a siê skrzywiæ a poprostu nie dolega idealnie do piasty ko³a i bêdzie poprostu biæ. W mojej Nexii bi³a prawa strona przód, okaza³o siê ¿e stoj± prowadnice na zaciskach a szczególnie dolna, po oczyszczeniu i przesparowaniu problem znik³.

Myslê ¿e trzeba poprostu zobaczyæ czy to nie wina monta¿u a dopiero co¶ dzia³aæ z samymi tarczami.
Cytat: A co do tej tulejki..to to jest jako¶ dziwnie pomy¶lane..przecie¿ jak bêde skrêca³ kierownic±..bez tego niestety nie da siê je¼dziæ..to ta tulejka siê znów zsunie, tym bardziej ¿e nie jest jeszcze zamkniêta..tylko jest jakby nie pe³na..tam pewnie w co¶ j± trzeba wcisn±æ?jakie¶ pomys³y ¿eby ona siê nie zsuwa³a tak szybko?
wci¶nij j± na swoje miejsce i za³óz opaskê platikow± i po sprawie a co do drgan prze³ó¿ ko³a ty³ na przód i zobacz co bêdzie po tym
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •