Graczem będąc…
mam pytanie co to moze byc jezeli mi dymi jak jade i ubywa p³ynu ch³odzacego nie rowno chodzi . Mechanik mi powiedzia³ ze uszczelka [/list]
[ Dodano: 2008-12-25, 15:01 ]
pod g³owica
mial racje,sprawdz czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma w p³ynie czegos w postaci oleju,czy poprostu plyn niejest odbarwiony
Mechanik mi powiedzia³ ze uszczelka
dobrze powiedzia³
i jeszcze pod korkiem wlewu oleju do silnika mo¿esz mieæ "¶wieczke" taka ma¼ jak mas³o o zabarwieniu kawy z mlekiem to te¿ obiaw uszkodzenia uszczelki
Wymieniaj szybko,bo bêdziesz mia³ robotê z ca³ym motorem
i jeszcze pod korkiem wlewu oleju do silnika mo¿esz mieæ "¶wieczke" taka ma¼ jak mas³o o zabarwieniu kawy z mlekiem to te¿ obiaw uszkodzenia uszczelki Taki efekt nie jest objawem uszkodzenia uszczelki a skutkiem kondensacji pary wodnej [ wilgoci ] z otoczenia.
Taki efekt nie jest objawem uszkodzenia uszczelki a skutkiem kondensacji pary wodnej [ wilgoci ] z otoczenia.
dok³adnie. Ten nalot pod korkiem nie jest objawem szczelonej uszczelki. Jest to czêsty objaw przy autach z LPG
Taki efekt nie jest objawem uszkodzenia uszczelki a skutkiem kondensacji pary wodnej [ wilgoci ] z otoczenia.
dok³adnie. Ten nalot pod korkiem nie jest objawem szczelonej uszczelki. Jest to czêsty objaw przy autach z LPG
tu masz wypowied¼ która mówi sama za siebie
mam pytanie co to moze byc jezeli mi dymi jak jade i ubywa p³ynu ch³odzacego
A co inego jak nie uszczelka
Bourne - mój post dotyczy³ wypowiedzi Wersusa , a swoj± drog± cinas ma walniêt± uszczelkê na 100 % . To dwie ró¿ne sprawy .
Taki efekt nie jest objawem uszkodzenia uszczelki a skutkiem kondensacji pary wodnej [ wilgoci ] z otoczenia.
dok³adnie. Ten nalot pod korkiem nie jest objawem szczelonej uszczelki. Jest to czêsty objaw przy autach z LPG
Jak s³yszê takie brednie to a¿ mi siê s³abo robi wszystko przez LPG
Jak jest bia³a ma¼ pod korkiem wlewu oleju to przyczyny s± takie:
1. uszkodzony termostat (silnik nie dogrzany najczê¶ciej problem pojawia siê w okresie jesienno zimowym)
2. jazda na krótkich odcinkach (w zimie gdy pokonujemy ma³e odleg³o¶ci silnik nie zd±¿y siê rozgrzaæ potem stygnie, takie czêste rozgrzewanie i stygniêcie powoduje skraplanie siê w silniku wody która miesza siê z olejem)
Uszkodzenie uszczelki pod g³owic± powoduje podobn± ma¼ tylko nie jest bia³a a kawowa skutek pomieszania p³ynu ch³odniczego z olejem.
Je¿eli ubywa Ci p³ynu ch³odniczego to sprawd¼ czy nie przybywa Ci oleju w silniku je¿eli tak to na 99% masz uszkodzon± uszczelkê pod g³owic±.
Nie ma znaczenia czy auto jest na LPG czy na inne paliwo.
stifff a co z moj± wypowiedzi± jest nie tak? wyra¼nie napisa³em
"¶wieczke" taka ma¼ jak mas³o o zabarwieniu kawy z mlekiem
to skutek zmieszania oleju z p³ynem ch³odniczym zreszt± masz wcze¶niej napisane
Cytat: Uszkodzenie uszczelki pod g³owic± powoduje podobn± ma¼ tylko nie jest bia³a a kawowa skutek pomieszania p³ynu ch³odniczego z olejem.
jednak zwiekszy³ mi sie poziom oleju, teraz mam pytanie musze przejechac troche do mechanika czy z silnikem nie stanie sie nic poaznego bo jak zwiekszy³ mi sie poziom oleju to znaczy ze silnik bedzie pracowa³ na oleju z woda .
nic nie powinno sie staæ tylko nie je¼dzij ju¿ jedynie tyle co do mechanika. jak zwiekszy³ sie poziom oleju to na 100% uszczelka. wspo³czuje bo to nie lada wydatek
czy ktos sie zana ile by mnie to kosztowa³o cala naprawa
a jaki masz tam motor? 8 czy 16 zaworowy?
8 zaworowy
A u mnie trochê inaczej:
- odkrêcam dzi¶ korek, patrzê, jest ma¼. no, bia³a to ona nie jest. taka kremowa, trochê jak kawa z mlekiem...
- patrzê na p³yn... od miesi±ca poziom prawie nietkniêty...
- ostatnio wlewa³em olej, bo ju¿ powoli na min schodzi³. wówczas nie mia³em jako¶ brudnego korka... albo tak ma³o, ze w ogóle nie zauwa¿y³em... a teraz by³ solidnie uciapany od spodu.
Czy to mo¿e mieæ zwi±zek z podniesionym poziomem oleju po dolewce?
Czy problem bêdzie gdzie¶ z uszczelkami, bo tak czy siak, oleju po kilkuset kilometrach ubywa trochê... po tysiaku km uzupe³niam pó³ litra.. mo¿e to normalne...
Z góry dziêki!
[ Dodano: 2010-03-17, 14:32 ]
acha, wielkie przepraszam, ale tak siê rozpedzi³em, ¿e przeoczy³em, ¿e tu o nexi mowa.. ja je¿d¿ê Lanim... ale to chyba bez wiêkszej ró¿nicy...
[ Dodano: 2010-03-17, 14:35 ]
no, a teraz zupe³nie przepraszam za zamieszanie, ale my¶lê, ¿e mo¿na zamkn±æ mój temat... odpowied¼ siê znalaz³a... d³u¿ej poszuka³em
czy ktos sie zana ile by mnie to kosztowa³o cala naprawa
Sama uszczelka to niewielka kasa ale jej wymiana ju¿ nie Trzeba zrzuciæ g³owicê do tego nowy olej , filtry, p³yn ch³odniczy. Dok³adnych kosztów robocizny to Ci nie podam ale ok 300 - 500. ja p³aci³em prawie 2000 w Moim Esperaku ale do tego wymienia³em pier¶cienie, panewki, uszczelki pod g³owicê i miskê itd. no i regeneracjê g³owicy robi³em.