Graczem będąc…
Pisze w imieniu kolegi z innego forum bo ten samochod jest wielka zagadka
To co zostalo zrobione w samochodzie:
wymienione przewody zaplonowe
wymieniony wklad pompy paliwowej
zainstalowany/wymieniony filtr pompy paliwowej
wyczyszczona listwa wtryskowa (oprocz regulatora cisnienia paliwa)
wymienione wtryskiwacze na wtryskiwacze z 1.5 16V, koncowki Siemensa, kolor zielony
Na gazie samochod chodzi idealnie, zwawa, zywa reakcja na pedal gazu, obroty na biegu jalowym ok 950obr/min
Na benzynie:
Samochod odpala, chodzi na biegu jalowym obroty ok 1500 po czym delikatnie spadaja, schodza do 1000 potem nizej, silnik dlawi az w koncu gasnie. Czas ~20sekund
Samochod odpala bez silniczka krokowego, wkreca sie na 5tys obr, silnik wyje wyje, az w koncu obroty spadaja, schodza ponizej 1000, silnik dlawi i gasnie. Czas ~20sekund
Samochod odpala bez silniczka krokowego ale dlonia zatyka sie otwor wiec trzyma obroty na ok 3tys obr. Sytacja ta sama jak powyzej.
Samochod odpala z silniczkiem krokowym jak w przykladzie pierwszym ale pedal gazu trzyma sie tak aby obroty wynosily ok 3tys. Sytuacja ta sama.
Silnik odpali, pochodzi ale po czasie ok 15sekund zaczyna go dlawic a po 20 od momentu odpalenia gasnie.
Nie ma jak sprawdzic cisnienia pompy paliwowej jakie daje na listwe wtryskowa ale wydaje mi sie, ze nawet z wkladem od pompy z monowtrysku silnik powinien utrzymywac chociaz te obroty na biegu jalowym (nie chodzi juz nawet o jazde na takiej pompie). Elektryka jest raczej niewinna bo samochod na LPG chodzi idealnie (oprocz klepiacego popyhacza). Na PB efekt jest taki jakby samochod zassal sobie paliwo, ktore pompa daje po przekreceniu kluczyka, spala je a potem silnik gasnie. Ale silnik byl odpalony bez przekaznika pompy paliwowej. Zmostkowane byly piny aby pompa chodzila caly czas. Sytuacja taka sama, gasnie po ok 20sekundach.
Immobilajzer? Wtedy w ogole by nie palil.
Na starych wtryskiwaczach, silnik przerywal, nie chcial wkrecac sie na obroty, po wcisnieciu gazu dlawilo go, przerywanie wchodzil na obroty ale gora 3-4tys. Ale nie gasl na jalowym. A jesli juz go zdlawilo (podczas manewrow parkingowych to nie bylo to po 20 sekundach.
Gdzie tkwi przyczyna, ze samochod zaczyna dlawic sie po 15 sekundach a pozniej gasnie?
hym ciêszka sprawa ale jak chodzi³ i nie gas³ na satrych wtryskiwaczach to moze co¶ z tymi nowymi jest nie tak , albo listwa gubi ci¶nienie przej¿yj jeszcze raz uk³ad paliwowy moze jest jeszcze gdzie¶ jeden filterek .
[ Dodano: 2009-09-15, 16:36 ]
Cytat: wymienione wtryskiwacze na wtryskiwacze z 1.5 16V, koncowki Siemensa, kolor zielony a jaka pojemno¶æ 8v ma kolega bo mo¿e byæ tak ¿e z 16 potrzebuj± wiêksze ci¶nienie aby je odtwo¿yc , pompa na pompuje listwe na amksaa pu¼niej niema ju¿ takiej wydajno¶ci zeby nabiæ ci¶nienie moze cos z tym jest
[ Dodano: 2009-09-15, 16:37 ]
Cytat: Samochod odpala, chodzi na biegu jalowym obroty ok 1500 po czym delikatnie spadaja, schodza do 1000 potem nizej, silnik dlawi az w koncu gasnie. Czas ~20sekund z tego zadnia to jak by mu paliwa brakowa³o
Tak, silnik to 1.5 8V. Ponoc wtryskiwacze z 16V pasuja (tzn. wiem ze pasuja bo je tam zamontowalem) ale, ze sa tak samo wydajne jak te z 8V.
Stare wtryskiwacze nie sa spisane jeszcze na straty i beda sie moczyc i plukac w nafcie.
Na biegu jalowym mozna podciagnac go nawet na odciecie i nie zrobi to zadnego wrazenia ale po ok tych 15 sekundach silnik nie reaguje na pedal gazu i gasnie.
Aktualizacja
Cytat:
Ciep³y silnik (przejechane na LPG ok 10 km), prze³aczam na PB95 i pracuje na wolnych---dodam ze zmieni³em filtr powietrza(poprzedni by³ z Lanosa)
muskam peda³ gazu --d³awienie
ruszam na sprzegle--jedzie--dodam gazu noga--d³awi
Zachowuje sie tak jakby przepustnica zabiera³a mu moc zamiast j± podawaæ.
tak jak by mu paliwa brakowa³o a spróbujcie za³ozyc pompê od 16 v jak macie i wtedy zobaczyæ co siê bêdzie dzia³o .
Pompy paliwa sa te same. Ta pompa udzwignie nawet silnik 2.5 V6
Pytanie wlasnie czy ten zakupiony wklad jest na pewno od wielopunktu, a nie monowtrysku. Sprawdzenie cisnienia w magistrali duzo by powiedzialo, ale nie ma takich przyrzadow.
Ale zgodnie z aktualizacja silnik teraz trzyma obroty tylko go dlawi.
zakupiony wklad jest na pewno
kurka a gdzie tam siê znajduje wk³ad ja ma 8v i tylko jest filtr pe³ny aluminiowy od paliwa.
[ Dodano: 2009-09-15, 22:00 ]
a moze emulator wtysków szwnkuje pablo75M pruszy³ ten temat jemu te¿ na gadzie chodzi³ ok a na bêzynie niechia³ zabardzo tylko ¿e on ma 16v
Nie byla kupiona cala pompa paliwa z kolnierzem tylko sam wklad pompki z filtrem weglowym.