Graczem będąc…
ma od 2 miesiecy wrzucony gaz sekwencje, a juz wczoraj naprawilem pompe paliwa. czy jedno z drugim ma cos wspolnego??? pompa zalaczala sie na kilka sekund, po czym nie bylo jej slychac, teraz tez sie alacza alo po chwili odpalonego silnika znow ja slychac...
czy tu normalne??? zeby sie znowy nie popsula...
gazownik nie za³ozy³ ci odciencia pompy i ca³y czas pracuje a nie mam uj¶cia paliwa i j± przeci±¿asz jak nie zrobisz odciêcia to nastêpna tez szlak trafi .:)po prze³±czeniu na gaz pompa powinna siê wy³±czyc i nie pracowac .
pompa caly czas pracuje i powinna miec paliwo ,maly stan paliwa w baku powoduje ze pompa sie psuje bo chodzi na sucho.
Pompa musi pracowaæ ca³y czas poniewa¿ paliwo które przep³ywa przez uk³ad ch³odzi i smaruje wtryskiwacze benzyny, po prostu musisz pamiêtaæ o tym ¿eby zbiornik nie by³ pusty.
Pompa nie musi pracowaæ ca³y czas, ale zawsze musi mieæ paliwo, wiêc poni¿ej 1/4 baku nie schod¼.
To z przeci±¿aniem pompy to bzdura, od tego jest regulator ci¶nienia, ¿eby to ³adnie dzia³a³o. 'ja³owoDodam, ¿e nie mam odciêcia paliwa i pompa od ponad 100k km pracuje "ja³owo" kiedy je¿dzê na gazie. Ani razu nie by³o z ni± problemu.
Awaria pompy nie ma nic wspólnego z gazem, jedynie z ma³± ilosci± paliwa.
Cytat: pompa caly czas pracuje i powinna miec paliwo ,maly stan paliwa w baku powoduje ze pompa sie psuje bo chodzi na sucho. he he he dobre , a po chole... ma chodziæ pompa jak i tak nie potzreba paliwa , to po co gazownicy robia odciêcia jak chcesz sie pospieraæ to zapoznam ciê z kolesiem ktury zak³±da inastalacjie gazowe ju¿ jakies 10 lat i ci wyt³umaczy .
no dobrze to pozostanmy przy tym ze musi byc troche paliwa caly czas...
a czy to ze pompa po naprawie chodzi glosniej i ciezej odpala to to ma tak byc???
czy zglosic reklamacje do mechanika?
mariusz24 po pierwsze odcinanie pompy paliwa na sekwencji to nieporozumienie, odciêcie mo¿na zrobiæ na 1/2 gen, jak odetniesz w sekwencji to na pewno bez szarpania auto nie bêdzie siê prze³±czaæ, a co do kolesia co od 10 lat montuje gaz to albo Ty go nie zrozumia³e¶ albo 10 lat nie wie co robi
Pracuj±ca pompa jest potrzebna po to aby w czasie np. wyprzedzania tira jak zacznie Ci siê koñczyæ gaz mo¿na by³o szybko prze³±czyæ na PB i sprawnie kontynuowaæ manewr, bo po od³±czeniu zanim uk³ad siê nape³ni to ten czas mo¿e byæ w niektórych przypadkach bardzo istotny.
gazownik nie za³ozy³ ci odciencia pompy i ca³y czas pracuje a nie mam uj¶cia paliwa i j± przeci±¿asz jak nie zrobisz odciêcia to nastêpna tez szlak trafi .:)po prze³±czeniu na gaz pompa powinna siê wy³±czyc i nie pracowac .
Bzdury kolego piszesz
pompa caly czas pracuje i powinna miec paliwo ,maly stan paliwa w baku powoduje ze pompa sie psuje bo chodzi na sucho.
A to jest prawidlowa odpowiedz - musi byc minimum 1/4 paliwa w baku, zeby pompa sie chlodzila <jest chlodzona paliwem>
ziemniak Gwiazdoor, : jestem z wami.
Cytat: Bzdury kolego piszesz to po co mam pompa pracowac jak i tak jest nie potrzebne paliwo i ma sie ch³odziæ paliwem
ca³y czas pracuje a nie mam uj¶cia paliwa i j± przeci±¿asz jak nie zrobisz odciêcia to nastêpna tez szlak trafi
tutaj bzdury bo jest co¶ takiego jak regulator ci¶nienia paliwa i powrót do baku, a po co to przeczytaj mój poprzedni post
W uk³adach bez przelewu ci¶nienie regulowane jest przez w³±czanie i wy³±czanie pompy przez regulator elektryczny. Je¶li silnik paliwa nie zu¿ywa to ona siê prawie w ogóle nie bêdzie w³±czaæ. W uk³adzie paliwowym nexii jest regulator ci¶nienia z przelewem. W nim nadmiar paliwa wraca do zbiornika a pompa chodzi na okr±g³o. Pompa wy³±czana jest tylko po 2 sek. po w³±czeniu zap³onu je¶li silnik nie zostanie uruchomiony. Po uruchomieniu dzia³a ju¿ non stop i to normalne zjawisko. W obu uk³adach odciêcie pompy paliwa jest zbêdn± modyfikacj± mog±c± powodowaæ pó¼niejsze problemy z wtryskiwaczami. Fabryczne uk³ady paliwowe musz± byæ zabezpieczone przed skokami ci¶nienia paliwa. Pompy maj± du¿y zapas w wydajno¶ci a ci¶nienie nie mo¿e w uk³adzie paliwowym rosn±æ w nieskoñczono¶æ.
S±siad kupi³ swego czasu nexiê now± z salonu. Nie mia³ w niej gazu i po 3 latach pompa paliwa mu pad³a. Taka jest ich przypad³o¶æ. Nie doszukuj przyczyny padniêcia pompy w zamontowanej instalacji gazowej...
ci.nek w 100% popieram pompa na sekwencji musi pracowaæ i nie podlega to ¿adnej dyskusji, a tak jak pisze ci.nek jest reduktor ci¶nienia paliwa i nic sie nie dzieje jak paliwo robi obieg..
Sory za OT ale oprawca_1978, to jest temat o Nexi a nie Polonezie z silnikiem Rovera
I tu jest pies pogrzebany. Nie wolno je¼dziæ na LPG bez paliwa w zbiorniku tak samo polonezem jak i nexi±. To i tak sukces, ¿e pompka po³ roku wytrzyma³a takie traktowanie...
Chylê czo³a...
PS. W mojej by³ej nexii pompa mia³a 12 lat w tym 8 lat auto chodzi³o na LPG bez odciêæ zaslania przy pracy na gazie. Jedyne co z ni± robi³em to wymienia³em wê¿yk miêdzy wk³adem pompki a obudow± bo pêk³. Ale tyle lat... Mia³ prawo.
W lanosie pompkê wymienia³em z pó³ roku temu a ja mu montowa³em gaz. Pó³ roku gazu jej raczej nie wykoñczy³o. Tym bardziej, ¿e w nexii gaz raczej pompce nie przeszkadza³...
Pozdrawiam
Cytat: Bzdury kolego piszesz to po co mam pompa pracowac jak i tak jest nie potrzebne paliwo i ma sie ch³odziæ paliwem
Czego jeszcze kolegonie rozumiesz po przeczytaniu tego tematu?
dzieki koledzy za wyczerpujace odpowiedzi...
jeszcze jesdno pytanko po naprawie popma glosniej chodzi i jest problrm z odpaleniem za 1 razem. nigdy do tej pory nie bylo takiego problemu palila na "dotyk", teraz trzeba raz pokrecic i dopiero za drugim odpala...
czy mam to zareklamowac mechanikowi czy to przypadlosc "dotarcia"???
Zrób reset ecm i poje¼dzij pó¼niej trochê na benzynie. Powinno pomóc. Przynajmniej u mnie pomog³o. Takie same mia³em objawy po wymianie pompy paliwa...
Zrób reset ecm i poje¼dzij pó¼niej trochê na benzynie. Powinno pomóc. Przynajmniej u mnie pomog³o. Takie same mia³em objawy po wymianie pompy paliwa...
reset czego???
bo nie zrozumialem...
mechanik powiedzial ze to moze byc filtr paliwa...
Reset komputera je¶li tak wolisz. Robi siê go tak, ¿e wyjmujesz bezpiecznik oznaczony ecm na min. 10 sek. Prawdopodobnie F1 w skrzynce bezpieczników ko³o kierownicy o ile mnie pamiêæ nie myli. Albo od³±czyæ akumulator na parê minut.
Mo¿e byæ to te¿ wina filtra paliwa. Je¶li jest bardzo zapchany to ogranicza przep³yw paliwa do silnika.
jestem po wymianie filtra paliwa (wczoraj). u mechanika odpalil nie bylo problemu dzisiaj rano znow jest problem i nie odpalil.
obecnie jestem na etapie ladowania akumulatora. mysle ze za kilka godzin powinien nadawac sie do wlozenia go do auta.
a w tym czasie z tego co czytalem powiniem zrobic mi sie ten jakis reset w zwiazku z wyjeciem akumulatora.. czyli z tego co radzicie to juz powinno byc wszystko OK...
zobaczymy...
[ Dodano: 2009-12-13, 20:59 ]
no i guzik nie jest...
akumulator smiga pompe slychac auto nie pali... juz mam dosyc... swiece zmienione, pompa nowa, filtr paliwa wymieniony... auto nadal nie odpala ... co jest grane...
[ Dodano: 2009-12-14, 10:33 ]
no dzisiaj odpalil ale na lince... dojechalkem do mechanika, opisalem objawy jego diagnoza to : palec rozdzielacza, kopu³ka i kable zaplonowe...
ciekawe, moze wreszcie zadziala...