Graczem bÄdÄ câŚ
Witam, gdzie w nexii w silniku 8v jest zawór zwrotny? W pompie czy na przewodzie paliwowym w okolicy alternatora? Tam jest pewien element aluminiowy w kształcie UFO na wężu ale nie wiem czy to zawór zwrotny.
Chodzi mi o legendarny problem nie do rozwiązania ciężkiej pracy silnika 8V na zimnym na PB a na LPG bez problemu. Oddałem auto do majstra z serwisu CHEVROLET'a. Grzebał w nim 2 dni. Sprawdził wszystko. Powiedział że: pompa paliwowa albo filtr.
Filtr zmieniony i nie pomogło. Zanim zmienie pompe to sprawdziłbym jeszcze zawór zwrotny.
Regulator ciśnienia paliwa jest na listwie wtryskowej, przykręcony po prawej stronie.
castagnet, co to za spec Jakby byl specem to by wpial manometr w magistrale i odrazu by wiedzial czy pompa daje odpowiednie cisnienie czy tez nie.
IMO gdyby to byl zawor zwrotny to mialbys trudnosci z odpaleniem silnika bo paliwo pompa musialaby "podpompowac" a nie, ze paliwo odrazu jest dostepne.
I co to znaczy ciezka praca i jak to wyglada na rozgrzanym silniku.
Na rozgrzanym silniku jest ok. Na zimnym nie wkręca się na obroty, gaśnie, strzela w dolocie.
Na gazie ok bez znaczenia na temp.
Dziś zmierzyłem Ciśnienie. 2,4Mpa podaje pompa. Manometr wpięty przed listwą. Mierzone na ciepłym silniku.
Podłączyłem manometr za listwą odcinając powrót paliwa i wskazało 4.5MPa.
Więc bardzo dobre ciśnienie. Stwierdziłem że padnięty regulator ciśnienia paliwa, bo z nim jest 2,4 a bez niego 5Mpa.
Wymieniłem go (jako ostatnią rzecz jaką można bylo wymienić) i to samo!
Jutro kupuję jeszcze pompę paliwa, żeby mieć pewność. Jak nie pomoże to nexia ląduje na allegro. Niestety. W moim mieście nie ma mechanika by rozwiązał ten problem. A z tego co widze po forach to z tym silnikiem (1.5 8V) wielu ma właśnie ten problem... ehhh.
A czy przypadkiem nie chodziło Ci o 4,5 bara?Naprawdę osiągnąłeś 45 atmosfer z pompy paliwa? Żaden przewód paliwowy nie wytrzymałby 4 MPa!!
Nie ważne jaka jednostka. Chodziło mi o wartość 4,5.
To jest bardzo ważne.Zamiast 4,5 atm napisałeś że wyszło 45 atm.Szkoda,że nie podałeś jeszcze wartości w PSI podpisując,że to w MPa.To już wogóle wyszedłby kosmos.Liczba bez jednostki jest bezwartościowa.Czy dla Ciebie jest bez znaczernia czy jedziesz 60 MPH czy 60 km/h?To są dwie różne prędkości!
ze sie tak podlacze bo widze wypowiedz ktora moze tyczyc sie mojego problemu
IMO gdyby to byl zawor zwrotny to mialbys trudnosci z odpaleniem silnika bo paliwo pompa musialaby "podpompowac" a nie, ze paliwo odrazu jest dostepne.
mam taki problem w nexii ze po przekreceniu kluczyka musze dosc dlugo krecic zeby silnik odpalil. za to jesli wczesniej przekrece kluczyk tylko do takiej pozycji zeby pompa paliwa pochodzila 1-2s to samochod odpala od razu. czy to moze oznaczac problem z zaworem zwrotnym czy ten typ juz tak ma? dodam ze na gazie jest ok i po odpaleniu silnik chodzi dobrze.