Graczem będąc…

Problem jest taki, ze raz na pare tygodni z zaskoczenia wysiadaja na chwile hamulce. Podczas przycisniecia pedalu hamulca, pedal jest twardy ale hamowania zero. Trzeba jeszcze raz wcisnac i dopiero zalapuje. Podczas braku hamowania slychac dziwne grzechotanie. Skad ono moze pochodzic ?
Czy to moze byc zapowietrzenie ukladu ? Czy moze siedzi jakies serwo czy pompa hamulcowa ?
Licze na wasze opinie.

Pozdrawiam


Spróbuj na wy³±czonym silniku powciskaæ kilka razy peda³ hamulca, je¿eli bêdzie siê pompowa³ do momentu, ¿e prawie nie bêdziesz móg³ go wcisn±æ to znaczy, ¿e to nie jest zapowietrzenie... tak mi siê wydajê...
Chyba odwrotnie.Peda³ przy zapowietrzonych hamulcach siê stopniowo podnosi.Je¶li hamulce nie s± zapowietrzone to peda³ staje zawsze na tym samym poziomie.
Pedal jest caly czas na tym samym poziomie. A czy nie jest tak ze jest tam jakis pecherzyk powietrza w ukladzie i raz na jakis czas gdy sie gdzies on dostanie w jakis tloczek to wtedy daje o sobie znac takimi objawami ?
Tylko te grzechotanie by tu nie pasowalo... Skad ono moze pochodzic ? Z zapowietrzeniem mi jakos nijak nie pasuje ;/


Opisz dok³adnie objawy.Peda³ jest twardy i nie ma si³y hamowania?I jakie gruchotanie?
Cytat: Opisz dok³adnie objawy.Peda³ jest twardy i nie ma si³y hamowania?I jakie gruchotanie?
Tak, pedal jest twardy i nie ma sily hamowania (serwo ? ) samochodem jezdzi moja dziewczyna, a ze sam nigdy czegos podobnego (gruchotania) nie doswiadczylem to opisuje tak jak to ona mi przedstawila

oprawca_1978, dzieki za szczegolowe instrukcje. Sam niestety tego nie jestem w stanie sprawdzic. Dziewczyna pojedzie w srode do mechanika, ja nie mam takiej mozliwosci ze wzgledu na ograniczenia odleglosciowe chce po prostu wiedziec na co sie nastawiac przy diagnozie "fachowcow". Rozumiem, ze oprawca obstawiasz jakas drobna usterke, ktora psuje dzialanie ukladu hamulcowego... A jakie objawy dawaloby walniete serwo lub pompa hamulcowa ?
Cytat: Opisz dok³adnie objawy.Peda³ jest twardy i nie ma si³y hamowania?I jakie gruchotanie?
Tak, pedal jest twardy i nie ma sily hamowania (serwo ? ) samochodem jezdzi moja dziewczyna, a ze sam nigdy czegos podobnego (gruchotania) nie doswiadczylem to opisuje tak jak to ona mi przedstawila

hmm... mo¿e to g³upie co powiem ale czy to nie ABS przypadkiem?? najlepiej wsi±d¼ z dziewczyn± i powiedz ¿eby zahamowa³a gwa³townie, zobaczysz czy nie chodzi o ABS
Je¶li peda³ jest twardy i nie ro¶nie to napewno hamulce nie s± zapowietrzone.Objawy wskazuj± na problemy z servo.Nale¿a³oby sprawdziæ przewód podci¶nienia miêdzy kolektorem ss±cym a servem.Je¶li jest w samochodzie ABS to te¿ mo¿e szwankowaæ.Ale wtedy poza gruchotaniem,peda³ hamulca by wibrowa³.Wtedy winny mo¿e byæ sterownik albo czujniki ABSu.Je¶li z ka¿dego ko³a dochodz± sygna³y o ró¿nych prêdko¶ciach kó³ podczas hamowania to sterownik odczytuje to jako po¶lizg i zmniejsza si³ê hamulcy.
No wlasnie pedal nie wibruje... Poza tym zeby to byl ABS to wydaje mi sie ze powinna sie palic jakas kontrolka, tak przynajmniej byc POWINNO, nie ?

oprawca_1978, z twojego opisu wynika, ze zarowno objawy walnietego serwo, jak i walnietej pompy sa podobne i pasuja do tych opisywanych przeze mnie. Tylko ze to co ja opisuje zdarza sie raz na kilkaset hamowan i nie jest stanem permanentnym...
Je¶li objawy walniêtej pompy lub serva pasuj± do opisu to ja obstawia³bym pompê.Uszkodzone servo raczej nie gruchocze.A zacieraj±ca siê pompa tak.
A jaka budowe ma serwo ? To jest cos na zasadzie prostej dzwigni ? Czy to jakas bardziej skomplikowana pneumatyka ?
Servo w ¶rodku to zwyk³a membrana która centralnie ma popychacz pompy hamulcowej.Podci¶nienie lekko ten popychacz przyci±ga do pompy ale jego si³a jest za ma³a ¿eby pompa od niej zacze³a hamowaæ.Musisz t± silê zwiêkszyæ w³asn± nog±,¿eby to zacze³o dzia³aæ.Tam nie ma ¿adnych d¼wigienek.To nie mo¿e gruchotaæ.
Aha... A pompa dziala tak jakos cyklicznie jak tloki w silniku samochodu ? Czy tylko dziala na zasadzie jednorazowo przylozonej sily i tloczenia cisnienia na cyilnderki ? Co moze gruchac w pompie ? Tak sobie mysle, ze to moze jakis klocek cos ociera w pewnym momencie ? Ale dziewczyna mowi, ze to bardziej z tylu slychac, a z tylu znow sa szczeki hamulcowe... To moze cos was naprowadzi ?
Pompa dzia³a jak strzykawka.Naciskasz to podaje ciecz.Nie podaje cieczy cyklicznie.Tam s± dwa t³oczki,po jednym dla ka¿dej sekcji.Je¶li t³oczek siê zaciera to mo¿e trzeszczeæ.
Je¶li s³ychaæ gruchotanie z ty³u to bêbny hamulcowe do przegl±du.Mog³y siê szczêki powypinaæ z zapinek i nie s± zamocowane do tarczy ko³a.Móg³ siê rozlecieæ samoregulator,albo pêk³a sprê¿yna.Mo¿liwo¶ci jest wiele.Trudno tu gdybaæ bez wizji lokalnej
No ale jesli to wszystko dziala bez zarzutu i usterka ujawnia sie raz na 2 tygodnie to czy to znak ze cos sie rozlecialo ?
A ten tloczek, to z jakiej przyczyny moze trzeszczec ?
T³oczek jak jest zatarty to ma rysy które tr± jak tarka.Mo¿e byæ tak,¿e trze tylko w jednej pozycji i defekt pojawia siê wtedy sporadycznie.Kiedy¶ mia³em taki przydadek w zaworze w prasie hydraulicznej.Raz na tydzieñ siê wiesza³ i nie dzia³±³a.A potem nagle rusza³a i spokój przez tydzieñ albo dwa.Nie mog³em tego zlokalizowaæ do czasu a¿ pad³ na amen.Dopiero wtedy mia³em tyle czasu ¿eby wszysko sprawdziæ.Wcze¶niej w po³owie sprawdzania prasa sama rusza³a.
Najbardzie prawdopodobne jest wypiêcie z zaczepów szczêk i w zale¿no¶ci jak siê ustawi± wzglêdem bêbna tak hamuj±.Je¶li pek³a by sprê¿yna to szczêki by nie odbija³y po hamowaniu i bêben po przejechaniu d³u¿szego odcinka by³by gor±cy.Uszkodzony samoregulator powodowa³by niski poziom peda³u hamulca je¶li by nie trzyma³,a jakby trzyma³ to efekt by³by taki jak przy pêknietej skrê¿ynie czyli gor±cy bêben.
Efekt braku hamulcy mo¿e siê te¿ pojawiaæ jak co¶ jest zapieczone i hamulce non stop tr±.Stary p³yn potrafi siê wtedy zagotowaæ i kolejna dawka p³ynu powoduje d¼wiêk podobny do gotuj±cej siê wody w czajniku.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •