Graczem będąc…
Jaki olej polecacie do nexi do silnika? Je¿dzi³em na pó³syntetyku a potem na mineralnym i teraz znowu na pó³syntetyku i wydaje mi siê ¿e na mineralnym chodzi ciszej. Nexia 1.5 16v benzyna 99 tys. km
10w 40 po³syntetyk i takie skakanie z po³syntetyku na mineralny a zw³aszcza z mineralnego na po³syntetyk czy syntetyk bez p³ukania to ko³ek w serce
Najlepszy z pierwszego tloczenia. Czy to taka trudno¶æ poczytaæ posty na ten temat ? [ temat milion razy poruszany ]
Kabinowanie z olejami silnikowymi moze zle sie skonczyc .Ja zostal bym na pol-syntetyku tzn 10w40 . pozdro
Ja proponuje olej rzepakowy marki Lotos.
Cytat: Ja proponuje olej rzepakowy marki Lotos.
lotosik SEMISYNTETIC 10 w 40
Wszystko zale¿y od tego jak d³ugo silnik by³ smarowany olejem mineralnym , je¿eli by³a to jedna - 2 zmiany , silnik nie bierze wiêcej jak 3 litry oleju na 10 ty¶ km to ¶mia³o lej pó³syntetyk nie zaszkodzisz silnikowi.Jak nie wiesz ile czasu lany by³ mineralny a silnik bierze sporo oleju bêdziesz zmuszony laæ mineralny dobrej klasy i zmieniaæ go nie rzadziej ni¿ 8-10 ty¶ km.
Pamiêtaj ¿e masz popychacze hydrauliczne a one powinny chodziæ na pó³syntetyku , wiêc jak wlejesz mineralny to musisz go czêsto zmieniaæ wtedy nic mu nie bêdzie.
Auto je¿dzi³o od nowo¶ci na mobilu syntetyk. Dwie ostatnie zmiany na mineralnym ale to zrobi³ pierwszy w³a¶ciciel. Ja jestem od niedawna drugim w³a¶cicielem i przesz³em na pó³syntetyk GM. Silnik nie bierze ani kropli oleju.
No i na tym pozostañ -AMEN-
Jezusie drogi!!! Jak mia³bym wybieraæ miêdzy tak± wymian± oleju od syntetyka przez po³syntetyk do mineralki i zpowrotem a wlaniu odrazu oleju jadalnego to wybieram to drugie. w efekcie podobne a przy okazi frydki mog³bym sobie po drodze upichcic.
Wszystko co tu opisujecie by³o prawd± jeszcze jaki¶ czas temu, obecnie nie ma ju¿ regu³y synt.->semisynt.->minera³. Aktualnie dostêpne oleje mineralne mog± mieæ wy¿sze w³asno¶ci dysperguj±co-myj±ce ni¿ nawet syntetyki, a olej syntetyczny mo¿e mieæ teraz prawie dowoln± klase lepko¶ci. Mo¿e poprê to przyk³adami (akurat te mam pod rêk±)...
Lotos Syntetic 5W40 - TBN 11,5 mgKOH/g
Mobil Synt S Special 5W40 - TBN 9,7 mgKOH/g
Platinum Synthetic 0W30 - TBN 11,2 mgKOH/g
Turdus minera³ 15W40 - TBN 15,5 mgKOH/g
Olej o lepko¶ci 10W60 mo¿e byæ syntetykiem lub pó³syntetykiem, 15W50 mo¿e byæ minera³em, pó³syntetykiem i syntetykiem, jak kto¶ chce moge znale¼æ konkretne przyk³ady
Dlatego przy zmianie oleju nie nale¿y sugerowaæ siê tylko jego klas± lepko¶ci ale te¿ klas± jako¶ciow± i liczb± zasadow± okre¶laj±c± ilo¶æ dodatków myj±cych w oleju. Je¶li jest wy¿sza ni¿ w dotychczas stosowanym oleju nale¿y zrobiæ p³ukanke silnika.
Wszystko co tu opisujecie by³o prawd± jeszcze jaki¶ czas temu, obecnie nie ma ju¿ regu³y synt.->semisynt.->minera³. Aktualnie dostêpne oleje mineralne mog± mieæ wy¿sze w³asno¶ci dysperguj±co-myj±ce ni¿ nawet syntetyki, a olej syntetyczny mo¿e mieæ teraz prawie dowoln± klase lepko¶ci. Mo¿e poprê to przyk³adami (akurat te mam pod rêk±)...
Lotos Syntetic 5W40 - TBN 11,5 mgKOH/g
Mobil Synt S Special 5W40 - TBN 9,7 mgKOH/g
Platinum Synthetic 0W30 - TBN 11,2 mgKOH/g
Turdus minera³ 15W40 - TBN 15,5 mgKOH/g
Olej o lepko¶ci 10W60 mo¿e byæ syntetykiem lub pó³syntetykiem, 15W50 mo¿e byæ minera³em, pó³syntetykiem i syntetykiem, jak kto¶ chce moge znale¼æ konkretne przyk³ady
Dlatego przy zmianie oleju nie nale¿y sugerowaæ siê tylko jego klas± lepko¶ci ale te¿ klas± jako¶ciow± i liczb± zasadow± okre¶laj±c± ilo¶æ dodatków myj±cych w oleju. Je¶li jest wy¿sza ni¿ w dotychczas stosowanym oleju nale¿y zrobiæ p³ukanke silnika.
i tu nie masz racji syntetyk to olej w pelni chemicznie zmodyfikowany a mineralny w pelni naturalny a semisyntetic mieszanina tych 2 w roznych proporcjach bedacych tajemnica firmy.A wlanie po mineralu polsyntetyka w wiekszosci przypadkow po jakims czasie konczy sie nieoczekiwanymi przeciekami.
i tu nie masz racji syntetyk to olej w pelni chemicznie zmodyfikowany a mineralny w pelni naturalny a semisyntetic mieszanina tych 2 w roznych proporcjach bedacych tajemnica firmy.
A gdzie ja napisa³em ¿e tak nie jest? Czytaj ze zrozumieniem
To mo¿e jaki¶ przyk³ad...
Motul 300V Competition 15W50 - pe³en syntetyk
Motul 4100 15W50 - pó³syntetyk
Shell Helix Super HM 15W50 - minera³
A wlanie po mineralu polsyntetyka w wiekszosci przypadkow po jakims czasie konczy sie nieoczekiwanymi przeciekami.
OK, to wyja¶nij mi dlaczego?
Starsze silniki maj± od³o¿one osady nagaru, szczególnie na krawêdziach, które przy zastosowaniu oleju syntetycznego zostaj± wymyte i s± puszczone w obieg. Mog± dostaæ siê na powierzchnie t³oków i panewek, g³adzi cylindra i je uszkodziæ lub zarysowaæ.
Masz racjê ale nie do koñca, o tym pisa³em w moim pierwszym poscie. Obecnie olej nie musi byæ syntetyczny ¿eby wymyæ nagary, wy¿ej poda³em konkretny przyk³ad, gdzie mineralny Turdus ma najwiêcej dodatków myj±cych. Dlatego przy przechodzeniu na inny olej watro porównaæ jego klasê jako¶ci i TBN z tym stosowanym dotychczas.
mo¿e ju¿ nie mieszajcie koledze w g³owie bo i tak ju¿ ³adny kocio³ sie tu zrobi³. poprostu niech zostanie ju¿ z tym co ma bo zajedzie ten silnik. ja przed remontem jak i po pomykam na po³suntetyku i jest ok