Graczem będąc…
Samochód kupiony nieca³y miesi±c temu opisany wstêpnie tutaj : http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=18868
Chcia³bym przygotowaæ go do dalszej eksploatacji, tak by mieæ jako tako pewno¶æ, ¿e mnie nie zawiedzie. Autko ma zrobiony rozrz±d i kilka innych elementów.
Zapewne trzeba by wymieniæ p³yny. Wiêc do rzeczy:
1. Jakie by³yby koszty wymiany wszystkich p³ynów (i jakie ilo¶ci s± potrzebne do nexii):
Jak siê domy¶lam, chodzi o p³yny: olej, ch³odnica, wspomaganie, hamulce (klimê mo¿na od³o¿y na pó¼niej)
2. Hamulce - jakie by³y by koszty wymiany hamulców - tarcze i zaciski (wiêkszo¶æ z was mówi o osprzêcie z vectry, czy kadeta). Moja nexia hamuje s³abo, w³a¶ciwie zwalnia - wiêc mo¿e by tym siê zaj±æ. Czy wymieniaj±c tarcze, klocki i zaciski - wspomniane elementy wchodz± plug&play, czy trzeba mo¿e wymieniaæ jeszcze pompy hamulców?
3. Muszê co¶ zrobiæ ze wska¼nikiem paliwa? Jakie s± koszty w warsztacie wymiany p³ywaka itp.
Je¶li komu¶ przypomni siê co¶, czym trzeba siê zaj±æ przy takim aucie to proszê o podpowied¼.
To tak:
- olej najlepiej pó³syntetyk 10w40 ( 3,75 l ) bañka 4 l oko³o 100 z³ + filtr 8 z³
- p³yn ch³odniczy (1,5 16v 6,7 l ) oko³o 60 z³
- p³yn hamulcowy (0,5) nalepiej DOT 4
- zaciski ATE 256mm( Ja za nowe da³em 300z³ z klockami) + tarcze (jak chcesz dobre to te¿ ATE) oko³o 250 z³ Tu masz aukce z u¿ywkami
http://moto.allegro.pl/it...gsi_kadett.html Po za tym filtr paliwa mo¿na wymieniæ, kable WN i ¶wiece (najlepiej NGK)
PS. Litra¿ p³ynów eksploatacyjnych podawany z ksi±¿ki Micha³owskiego.
Pozdro.
Dziêkujê.
Co do hamulców - wymienia siê tarcze, zaciski i klocki i... ju¿? Pompy, serwa, czy co tam jeszcze jest - pasuj±?
Sorry, ¿e mo¿e banalne pytania stawiam, ale nie staæ mnie ¿eby mnie jaki¶ mechanik naci±ga³ na dodatkowe koszta ;-)
Wszystko to co ci napisa³em jeste¶ w stanie wymieniæ sobie sam i przynajmniej mia³by¶ o pare stów wiêcej w kieszeni. Co do hamulców to nie musisz zmieniaæ pompy. Jeszcze mam propozycje dla Ciebie. kup sobie tez ksi±¿ke Micha³owskiego. naprawde mi du¿o pomog³a i zaoszczêdzi³em ³adnych pare z³otych
Ksi±¿kê kupiê jak znajdê. Ale g³upio jest dokonywaæ napraw pod blokiem ;-)
G³upio bêdzie ja zap³acisz 4 stówy za wymiane tych pieró³
Te¿ prawda.
Dobra, przyznam siê. mam wujka mechanika - i on wszelkie naprawy wykona, ale nie bêdzie chcia³ wzi±æ kasy za fatygê. Ja jednak jestem staro¶wiecki - i wolê wiedzieæ ile co kosztuje - ¿eby móc siê odwdziêczyæ :-)
St±d moje wszelkie pytania.
Jak chcesz zajaæ siê wska¼nikiem paliwa, pierwsze co zrób to zajrzyj pod auto i przeczy¶æ styki od wska¼nika. Wska¼nik jest wkrecany z do³u zbiornika . W wielu przypadkach to pomaga. Mi pomog³o. Dzia³a Ci kontrolka rezerwy?
Co do hamulców.
nie musisz wydawaæ kilku stów za zaciski. To strata kasy. Zakrêæ sie po szrotach, pytaj o zaciski ate od espero, Vectry A, calibry(nie turbo), kadetta gsi czy astry gsi. Ja wyrwa³em od espero za 5 dych. Zmieñ sobie gumki i masz praktycznie nówkê zacisk(zwracaj uwagê na t³oczki hamulcowe czy nie maj± w¿erów). Tarcze mikody te¿ siê dobrze spisuj±, a s± o wiele tañsze. Nexia to lekkie auto, ja swoim hamulcom daje nieraz ostro po pi¼..e i nie widzê ¿eby cos dzia³o siê z tarczami, mo¿e te¿ dlatego ¿e zdecydowa³em siê na miêkkie klocki i tarcza ma lekkie ¿ycie. Zmieniaj heble jak najszybciej, zobaczysz co to hamowanie Ps.pompy i serwa nie ruszaj, daj± radê spokojnie
PS.a co dok³adnie dzieje siê z Twoim wska¼nikiem???
Pisa³em ju¿ pokrótce o tym tutaj: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=18820
Po tankowaniu wskazówka idzie powoli do góry. Po kilku minutach spada ca³kowicie poni¿ej zera (rezerwa siê NIE ¦WIECI) potem znowu do góry - i tak kilka cykli zanim siê ustabilizuje. Full jeszcze nigdy nie pokaza³o...
A ¿e, jak mówicie w tamtym w±tku, nexie trza siê nauczyæ tankowaæ - to nie wiem czy mam ju¿ pe³en bak czy nie :-) Bo pistolet odbija³. Przy kolejnym tankowaniu naleje powoli pod korek - zobaczê co na to wska¼nik.
Z hamulcami to na przysz³o¶æ sprawa... Ale chodzi o co¶ takiego??: http://allegro.pl/item833...ctra_astra.html
Mówiê na przysz³o¶æ, bo najpierw muszê opony kupiæ. Nastêpnie p³yny... Dop³aciæ do ubezpieczenia - uzbiera³o siê. Ale hamulce to jedyny na razie minus tego mojego autka.
Zaraz, zaraz. A po diab³a niby ma zaciski wymieniaæ? Je¿eli s± dobre to nie widzê potrzeby by to robiæ.
Po zakupie powinno siê wymieniæ te¿ rozrz±d. Nawet jak w³a¶ciciel zapewnia³, ¿e wymieniany by³ 1 km temu.
Zaraz, zaraz. A po diab³a niby ma zaciski wymieniaæ? Je¿eli s± dobre to nie widzê potrzeby by to robiæ.
Po zakupie powinno siê wymieniæ te¿ rozrz±d. Nawet jak w³a¶ciciel zapewnia³, ¿e wymieniany by³ 1 km temu.
Z tymi zaciskami to ja wypali³em. Bo zastanawiam siê czy jest mo¿liwo¶æ taniego w miarê usprawnienia hamulców. Wiêc kolega podpowiedzia³.
Sprzedawca jest moim znajomym mam powody mu wierzyæ :-). A dok³adnie co oznacza wymiana rozrz±du? Pasek i co jeszcze? Chocia¿ odp. na to pytanie znajdê sam, bo to s± chyba podstawy :-)
Na pocz±tek wymieñ tarcze i klocki. Bo to pewnie jest wina wszystkiego. Zaciski tak ³atwo nie ulegaj± zniszczeniu. Jaki ma przebieg ta nexia?
Rozrz±d to: pasek, pompa wody. napinacz i rolka. Jaki masz tam silnik? 1.5 16v 1.5 8v?
Figur Nexia gtx to silnik 1.5 16 zaworowy.
Co do zacisków nexiowych to mo¿e ja wiem lepiej co?
sama regeneracja zacisków DAC (nexiowych) nic nie da, bo to zacisk typu H jak w starym kadecie, wiem po sobie, wyda³em ponad stówe na t³oczki wraz z uszczelnieniami i past± konserwuj±c± i wielka (_|_) z tego wysz³a. nexiowe zaciski sie czêsto zapiekaja i maja mniejsz± ¶rednicê t³oczka. Tu nie chodzi o zu¿ywalno¶æ tylko jako¶c i sposób wykonania.
Mo¿esz odwiedziæ nasz± strone i poczytaæ nba forum w FAQ na temat zacisków. W ogóle to zapraszam na NEXIA.PL
PS. Co do rozrz±du nie musisz go wymieniaæ tak jak pisze kolega. Mówisz ¿e masz wujka mechanika. Niech oceni jego stan
Figur Nexia gtx to silnik 1.5 16 zaworowy.
Zgadza siê. Co do przebiegu. Znajomy ¶ci±ga³ dla siebie, ale "wy³udzi³em od niego". Przebieg 114 tys... ale czy prawdziwy... nie wiadomo.
Mayster892,
Nexia gtx to silnik 1.5 16 zaworowy.
Co do rozrz±du nie musisz go wymieniaæ tak jak pisze kolega.
Mam nadziejê, ¿e zap³acisz za ewentualny remont silnika.
O ile nie jest pewny co do tego kiedy by³ zmieniany lepiej go zmieniæ.
A zaciski? Niech na pocz±tek zmieni tarcze, klocki i p³yn. Po co ma w ciemno ³adowaæ 300 z³ w zaciski skoro nie wiadomo czy musi?
Rozrz±d by³ wymieniany tu¿ przed moim zakupem. Znajomy robi³ go dla siebie.
Ale p³yny i tak wymieniê.
Mo¿esz te¿ pasek alternatora wymieniæ. Przewody WN i ¶wiece kiedy zmieniane?
Tego nie wiem. Wujek, o którym pisa³em - zapowiedzia³, ¿e zabierze autko i przejrzy dok³adniej, jak przejadê jeszcze trochê i wyczujê co tam mi nie pasuje.
Jak ju¿ wspomnia³em, pytam - ¿eby wiedzieæ jakie s± orientacyjne koszty. ( Taki by³ zreszt± g³ówny w±tek tematu).
Albo wymieñ albo siê dopytaj. Ale chyba lepiej wymieniæ. Koszt to ok 200 z³ za wszystko.
Ja madal sie upieram przy tych zaciskach, bo sam to przezywa³em i kln±³em sam na siebie ¿e ju¿ wcze¶niej ich nie wymieni³em i ¿e wyrzuci³em w b³oto kase na regeneracje starych. Ale jak kolega poje¼dzi to zobaczy
A ja powiem troche inaczej.
P³yny filtry to wiadomo, mo¿na spokojnie wymieniaæ, bo ani koszt du¿y ani wymiana k³opotliwa.
Je¶li chodzi o hamulce, to po pierwsze sprawd¼ sobie ile ci jeszcze zosta³o tych co masz. Mo¿e np za 5-8 tys bêd± dopiero kwalifikowa³y siê do wymiany i sobie je jeszcze zu¿yjesz i zbierzesz kase na wymiane. I teraz propozycja Mayster892'a, jest na pewno lepsza, je¶li chodzi o efekty. Skuteczno¶æ hamowania powinna siê zwiêkszyæ zdecydowanie. Ale ja z kolei mam ca³y czas fabryczne zaciski, nieregenerowane i nigdy mi siê nie zapiek³y. A ¿e je¼dzê Nexi± tylko ok 15-20 kkm rocznie wiêc nawet nie widzê sensu zmiany. Pytanie czy du¿o i jak je¼dzisz. Je¶li du¿o to polecam zamoane, jak nie to musisz siê zastanowiæ. Co jest odpowiedniejsze i kosztowo jakie s± ró¿nice. ATE s± na pewno pewniejsze.
Je¶li chodzi o kable WN czy aparat zap³onowy (kopó³ka, palec), ¶wiece to obejrzyj sobie je, i wtedy po ich ocenie stwierdzisz czy nale¿y je teraz wymieniæ czy pó¼niej. Wymiana te¿ jest banalna a koszt wszystkiego w/w to ok 200-300 z³.
Polecam rówie¿ przygl±dniêcie siê zawieszeniu. Na naszych polskich drogach jest to do¶æ newralgiczny element i warto wiedzieæ co w trawie piszczy.
A jeszcze co do wymian, mo¿esz sobie olej w skrzyni wymieniæ, bo przy 120 kkm sie wymienia a nie wiadomo jak by³o z poprzednimi wymianami. Koszt niewielki. W innych tematach na forum masz wszystko ³adnie opisane.
A tak ogólnie to polecam jeszcze dobrze nasamrowaæ zamki przed zim±, aby nie zamarza³y no i mo¿esz pomy¶leæ jeszcze w jakim pó¿niejszym okresie o zabezpieczeniu podwozia antykorozyjnie.
Dziêkujê wszystkim.
no i mo¿esz pomy¶leæ jeszcze w jakim pó¿niejszym okresie o zabezpieczeniu podwozia antykorozyjnie.
TO mam obiecane po zimie. A w ogóle stwierdzono, ¿e bardzo zdrowy jest od do³u (nawet na stacji diagnostycznej - siê dziwili)