Graczem bÄdÄ câŚ
Witam!!
Mam problem ze swoją Nexią, iskra jest, świece są wyżarzone wzorowo, kręce rozrusznikiem czuć tylko zapach paliwa po kilku sekundach ale silnik nie zapala. Mimo, że słyszę jak pracuje pompa paliwowa i czuć zapach paliwa świece są suche (powinny chyba być mokre skoro czuć zapach paliwa??). Dodam, że od jakiegoś czasu Nexia dziwnie chodzila (szarpania delikatne dławienia itp.) i tak jakby troche dłużej zapalała jak normalnie, po zapaleniu przy pierwszym ruszaniu potrafiła zgasnąć i trzeba było dodać troche więcej gazu przy ruszaniu (wcześniej tego nie było). Do tego od jakiegoś czasu Nexia była mułowata. Komputer nie wykazuje błędów. W czym tkwi problem??
Paliwo na pewno dochodzi do listwy wtryskowej? To ze slyszysz pompe i smierdzi paliwem nie oznacza, ze daje odpowiednie cisnienie i ze paliwo dociera tam gdzie ma dotrzec. Uklad nie jest zapowietrzony?
Jak sprawdzić:
Czy pompa daje odpowiednie ciśnienie??
Czy paliwo dociera do listwy wtryskowej??
Czy układ jest zapowietrzony i jak go odpowietrzyć??
1.Specjalnym manometrem.
2.3.Zdejmujac wezyk idacy do listwy wtryskowej (jest na klips) i przekrecajac kluczyk w pozycje zaplon. Jesli paliwo poleci to znaczy ze paliwo dociera do listwy a uklad powinien byc odpowietrzony.
Napiecie na wtryskiwaczach pojawia sie?
Sprawdziłem, pompa paliwa działa i listwa dostaje paliwo a na wtryskach jest napięcie (sprawdziłem miernikiem). Spróbowałem w trakcie zapalania silnik kręcić aparatem zapłonowym po opóźnieniu (przekręceniu aparatu w strone przedniej szyby) i wciśnięciu pedału gazu do oporu po wielkim trudzie auto odpala ale nie trzyma obrotów i trzeba cały czas przegazowywać aby nie zgasł. Wybralem sie ba przejażdzkę, Nexia jest mułowata troche i nie chodzi jak powinna, puszczenie na luz kończy się zgaśnięciem silnika. Po kilku kilometrach gdy zgasł już któryś raz z kolei mimo wciśniętego pedału gazu nie zapalił, dopiero gdy postał z 10min. W czym tkwi problem??? Czyżby silniczek krokowy??
Szybciej stawiał bym na jakiś element ukladu zapłonowego. Dodam, że wymienialem jeszcze walek rozrządu na nowy bo na starym miałem tykanie i krzywki były wtarte (poprzedni właściel miał ciężką nowge), jest na ten temat stosowny wątek w mechanice. Silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie ma wycieków, bieże jakieś śladowe ilości oleju, pracuje jak należy i ma dopiero 128tys km - co do przebiegu nie mam powodów aby sądzić, że ktoś kręcił licznik
Nadal jest źle, czy przypadkiem przy układzie zapłonowym nie ma jakiś czujników, modułów sterujących itp.?? Szukałem wszedzie, silniczek krokowy działa jak należy bo go też podejrzewałem. Nadal jeszcze nie wykluczam pompy paliwowej ale nie chciał bym wydać na darmo gotówki aby się przekonać, że wina leży gdzie inadziej...
Tak sobie myślę i studiuje układ paliwowy w Nexii, może porblem tkwi w regulatorze ciśnienia paliwa?? Jutro sprawdzę czy działa. MAcie jakieś sposoby aby go sprawdzić czy jest napewno ok?? Nowy kosztuje ze 100zł, droga impreZa aby przekonać się, że problem tkwi w czymś innym.
kolego a moze zapłon masz masz odwrucony o 180 i daje iskre nie w tym momęcie co mieszanka jest wtryskiwana chodzi mi o to że daje mieszankę w górnym położeniu a on daje iskrę przypuśćmy w polowie .
Jak to sprawdzić??
Wszystko o czym napisałeś jest ok, wygląda na to, że winny jest regulator ciśnienia paliwa, poszukam na forum jakiejś używki Objawy się zgadzają, auto ostatnio było mułowate, gdy zdejmuje przewód za tym regulatorem to po przekręceniu stacyjki paliwo leje się jak z kranu a powinno być powstrzymywane aby wytworzyć ciśnienie w listwie wtryskowej...
Jaka pada regulator cisnienia to najczesciej peka w nim membrana i pozniej smierdzi paliwem w samochodzie bo sie leje.
witam
ja mam chyba ten sam problem (patrz. moj temet)
U mnie tez pomka pracuje ale swiece są suche,
wymienilem kopulke palec swiece kable i cewke, i za kazdym razem kiedy kręce to cewka podaje tylko jedna iskre,
a wiem to po tym bo wykrece swiece razem z kablem probuje krecic po zmroku i za kazdym razem tylko jest jedna iskra, potem mozna krecic do rana i nic,
pozdro
Jaka pada regulator cisnienia to najczesciej peka w nim membrana i pozniej smierdzi paliwem w samochodzie bo sie leje.
Zgadza się, gdy kręce rozrusznikiem to po kilku sekindach tylko czuć zapach benzyny. Narazie nikt nie odpowiedział na mój apel na giełdzie, w najgorszym wypadku kupie nowy regulator ale torche sporo kosztuje a tu jeszcze w tym miesiącu przegląd do zrobienia
Szybciej bedzie jak poszukasz listwy wtryskowej. Najczesciej sprzedawana jest razem z regulatorem, a wtryskiwacze pogonisz dalej.
Wymieniłem ten regulator ciśnienia na nowy i nadal to samo, czyli 100zł poszło się jeb*ć
Mowiłeś że wymieniałeś wałek, moze masz zle ustawiony rozrząd...
Sprawdź też ustawienie zapłonu i ustawienie rozrządu.
Jak by nie kręcić zapłonem to auto zapala tylko jak jest maksymalnie cofnięty do tyłu (gdy stoimy przed autem) i przy maksymalnie wciśniętym pedalu gazu.
Mowiłeś że wymieniałeś wałek, moze masz zle ustawiony rozrząd...
Rozrządy robiłem już wiele razy i umiem to zrobić jak nalezy. Wszystkie punkty się zgadzają tzw. na górnym i na dolny kole) więc rozrzad jest jak należy. Zastanawiam się nad wsadzeniem spowrotem starego wałka....
Odkręciłem głowice, zawry i silnik jest w super stanie, zamontowałem nawet stary walek spowrotem i nadal to samo. Czyżby komputer powiedział papa??!!
kurde myslałem na stacyjką ale jak mówisz że jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem to nie to , jeżeli jest iskra i podaje paliwo na świece to nie ma siły żeby nie zapalił , kombinój z zapłonem a czy iskra jest mocna czy taka aby była?? i jeszcze jedno sprawdzałeś wtryski
Iskra jest bardzo mocna, wtryski sprawdzałem ale tylko miernikiem czy idzie impuls z komputera, pod tym względem jest ok.
[ Dodano: 2009-10-04, 10:30 ]
Może faktycznie coś z aparatem? Czy często zdarzają się awarie aparatu zapłonowego w Nexiach?? Jak sprawdzić czy aparat jest ok??
wtryski sprawdzałem ale tylko miernikiem czy idzie impuls z komputera, pod tym względem jest ok.
no tak ale czy wtrysk się odtwiera
Jak sprawdzić, że wtrysk się otwiera??
możesz spróbowac wyjąć wtryski i podłćzyć je pod listwe wtryskową jak dasz radę utrzymac wtrysk , albo zaieśc do sprawdzenia tam gdzie naprawiają pompy wtryskowe i takie tam inne:)
Zapomniałem napisać ale Nexia już jeździ. Przeprowadziłem z tym samochodem męską rozmowe, albo będzie działać albo przerobie go na żyletki. Odrazu zapalił A tak na poważnie to poruszałem tymi dwoma wtyczkami które są podpinane do aparatu i Nexia zapaliła. Ładnie się wkręca na oborty i jeździ aż miło. Niestety pojawił się kolejny problem, spalanie.
Zdecydowanie za dużo teraz pali (nie ma gazu), spalanie wychodzi na trasie z 10l na 100km. W czym problem?? Komputer nie wykazuje błędów ale gdy ruszę i wkładam 2 bieg i dodaje tak delikatnie gazu auto potrafi szarpać (wcześniej tego nie było) do tego gdy puszczę auto na luz gdy np. dojeźdzam do ronda to w chwili zatrzymania gaśnie. Jeśli chodzi o te gaśnięcie to podjerzewam, że musze podciągnąć linke gazu (była demontowana i może za słabo naciągnołem??).
Zdecydowanie za dużo teraz pali (nie ma gazu), spalanie wychodzi na trasie z 10l na 100km. W czym problem?? Komputer nie wykazuje błędów ale gdy ruszę i wkładam 2 bieg i dodaje tak delikatnie gazu auto potrafi szarpać (wcześniej tego nie było) do tego gdy puszczę auto na luz gdy np. dojeźdzam do ronda to w chwili zatrzymania gaśnie.
A może problem tkwi w zabrudzonym silniczku krokowym lub pomogłoby zaślepienie zaworu EGR. Co do spalania to może sonda lambda kończy się już. Chociaż zazwyczaj jej awaria objawia się spalaniem na poziomie ok. 20 l/100 km.
Sonda lambda jest nowa (poprzedni właściel musiał ją wymienić pod koniec użytkowania, firmy Delphi). Zawór EGR jest już dano zaślepiony, silniczek krokowy dzisiaj oblukam.