Graczem bÄdÄ câŚ
Mam kila pytań do Szanownych użytkowników .
1. Czy zacisk za poniższym zdjęciu to oryginalny w wersji GLE typu "H". Zmieniam zaciski na nowe, ale chciałbym się dowiedzieć jakie miałem poprzednio i ewentualnie je sprzedać.




2. Kupiłem tłumik w obudowie katalizatora, ale nie wiem którą stroną go zamontować. Mógłby ktoś narysować która część ma być w kierunku silnika??


3. Od czego jest przewód zaznaczony poniżej? W miejscu zaznaczonym strzałką jest dziura i muszę to jakoś wymienić.

4. Czy klocki i tarcze nadają się jeszcze do jazdy, czy już wymagają wymiany??


5. Czy do zaślepienia EGR-u wystarczy wyjęcie tego przewodu i zaślepienie go oraz wlotu do EGR-u, czy trzeba zdjąć cały??

Z góry dzięki za pomoc.
Witam
Niestety nie orientuję się zbytnio w temacie Nexii, ale postaram się coś pomóc
Odnośnie zacisku - nie chcę gadać bzdur, nie orientuję się w temacie, więc siedzę cicho, może ktoś inny pomoże
Odnośnie obudowy katalizatora - na niej powinna być strzałka i powinna być zwrócona w stronę wylotu, tzn tłumika końcowego...lecz strzałki chyba brak - nie widziałem na zdj... sądzę, że to tylko rura i nie ma to znaczenia, którą stroną ją zamontujesz
Odnośnie przewodu - to chyba odma
Odnośnie klocków i tarcz - zdj, trochę kiepskiej jakości, ale klocki chyba OK
Odnośnie EGR - zaślepiamy przewód, demontujemy "UFO" (EGR) i zaślepiamy
Pozdrawiam
3. wężyk idący od odmy-samoróbka ponieważ przypuszczalnie idzie on do reduktora LPG jako podcisnienie (nie dostaniesz raczej nowego takiego, uszczelnic mozesz ale tam duzego cisnienia nie ma wiec ja bym to odtłuścił, wkleił na jakis klej/sylikon, uszczelnil tasma izolacyjna i
wsio.
3. Uwazam jak kolega powyzej.
4. klocka masz jeszcze sporo sporo zeby nie powiedziec ze wiekszosc, martwic sie mozna jak piszczy/trze blacha albo widac ze element przy tarczy (okladzina) jest juz bardzo cienki. Widac to po tym ze aluminiowa blaszka zaczyna dociskac do tarczy i piszczec - to swoisty alarm o tym zek locki sa bliskie konca, ale mozna te blaszki smialo wyrzucic i jeszcze kilka kkm ostroznie przejezdzic do starcia klockow. Jesli chcesz to wymnien - to kosztuje paredziesiat zl. To samo tarcz - jezeli nie widac/nie czuc wykrzywien to smialo mozna smigac dalej, widac po rancie zuzycie i to ile zostalo, jesli to 3-4 mm to warto wymienic bo moze peknac np gdy rozrzana trafi na kaluze, ale Twoje chyba (kiepska jakosc foto) wygladaja na ok.
5. O Egr i zaslepianiu jest wiele watkow (szukaj). powiem tylko ze poza wezykiem nalezy jeszcze wlozyc blaszke miedzy EGR a rurę pod nim zeby go "odciąć".
Witam
Odnośnie obudowy katalizatora - na niej powinna być strzałka i powinna być zwrócona w stronę wylotu, tzn tłumika końcowego...lecz strzałki chyba brak - nie widziałem na zdj... sądzę, że to tylko rura i nie ma to znaczenia, którą stroną ją zamontujesz
Właśnie strzałki nie ma żadnej. W środku jest tłumik, więc wydaje mi się również, że strony nie mają znaczenia, ale chciałem się upewnić.
stefanbat, to nie jest zacisk typu H.
Po co zmieniac dobre zaciski na nowe? Wystarczy kupic zestaw naprawczy nowych gumeczek, wyczyscic, przesmarowac i gotowe.
Klocka sporo ale tarcza... raczej tragedia. Zmierz jej grubosc suwmiarka.
stefanbat, to nie jest zacisk typu H.
Po co zmieniac dobre zaciski na nowe? Wystarczy kupic zestaw naprawczy nowych gumeczek, wyczyscic, przesmarowac i gotowe.
Klocka sporo ale tarcza... raczej tragedia. Zmierz jej grubosc suwmiarka.
No właśnie z tarczą są chyba problemy, bo przy prędkościach powyżej 100 km/godz mam drgania na kierownicy i wygląda jakby właśnie to była wina zużytej tarczy.
Orientuje się ktoś jakie śruby są na katalizatorze? Pół dnia się z nimi męczyłem i ani drgnie. Pozostało mi rozwiercić i uciąć. Czy są to normalne śruby, czy jakieś wzmocnione(na wysoką temperaturą czy coś takiego), bo będę musiał nowe kupić??
Nikt nic nie wie na tematy tych śrub??
Nie ma jakichs specjalnych srub. Liczy sie gwint i dlugosc sruby.