Graczem będąc…
witam
kod 44 uboga mieszanka podczas jazdy na lpg jakies sugestie , czy mam odkrecic mu trochu gazu, tydzien temu byl check z kodem nr 23,32,co oznaczalo uszkodzony czujnik przeplywu powietrza i egr zle dzialajacy po zainstalowaniu nowego czujnika i skasowaniu kodow bylo super do wczoraj kiedy to umylem silnik czy moze byc gdzies jeszcze wilgoc i sugerowac zla mieszanke? skasuje dzis kody i poczekam czy dalej bedzie swiecil wtedy odkrec e mu troche gazu la dotychczas na tej pozycji zaworu przepustnicy nigdy nie bylo problemu moze woda dostala sie do obudowy filtra i go zmoczyla i teraz nie leci tyle powietrza? nie wiem.
moze ktos mial podobny problem. dzis rowniez swieci sie kod 32 od egr-a.
pozdrawiam
EGR wywalic, a na regulacje od gazownika
Cytat: EGR wywalic, a na regulacje od gazownika
chyba ktos to zalozyl zeby potem spaliny byly czystsze a nie tak sobie , co do samego egra to wyswietla sie zawsze przy takich bledach. pomogles mi ze szkoda gadac. jak kiedys napiszesz ze silnik ci szwankuje to ci odpisze silnik wywalic.
Ok, w takim razie jezeli nie chcesz wywalac EGRa, to kup nowy i wymien A co mialem Ci napisac? EGR <jakbys poszukal to oczywiscie bys wiedzial> ma to do siebie ze w Daewoo dosyc szybko pada. Sluzy do recyrkulacji spalin , czyli ochronie srodowiska. Jezeli zycie ptaszkow jest dla Ciebie wazne, to tak, wywal kilka stowek i kup NOWY EGR , problem zniknie. Jezeli az tak ich nie kochasz, to wywal egr jak pisalem.
mam zapasowy egr z innego daewoo i chce ci uswiadomic ze w tych modelach egr wyswietla sie z kazdym bledem dotyczacym spalania poniewaz komputerek nie jest w stanie zrobic pomiaru spalania bez jakiegokolwiek elementu .tak przynajmniej mowil mi moj zaufany mechanik.(oczywiscie moze sie mylic)
pytanie natomiast dotyczy sie kodu 44 czyli ubogiej mieszanki a ty mi karzesz wywalac czesci z auta troszke nie na temat.ja natomiast wspominam o kazdym detalu aby latwiej bylo komukolwiek cos powiedziec w temacie
[ Dodano: 2009-06-08, 20:47 ]
ps.sam zawor jest sprawny otwiera sie i zamyka bo go mechanik sprawdzal gdyby byl walniety juz po zainstalowaniu czujnika powietrza kod nadal by sie wyswietlal a on zniknal wraz z kodem czujnika
Twoj mechanik sie myli oczywiscie
Jak mialem uszkodzona sonde labmda w 1.5, to wywalalo blad o zlym skladzie mieszanki, natomiast o EGR nic nie wspominalo
O blad 32 tez pytales, to pisze ;P
A z bledem 44 musisz udac sie do gazownika, zeby ustawil Ci dobry sklad mieszanki < jak mniemam, masz instalke na srube?>
ano na srube
dzis wieczorem okazalo sie ze prawdopodobnie po myciu silnika zawilgocil sie filt ,chyba zbyt namietnie woda lalem i nie potrafil zassac powietrza. obadamy jutro jak pojezdze czy wyskoczy ponownie czy juz bedzie git.
pozdrowki
ps.a mechanik nie jest moj tylko zaprzyjazniony pracuje w serwisie manna w katowicach i jest na biezaca z technologia, to naprawde specjalista i narazie naprawial mi raczej wszystko co popsute ostatnio rozrzad,zimeringi,pompe wody,oba paski,kopulke i palec rozdzielacza,wszystko chodzi jak z nut. zawieszenie oddalem zima do innego i tyle mi napsuli ze w cholere poprawek on wlasnie mi robil inaczej rozsypalbym sie na strzepy.taki mechanik to skarb tym bardziej ze zaprzyjazniony
To tylko wspomne ze kazda z tych czesci ktyore wymieniles , tym bardziej w 8v wymieni Ci kazdy kowal, jezeli nie ma dwoch lewych rak
podlacze sie zapytajac,wczoraj wracalem z mini wczasow i wywalil mi kod 44 zapalila sie lampka oleju,dolalem oleju niecala cwiartke,lekko kapalo spod silnika i caly czas sie swieci lampka oleju,jezdze na lpg na srube 1 gen.czy to nie ma nic wspulnego z pompa oleju.albo uboga mieszanka moglo to byc spowodowane nieszczelnoscia gazu.
,lekko kapalo spod silnika
Masz wyciek.
[ Dodano: 2009-06-15, 10:37 ]
caly czas sie swieci lampka oleju
Bo silnik traci ci¶nienie.
[ Dodano: 2009-06-15, 10:38 ]
wywalil mi kod 44
44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka
czy jestes pewein na 100 % ze to lambda,ze tak zapytam w ramach potwierdzenia, bo wiesz ja sie na tym nie znam a leciec i wywalic 79 pln (tyle w jadarze w chorzowie kosztuje) tylko po to by sie upewnic, nie kalkuluje sie(wiadomo ze lambdy juz nie przyjma poniewaz bedzie na gwincie widoczny slad uzytkowania co sie wiaze w razie zlej diagnozy z niepotrzebnym wydatkiem. druga sprawa to podejrzewam ze od nowosci nie byla wymieniana w iec w moim wypadku przed trasa nawet byloby to korzystne. chce jednak tylko potwierdzenia ze tyczy sie to rowniez mojego przypadku.
pozdrawiam
bylem pod autem leci mi jak sie nagrzeje z czujnika cisnienia oleju,zresetowalem kompa i ok rzadnych kodow,jak czujnik odepne przeczyszcze to nie zapala sie kontrolka a jak sie nagrzeje to kapie z czujnika i zapala sie kontrolka,wymiana czujnika powinno zalatwic sprawe.
sorki ale ja nie ciebie sie pytalem tylko aseramati. temat nie dotyczy twojego cisnienia oleju ani kapiacego ani czujnika oleju. temat dotyczy kodu 44 ubogiej mieszanki oraz wystepujacego rownoczesnie 32 czyli blad egr.
pozdrowy i prosze czytac scislej watek i nie wypisywac wiecej rzezcy nie na temat
Cytat: bylem pod autem leci mi jak sie nagrzeje z czujnika cisnienia oleju,zresetowalem kompa i ok
Ja tak¿e mam problem z b³êdem 32. Jak siê zagrzeje to wy¶wietla mi b³±d, jak z³apie dobr± temp. W trasie mam spokój, za to w mie¶cie za¶wieca mi siê check i ga¶nie po ponownym odpaleniu. EGR za¶lepiomy ale tylko na wê¿ykach. Blachy nie wk³ada³em pod niego.
Zawór jest sprawny i szczelny.
Cytat: To tylko wspomne ze kazda z tych czesci ktyore wymieniles , tym bardziej w 8v wymieni Ci kazdy kowal, jezeli nie ma dwoch lewych rak
taaa m³otem go i bêdzie piknie chodzi³ jak WSKa
a tak serio ninja sprawd¼ napiêcie na pracuj±cej lambdzie najlepiej oscyloskopem i bêdziesz mia³ pewno¶æ co do sondy
dzis zaobserwowalem ze na lpg leciutko nierowno zaczal pracowac jakby czasem nawet dlawic sie i obroty leza na pograniczu 800 ,wczesniej trzymal rowno 900 obr/min nawet popuszczenie gazu na przepustnicy nic nie daje caly czas pracuje a do tego po przelaczenu z pb na lpg zaczyna w okolicy miksera gazu wydobywac sie dziwny dzwiek taki cykajacy z przerywany cos w stylu dzwieku grzechotki grzechotnika trwa okolo 2 sekund i milknie znow na okolo 1,5 sekundy, dziwne . wszystko jakby sie zaczelo od mycia silnika, zapalilem go jeszcze bedacym dosc wilgotnym ...hm czyzby pospiech i jakis czujnik w kolektorze ssacym jeszcze moze wysiadl-a moze jedzilem caly czas na uszkodzonym czujniku powietrza a jak go zalozylem komputerek zaczal mierzyc powietrze i stwierdzil teraz ze znow mieszanka mu nie pasuje. jak nie urok to sraczka. spalanie w granicach rozsadku na trasie zaladowany zawsze i okolo 11 litrow/100...o 8 l /100 km to raczej moge pomazyc chyba zebym jechal 70 km /h pusty ja daje raczej po gazie non stop i jest git.
co do kodu 44 wczoraj wracalem z poraja i w korku przed siewierzem zapalila sie po 10 minutach jedynka stop-jedynka stop i tak 25 minut potem objazdem ale kontrolka check juz co chwile , jak ostygl znow sie nie zapala.
sonda lambda raczej dobra inaczej dlawilby sie ,gasl,dymil,strzela i co jeszcze , wogole na pb chodzi jak zyletka i na gazie normalnie tez,coz go boli ale gdzie?
za 2 tydnie jade 1000 km trase i chcialbym raczej to zakonczyc ale widze ze zaczynaja sie porady w stylu wymien to kup tamto niestety nie jestem taki zeby odrazu leciec , bede raczej sluchal porad i konsultowal to z sasiadem mechanikiem kowalem , wtedy cos z tego wyjdzie.
jest podobno tez sposob zapalania auta po zdejmowaniu klemy zeby sie ustawil zaplon do gazu itp. czy w mojej nexi tez tak trzeba np zapalic na pb na 5 sekund potem zgasic na 5 sekund potem zagrzac sielnik a dopiero potem przelaczyc na gaz, ???????????
[ Dodano: 2009-06-15, 22:21 ]
castagnet
wlasnie dokladnie tak samo jest u mnie wiec obaj czekamy na rozwiozanie
w okolicy miksera gazu wydobywac sie dziwny dzwiek taki cykajacy z przerywany cos w stylu dzwieku grzechotki grzechotnika trwa okolo 2 sekund i milknie znow na okolo 1,5 sekundy, dziwne .
mo¿e Ci siê gaz ulatnia? czuæ gazem z okolic miksera?
sonda lambda raczej dobra inaczej dlawilby sie ,gasl,dymil,strzela i co jeszcze , wogole na pb chodzi jak zyletka i na gazie normalnie tez,coz go boli ale gdzie?
a kto Ci powiedzia³, ¿e na popsutej sondzie bêdzie dymi³, strzela³ itp.?
Sonda mierzy ilo¶æ tlenu w spalinach i na jej podstawie ustalana jest dawka paliwa. Na popsutej sonie mo¿e paliæ po 17l/100 i nadal pracowaæ normalnie.
jest podobno tez sposob zapalania auta po zdejmowaniu klemy zeby sie ustawil zaplon do gazu itp. czy w mojej nexi tez tak trzeba np zapalic na pb na 5 sekund potem zgasic na 5 sekund potem zagrzac sielnik a dopiero potem przelaczyc na gaz, ?????????
Co¶ Ci siê pomyli³o.
O ile dobrze zrozumia³em to masz instalacjê na ¶rubê, wiec nie musisz niczego ustawiæ po zdjêciu klemy, no mo¿e zegarek
nie ulatnia sie cyka nie syczy tak jak grzechotka cyklicznie i rownomiernie po przelaczeniu z pb na gaz a potem jak przelacze spowrotem to juz na pb tez cyka dzwiek mozna porownac do iskrzacych sie jakichs elementow myslalem ze po myciu silnika w alternatorze zalalem i sie jakies spiecia robia ale to bardzo rowno grzechocze ze stalymi przerwami,nie wiem moze to wtryski tak pracuja trudno wyczuc ja sie nie znam. inny mechanik mowil mi ze wtryski maja taki klekoczacy dzwiek moze teraz sie zmienila hahahahaha
nie pomylilo tylko poczytalem wiec taka sugestia ze moze u mnie tak trzeba zrobic po odlaczeniu klemy. dobrze ze nie trzeba czesto odpinam ostatnio bo kasuje te kody wciaz a od ustawiana zegarka dostaje goraczki
co do sondy zastanawiam sie caly czas ide na google poczytac
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda
raczej juz wszystko jasne byc moze to jest faktycznie przyczyna zarowno kodow, jak i nierownej czasem pracy oraz wysokiego spalania. jutro kupuje i wymieniam lecz zanim to zrobie prosze o rade bo znalazlem cos takiego na allegro
http://www.allegro.pl/ite...rsa_kadett.html Cytat:
[ Dodano: 2009-06-16, 12:57 ]
sprawdzilem kody w nexi i jest tez kod sondy lambda wiec nasuwa sie tu jedno pytanie , skoro sonda lambda jest uszkodzona chyba powinno wyswietlac kod w komputerze czy nz nie jest tak? u mnie niestety ten kod nigdy nie wystepuje wiec skad mam niby wziasc oscyloskop i zmierzyc , ? za duzo pytan i nie wiem juz sam co zrobic.??
tak jak grzechotka cyklicznie
tak cykaj± wtryskiwacze od pb, ale na LPG nie dzia³aj± wiec nie wiem co Ci tam cyka.
nie pomylilo tylko poczytalem wiec taka sugestia ze moze u mnie tak trzeba zrobic po odlaczeniu klemy. dobrze ze nie trzeba czesto odpinam ostatnio bo kasuje te kody wciaz a od ustawiana zegarka dostaje goraczki
Mo¿esz wyj±æ bezpiecznik nr 1 na kilka minut i tez skasujesz b³êdy
sprawdzilem kody w nexi i jest tez kod sondy lambda wiec nasuwa sie tu jedno pytanie , skoro sonda lambda jest uszkodzona chyba powinno wyswietlac kod w komputerze czy nz nie jest tak?
a kod 44? o czym ¶wiadczy?
skad mam niby wziasc oscyloskop i zmierzyc , ? za duzo pytan i nie wiem juz sam co zrobic.??
mo¿esz u¿yæ miernika analogowego w ostateczno¶ci cyfrowego, ale tedy wynik nie bêdzie dok³adny.
Rozgrzej silnik. wbij siê np szpilk± w kabel podczep do tego plus z miernika, minus na masê i zobacz napiêcie. Jak sonda jest dobra to powinno zmieniaæ siê od 0,1V do 0,9V
kod 44 uboga mieszanka ale wlasnie w tym problem ze nie wiem co znaczy hahahahaha
w poniedzialek przywioza do jadarsj w chorzowie sondy po 79 pln oryginaly koreanskie, wole taka niz jakies podrobki za 38 pln. pozatym maja dobre czesci zawsze u nich kupuje narazie jakos dzialaja a i cenowo sa dostepne
[ Dodano: 2009-06-16, 22:26 ]
jak zainstaluje lambde i skasuje kody i sie juz nie pojawia a silnik zacznie palic mniej bo wychodzi na to ze dlugo jezdze na zepsutej sondzie i pali o 3 litry za duzo na setke to dostaniesz odemnie takiego plusa jak stad do ukrainy
Whoooa, momento, momento. Krotkie szybkie pytanie;
- czy przypadkiem nie jest tak z LPG "na srube" , ze nie bierze zadnych sygnalow z sondy lambda???
- czy Check Engine pali sie jak jedziesz na benzynie?
Jezeli pierwsza odpowedz brzmi TAK, a druga NIE, yto po raz kolejny napisze CI zebys poprostu pojechal na regulacje gazu do gazownika
jadarsj w chorzowie sondy po 79 pln oryginaly koreanskie
Stawiam piwo ze sonda za 79PLN nie jest oryginalem
pierwsza brzmi tak druga brzmi nie i powiem ci ze postanowilem wymienic reduktor na nowy, weze gumowe na nowe oraz elektrozawor i dopiero pojechac do gazownika a jesli kod 44 nadal sie bedzie pojawial wtedy dopiero wymienie sonde. tak postanowilem . instalka z roku 2004 i juz pewnie membrany do kitu a ustawianie gazu na takim sprzecie zawsze bedzie inne niz na sprawnym poniewaz nie da sie wtedy idealnie ustawic dawki czy jak to nazywaja.dziekuje za wszystkie porady. jak juz robic to perfecto i na 5 lat bedzie spokoj a koszt wymiany to tylko czesci potem regulacja i po sprawie. pozdrowki
Nie wiem, na gazie sie nie znam Ale skoro blad jest tylko na LPG, ktore nic wspolnego z sonda to chyba oczywiste jest ze sonda nie ma tu nic do rzeczy
A co ze mn±? Wyrzuca mi kod 32 (egr) ale tylko (jak siê zagrzeje) podczas jazdy po mie¶cie, w trasie nie.
Egr za¶lepiony, szczelny.
Zrobiona emulacja gazu u gazowników. Gdzie szukaæ?
POdejrzewam ze ten Twoj EGR jest jednak nieszczelny ;/ Zdejmij go i od spodu czyms wyszpachluj i zaloz ;P
Jest szczelny bo podka³ada³em ju¿ 2 ze szrotu inne na próbe i na wszystkich to by³o. EGR'a mam za¶lepionego na wê¿ykach.
Whoooa, momento, momento. Krotkie szybkie pytanie;
- czy przypadkiem nie jest tak z LPG "na srube" , ze nie bierze zadnych sygnalow z sondy lambda???
- czy Check Engine pali sie jak jedziesz na benzynie?
Jezeli pierwsza odpowedz brzmi TAK, a druga NIE, yto po raz kolejny napisze CI zebys poprostu pojechal na regulacje gazu do gazownika
Masz racjê, jak jest ¶rubê to instalacja LPG nie pobiera danych z sondy, wiec kod 44 powinien byæ spowodowany ubog± mieszank± LPG. Regulacja powinna za³atwiæ sprawê.
Z tym EGR castagneta to chyba po za¶lepieniu tak siê dzieje. Kiedy¶ kto¶ pisa³, ¿e pow za¶lepieniu ERG panuje ciut inne ci¶nienie w uk³adzie i szczególnie na mie¶cie, kiedy to bardzo czêsto jest hamowanie/ruszanie/przyspieszanie no i MAP wykrywa wtedy brak EGR. Oczywi¶cie mogê siê myliæ
ci.nek, http://pl.wikipedia.org/w...rkulacji_spalin
dobra, dobra to tylko literówka
Nie wiem czy wiesz,lecz tej ¶ruby co próbowa³e¶ ni± co¶ ustawiaæ siê nigdy nie dotyka...mam na mysli t± ¶rubê,od ustawienia przepustnicy.
Pozdrawiam.
EGR jest potrzebny w aucie jak dziura w p³ocie ekologia i nic wiêcej.
kiedy¶ samochody nie mia³y EGR i te¿ je¼dzi³y. Nie mnie oceniaæ czy potrzebny czy nie, u mnie jest i dzia³a.
Id±c tym tokiem katalizatora te¿ potrzebny, a wiele osób wycina.
LPG to z³o dla silnika, a ile jest samochodów zasilanych gazem.
Sorki za OT
Mnie ¶mieszy jak kto¶ mówi ¿e Gaz to z³o, ¿e nie za³o¿y bo siê silnik szybciej zu¿ywa itp...
Tylko nikt nie patrzy na to od tej strony:
Mia³em kiedy¶ poloneza. Kupi³em go jak mia³ 120 tys. Zrobi³em nim 80 tys i poszed³ na z³om jak mia³ 200. Za³o¿y³em do niego gaz po zakupie za 1100z³.
Ludzie siê ¶miali bo to by³a po³owa warto¶ci auta.
Na 100 kilomatrach oszczêdza³em oko³o 20 z³.
Na 1000 km 200z³.
Na 80 000tys = 16 000z³!!!
To jest 8 polonezów albo 15 instalacji gazowych.
Wiêc niech nikt mi nie mówi ¿e szybciej zaje¿d¿ê teraz silnik w nexii. Mo¿e tak bêdzie, ale za ten czas zaoszczêdzê kilka silników. Prosty rachunek. Sorry za OT
nowy parownik zalatwil sprawe kodu 44 oraz 32 . spalanie spadlo o 2 litry juz przed regulacja a 24 jade na analizator spalin pewnie jeszcze spadnie o litr conajmniej.pozdrawiam
niestety szkoda ze zawsze wszyscy kaza tylko sonde lambde wymieniac
pozdrowki
U mnie parownik raczej odpada, gdy¿ na gazie zrobi³em dopiero 30 tys a na benzynie tez wyrzuca mi kod 32.
PS, ile kosztowal ten parownik?
215 pln sam montowalem wiec zadnych innych kosztow. jesli masz blad to potem juz bez roznicy czy benzyna czy cokolwiek. zeby sprawdzic musialbys skasowac kody i jezdzic wylacznie na beznzynie wtedy masz pewnosc. u mnie bylo tak ze 32 wystapil razem z 23 po wymianie przeplywomierza powietrza zniknely wszystkie , tyle ze chwile potem zdupcyl sie parownik i dawal nie tyle gazu co potrzeba bylo ale dopiero po trzech dnaich jazdy z tymi kodami zaczal falowac na wolnych obrotach na gazie ze kierownica trzeslo a na PB chodzil dobrze a poniewaz juz od dawna interesowalem sie wymiana lub regeneracja parownika odrazu kaplem sie ze to on poniewaz falowanie na wolnych obrotach na gazie to pierwszy po kodach z mieszanka objaw zuzycia membran. na tych jechano okolo 55 tys.km a poprzedni wlasciociel palil nawet na gazie przy minus 5 stopniach wiec zabil reduktor na smierc i tez dlatego palil mi w miescie 15 a na trasie 11 do 12 litrow/100 km. teraz bedzie palil jak jemu 8 l/100 km przy spokojniej jezdzie w trasie i okolo 11l/100 km w miescie przy spokojnej jezdzie
Mój w³a¶nie tak pali. Oko³o 10L gazu przy "konkretnej" je¼dzie w cyklu mieszanym.
W takim razie szukam innej przyczyny wyrzucania kodu 32. Ciekawe, ¿e wy¶wietla mi go tylko gdy z³apie konkretn± temp, zw³aszcza podczas jazdy w mie¶cie. Z zasady nigdy w trasie.
jezeli masz tylko kod 32 to juz napewno walniety egr sprawdzales czy zawor sie otwiera i zamyka u mnie byl sprawdzany za kazdym razem, w nadkolu jest jeszcze taki sterownik czy cos w tym stylu do ktorego idzie kabelek z egr-a sprawdz bo jak to bedzie walniete to tez moze byc. ja tak mialem ze jak sie nagrzal a to dlatego ze sonda lambda wtedy pracuje w optymalnych warunkach cos kolo 300 stopni i zaczyna swiecic check, nie wiem co ci poradzic skasuj kody i zobacz czy napewno sam 32 czy jeszcze jakis .ja mialem 32+23 wymiana czujnika powietrza zniknelo potem 32+44 wymiana parownika i zniknelo wszystko.
Wy¶wietla mi tylko 32. Sprawdza³em pare razy. EGR siê otwiera i zamyka, nawet pod³o¿y³em drugi ze szrotu i to samo.