Graczem będąc…
Witam,
Ostatnio podczas jazdy cos walnelo... nastepnie biegi zaczely bardzo ciezko chodzic i po chwili i kilku gruchnieciach juz tylko 3 i 4 z duzym oporem i bez odczuwalnego "wskakiwania biegow".
Domyslilem sie ze urwala sie albo jakas poduszka pod skrzynia albo cale mocowanie, skrzynia sie przesunela/oposcila i dlatego biegi nie wchodza.
Dojechalismy na 3 biegu tylko do domu i zrobilem kilka zdjec od spodu.
Prosze o pomoc z rozpoznaniem co sie urwalo, czy da sie to pospawac u byle mechanika dysponujecego spawarka i czy moge tak dojechac do niego - niewiem jak inne mocowania silnika ktore teraz sa dodatkowo obciazone bardziej.
Oto zdjecia nie wyglada to zbyt dobrze:


Pozdrawiam
Dok³adnie nie widac ale wyglada na to ze urwaly sie mocowania z poduszki tylnej. sama ³apa powinna byæ ca³a. spawaæ sie tego nie spawa, taka poduszka nowa kosztuje 40z³.
tez mi sie tak wydaje ze tylna poducha zostala zywcem lapka wyglada na cala i naprawa nie jakas bardzo droga i nie ma co spawac ....bedzie gitens jedz tylko do majstra niech obejrzy od dolu czy nie ma wiekszych uszkodzen i proponuje nie jezdzic tym autem tylko hol
No wlasnie ja nie wchodzilem pod samochod.
Jesli to sama poduszka sie urwala to git. Wymienie i bedzie po sprawie.
Gorzej jesli to przerdzewialo mocowanie razem z poduszka np.
I kolejne pytanie czy majac tak urwana poduszke tylna mozna jechac? Czy zaraz urwa sie przednie poduszki i zostawie silnik na drodze?
EDIT: akurat pisalem jak pojawila sie kolejna odpowiedz. Ze lepiej nie jezdzic.
Bardzo duze ryzyko jak sie przejedzie kilka set metrow?
Zdecydowanie lepiej poci±gn±c takie auto.
Dzieki wszystkim za pomoc. Poduszki juz wymienione, faktycznie tylko one polecialy.
Mam teraz za to troche klopot z biegami.
1 wchodzi ciezko.
Z 1na 2 w miare.
3 i 4 i 5 dobrze.
Ale z 3 na 2 nie ma szans, zawsze gladko wchodzi ale 4 :/
Gosc ktory wymienial poduszki powiedzial ze to dlatego ze ciegna sa pokrzywione troche.
Teraz pytanie. Ile jest tych ciegie³? Skoro jest klopot z 1 i 2 to pewnie potrzebuje tylko to ciegno, a nie wszystkie?
D
Watpie zeby ciegna sie pokrzywily, pewnie ustawic nie potrafil dokladnie
A pareset metrow mogles sobie spokojnie podjechac bez tej poduszki Swoja droga - strasznie ja zaniedbales, ze zdjec wynika, ze juz tam strzepy byly
Od gory patrzac masz tzw sierzanta/samolota lub poprostu zewnetrzny mechanizm zmiany biegow - obejrzyj sobie jak on wyglada, jestem prawie pewien ze jest on caly i nie pogiety, a mechanikowi poprostu nie chcialo sie go ustawiac lub nie potrafil
PS Skad jestes/
No troszke zapuscilismy nasza "Gucie" ale to w sumie niedawny zakup, takie auto glownie do jazdy zima i do worzenia tylka, bo tak to smigamy Garbusami. Ale szkoda garbow na ta sol w jedna zime bardziej sie sypie blacharka niz w 10 lat jazdy bez zimy. Nie wspominajac ze w Garbie nie ma tak dopracowanych nawiewow podgrzewania szyb itd
No ja wlasnie pytalem Typa czy tam sie nie reguluje jakos tego to mowil ze wszystko jest na swoim miejscu tak ja powinno byc i ze te ciegna (ze podobno jest ich kilka) byly krzywe i je prostowali zeby w ogole sie dalo 1 i 2 wrzucic.
Ale sprawdze to co mowisz bo jakos ten mechanik podejrzanie wygladal.
Napiszesz jakies dokladniejsze wskazowki jak sie do tego dobrac?
Mieszkam w Pruszkowie.
Kurcze, ciezko to wytlumaczyc hehe
Ale jak on nic nie regulowal a cos doginal to pewnie teraz faktycznie ten mechanizm bedzie do wymiany dzieki niemu ;/ Generalnie z kabiny do komory wychodzi drazek , ktorynachodzi na bolec od tego mechanizmu zewn. i nim sie wszystko reguluje - trzeba go odkrecic i przesuwac na lewo lub prawo, w przod lub w tyl Jak troche z tym podzialasz to zalapiesz
Spoko.
Sama zasada jest mi znana.
Powiedz tylko w ktorym miejscu jest ten element ktory sie przesowa i jak najlatwiej sie do niego dostac.
Od gory, niech ktos porusza w srodku wajcha zmiany biegow, a Ty patrz co sie rusza pod maska Sruba do regulacji jest zaraz obok sciany grodziowej
A no to super.
Myslalem ze sie bede musial klasc pod samochod.
Dzieki
A no to super.
Myslalem ze sie bede musial klasc pod samochod.
Dzieki
mi jak urwa³a siê ta poduszka to to mocowanie dr±¿ków przek³adni siê przestawi³o i biegi nie wchodzi³y, musia³em to ponownie wyregulowaæ (w cholere zabawy z tym ¿eby wszystkie biegi idealnie wchodzi³y)
ja siedzia³em pod autem bo jest lepszy dostêp do ¶ruby mocuj±cej to.
tak wygl±da ten element