ďťż

Graczem będąc…

Witam.Wczoraj przestała mi działać dmuchawa kompletnie wygląda tak jakby nie było zasilania ale podświetlenie jest.W pewnym momęcie jak się zakopałem dałem jej w pi...e to zaczeła działać i po przejechaniu kilku km znowu nie działa.Wiecie jak można ją sprawdzic naprawić i co to może być?


opornik sprawdź jest koło dmuchawy
Jeżeli nie działa na żadnym biegu ( nawet na 4) to nie jest to wina opornicy - na 4 biegu opornica jest calkowicie pomijana.
Przyczyny należałoby szukać w złączu wentylatora - to dość częste uszkodzenie. Poruszaj złączem przy wentylatorze.
Może też być spalony silnik albo skończyły się szczotki - sprawdz bezpieczniki 12 i 19. Jak będą ok, to możesz połączyć zworką piny 30 i 87 przekaźnika wentylatora dmuchawy - powinien się włączyć na najwyższych obrotach ( jak dla 4 biegu). Jeżeli nie będzie żadnych reakcji, to pozostaje ci tylko odłączyć kostkę od silnika wentylatora i sprawdzić, czy pojawia się napięcie. Jak tak, to albo samo złącze albo szczotki albo silnik.
jak do tego złącza się dobrać?Właśnie wróciłem z garażu.Wszystkie bezp.są cacy.ale nastąpiło coś dziwnego otóż zanim zaczołem sprawdzać bezpieczniki przekręcam kluczyk w stacyjce a tu działa dmuchawa, odpalam auto i przestała działać.I już tak sytuacja się nie powtórzyła


No to prawdopodobnie jest to wina tego złącza - miałem podobne objawy w Nubirze.
Nie wiem jak jest w Nexii, ale musisz dostać się do złącza silnika dmuchawy i nim poruszać. Podejrzewam, że w Nexii dmuchawa jest tak samo jak w Nubirze - pod schowkiem. Połóż się na podłodze, wsadz głowę pod schowek i zobacz, czy widać złącze dmuchawy.
Podejrzewam, że w Nexii dmuchawa jest tak samo jak w Nubirze
Niestety (albo stety ) jest w komorze silnika.

byłem właśnie na tescie .Otóż sprawdzałem miernikiem napiecie na poszczegolnych biegach na tym przewodzie który idze do dmuchawy i;na ustawionej pozycji na szybe obojetnie na jakim biegu miernik wskazywał ok.0,25V,Jak zmieniłem na dmuchanie do auta itd. to napiecie wzrosło do 1,10 V.Czy te napięcia nie są za małe?macie jakieś pomysły
Jak włączysz 4 bieg, to na silnik musi przyjśc napięcie takie, jakie jest na akumulatorze. Jeżeli będzie inne, to musisz szukać w okablowaniu. Na początek sprawdz przekaźnik 4 biegu, czy jest dobry. możesz go wyjąć i włożyć mostek na piny 30 i 87 i zmierzyć napięcie na wtyczce dmuchawy.
Który to przekąźnik 4 biegu?ale co mi po 4 biegu jak reszta nie fafa;/
Te piny 30 i 87 sa podpisane?
Przekaźnik z wentylatora z 4 biegu to ten od spodu z lewej strony jako pierwszy. Żeby się do niego dostać musisz wyciągnąć całą skrzynkę bezpieczników.
Piny 30 oraz 87 powinny być opisane na przekaźnikach od strony nóżek.
A co ci po 4 biegu? To, że dowiesz się, czy silnik jest dobry czy spalony.Możesz oczywiście wyjąć wtyczkę z silnika i podłaczyć plus i minus prosto z akumulatora. Jak pisał kolega wyżej silnik jest w komorze silnika, więc nie będzie z tym chyba dużo roboty. Z tym, że podłączając go na krótko mostkując przekaźnik dowiesz się przy okazji czy instalacja jest ok.
Może być uszkodzony np. włącznik dmuchawy.
jutro sprawdze a tym czasem mam pytanko słyszałem że za dmuchawe odpowiadają 2 bezp. F12 i F19 Fakt 12 jest ale gdzie jest 19?skoro w skrzynce jest tylko 18 bezp?
Bezpiecznik 19 i 20 jest od spodu skrzynki - musisz całą skrzynkę wyciągnąć na zewnątrz. Tam gdzie są te dwa bezpieczniki jest też właśnie przekaźnik od 4 biegu dmuchawy.
dzięki za pomoc wystarczyło sie dobrac do skrzynki z bezpiecznikami z tylu powsadzac wszystko od nowa i faffa:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •