Graczem będąc…
Witam wszystkich
Mam niema³y problem z moj± kochan± Nexi± 1.5 8V SOHC.Po piêciu latach bezawaryjnego u¿ytkowania silniczek da³ znaæ o sobie a mianowicie nie chodzi na trzeci gar.Na pocz±tku zaznaczê ¿e dbam o swoj± Nexiê jak o nic innego.Silnik pracuje na oleju Castrol 5W/40 Magnatec , wymiana co 10 ty¶. km. Nigdy go nie przegrza³em.Uk³±d zap³onowy jest ok zmieni³em kopu³kê (marki EPS), przewody (NGK) , ¶wiece (NGK) , cewkê w aparacie zap³( po wyjêciu rozlecia³a siê) , podmieni³em modu³ w aparacie i nic bez zmian.Uk³ad zap³onowy wiêc odpada jak i paliwowy gdy¿ identycznie chodzi na gazie jak i na benzynce.Ci¶nienie w cylindrach wynosi:
1 cylinder -11 , 2 - 11 , 3 - 10, 4 - 10,5 . Sprawdza³em wszystkie przewody podci¶nieniowe i wszystko jest ok. Czy jest mo¿liwe aby przy takim ci¶nienu na cylindrach by³a uszkodzona uszczelka pod g³owic±?Dodam ¿e rozrz±d jest ustawiony prawid³owo.Czy mia³ kto¶ z was podobny przypadek.Proszê o pomoc!
zrob jeszcze probe olejowa. Ale wykluczasz swiece? zamiec swiece miejscami tz z 1 na 3 i tyle. NGK (NiestetyGownoKupiles) sa bardzo zawodne swiece pomimo nawet bardzo malych przebiegow. Nie jest to juz synonim jakosci. Przy takim cisnieniu uszczelka powinna byc cala. A cylinder by napewno palil. Moze nie ma paliwa? Zobacz wtryskiwacz.
(NiestetyGownoKupiles) sa bardzo zawodne swiece pomimo nawet bardzo malych przebiegow
ale¶ wymy¶li³
Na motonews jest paru pracownikow firm typu FOTA, INTERCARS. Jak reklamacje swiec to tylko ngk sie zwraca, reszta sie nie psuje. NGK juz nie produkuje dobrych swiec, tym bardziej do aut zasilanych LPG, a ich swiece 3 elektrodowe, podobnie jak i zwykle to sciema jak Chiptuning z allegro za 4,99
Co do ¶wiec to zamienia³em miejscami i nic nie pomog³o.Wcze¶niej je¼dzi³em na Beru (kupi³em NGK bo by³y najtañsze , a nie chcia³em bardzo inwestowaæ w ¶wiece bo tak jak my¶la³em przed wymian± nie by³a ich wina).Jak wykrêce ¶wiecê i po³o¿ê na silniku to iskra bije a¿ mi³o.Pytam bo zamiarujê zdejmowaæ kolektor ss±cy bo innej przyczyn nie widzê.
jarek1157, podnie¶ listwê wtyskow± i sprawdz wtryskiwacz/cze.
No i b³êdy poczytaj ...................mo¿e co¶ pokaze ,mo¿e wtrysk
No i b³êdy poczytaj ...................mo¿e co¶ pokaze ,mo¿e wtrysk
Je¿eli wtrysk pad³ od strony elektrycznej to ECM to poka¿e ale je¿eli jest sprawny ale zapchany to ECM tego nie poka¿e.
Wtrysk racze odpada bo na gazie chodzi identycznie!
Uruchom silnik, ¶ci±gnij przewód zap³onowy w czasie pracy silnika i zobacz czy iskra przeskakuje.Je¶li nie widaæ to w przewód w³ó¿ star± ¶wiecê i do³ó¿ do nowej i sprawdz czy iskra przeskakuje-jako¶ mi siê wydaje,¿e to co¶ z WN na ¶wiecy(znaczy,¿e nie ma iskry).Nie zapomnij daæ znaæ co i jak.
Uruchom silnik, ¶ci±gnij przewód zap³onowy w czasie pracy silnika i zobacz czy iskra przeskakuje.Je¶li nie widaæ to w przewód w³ó¿ star± ¶wiecê i do³ó¿ do nowej i sprawdz czy iskra przeskakuje-jako¶ mi siê wydaje,¿e to co¶ z WN na ¶wiecy(znaczy,¿e nie ma iskry).Nie zapomnij daæ znaæ co i jak.
Takie badanie wykona³em na samym pocz±tku mojego problemu i jest wszystko ok.Iskra przeskakuje idealnie.Dziesiaj zdejmuje kolektor ss±cy zobaczê co znim i czy uszczelka nie jest wydmuchana.Mam nadziejê ¿e tu bêdzie przyczyna bo normalnie rêce opadaj±.
Zgodnie z moimi przypuszczeniami by³a to uszczelka pod kolektorem ss±cym.Teraz moja Nexia rwie glebê a¿ mi³o