Graczem będąc…
MAm silnik 1,5 16V. Przyszly cieple dni i zaczelo sie. Nie wiem czy tak powinno byc, ale wole sie upewnic. Chodzi o temperature silnika. Wskazowka pokazuje temperature optymalna tzn. po srodku skali. Ale jak jest silnik bardzo nagrzany to ciecz nie krazy. Zdjalem ten cienki wezyk ze zbiorniczka wyrownawczego i wsadzilem od gory. Na wolnych obrotach wlaczyl sie wiatrak a z przewodu nawet kropla nie skapnela. Dopiero zaczelo leciec jak zwiekszylem obroty tzn. na wysokich krazy na jalowym nie.
Czy to moze pompa wody sie konczy? Czytalem gdzies ze sa dwa obiegi cieczy, maly i duzy. Czy to prawda? Czy mam cos zwalone. Na wszelki wypadek zmienie termostat. Tak wiem kupie ten drozszy.
Druga sprawa jest tak ze gdzies przedostaje sie do kabiny cieple powietrzez silnika, z nawiewow leci zimne, a gdzies dolem leci cieple. Olej w skrzyni jest.
Czytalem gdzies ze sa dwa obiegi cieczy, maly i duzy. Czy to prawda? tak to prawda ma³y obieg to blok silnika dlatego tak szybko masz ciep³e powietrze a du¿y to blok silnika i ch³odnica du¿y obieg jest gdy otworzy siê termostat.
[ Dodano: 2010-04-29, 21:14 ]
Zdjalem ten cienki wezyk ze zbiorniczka wyrownawczego i wsadzilem od gory. Na wolnych obrotach wlaczyl sie wiatrak a z przewodu nawet kropla nie skapnela. Dopiero zaczelo leciec jak zwiekszylem obroty tzn. na wysokich krazy na jalowym nie. bo to jest wê¿yk nadmiarowy jak dasz gazu to woda szybciej kr±¿y w ch³odnicy i ten wê¿yk odpowiada za to aby nadmiar p³ynu z uk³adu ch³odzenia pop³yn± do zbiornika a jak ma za ma³o to sobie dolnym wê¿ykiem pobierze tyle i trzeba tak jest to zrobione aby¶ nie mia³ ubytków p³ynu ch³odz±cego
Olej w skrzyni jest.
To jest akurat bez znaczenia, ale po kolei...
Dopiero zaczelo leciec jak zwiekszylem obroty tzn. na wysokich krazy na jalowym nie.
Czyli co - jak pu¶ci³e¶ gaz, to znowu przesta³o ciec?
Czytalem gdzies ze sa dwa obiegi cieczy, maly i duzy. Czy to prawda?
Tak, to prawda. Gdy silnik osi±gnie temperaturê 90°C, otwiera siê termostat i p³yn zaczyna i¶æ przez ch³odnicê.
Ok. Czyli wszystko jest ok, jezeli chodzi o wezyk nadmiarowy. Natomiast na gorze zbiorniczka jest jeszcze jeden taki grubszy. Do czego on sluzy. Ma nim caly czas leciec plyn tzn. krazyc.
A druga sprawa dotyczy ciplego powietrza w kabinie. Powietrze dostaje sie jak by za bezpiecznikami. Wczoraj nawet otwarte szyby nic nie dawaly. Chyba ze olej w skrzyni stracil juz swoje wlasciwosci.
Je¶li chodzi o uk³ad ch³odzenia z Twojego opisu wynika, ¿e masz wszystko w porz±dku.
Natomiast te ciep³e powietrze zza bezpieczników - popatrz dok³adnie gdzie, sk±d, mo¿e jaka¶ dziura w ¶cianie grodziowej nic mi nie przychodzi do g³owy.
Powiedz czemu siê "czepi³e¶" tego oleju w skrzyni? Co ma piernik do wiatraka?
Tak tylko pomyslalem ze jak oleju w skrzyni nie ma to sie grzeje i przez to dostaje sie cieple powietrze do srodka.
z wentylacji leci zimne kratkami a do³em ciep³e jak na bia³ym polu masz ustawione na pokretle