ďťż

Graczem będąc…

koledze zerwał się pasek rozrządu w nexi 8 zaworowej po załorzeniu nowego paska silnik zapalił ale po około minuciesilnik zgasł i nie dało się go uruchomić prosze o pomoc w miare szybką zastanawiam się nad pokrzywionymi zaworam

edit D...
Tagi !
polecam zapoznać się z regulaminem


Jeśli chodził równo jakiś czas (minutę) to zawory raczej były OK. Jest duża szansa że nowy był za mało naciągnięty i przeskoczył. Jeśli stary pasek "zerwał się" po zbyt dużym przebiegu to jeszcze w miarę, ale jeśli poszedł ot tak sobie, to być może coś blokuje chwilowo (pompa, rolka itd) i trzeba wyeliminować przyczynę.
Silnik 8V jest bezkolizyjny co do przeskoku paska to raczej źle zostały ustawione koła rozrządu na znakach
no właśnie że koła są dobrze ustawione zostało to sprawdzone kilkakrotnie i jestem pewien na 100 % że są dobrze ustawione


Silnik 8V jest bezkolizyjny
Nie ma silników bezkolizyjnych w Daewoo (i nie tylko). Wiem że ten pogląd dotyczący silników 8V jest dość powszechny, ale nie jest to niestety prawda. W tych silnikach po prostu trzeba mieć pecha aby wygiąć zawory, musi być spełniony warunek pełnego otwarcia któregoś zaworu w momencie GMP tłoka tego cylindra.
Mam na ścianie trochę zaworów i prowadnic z silników 8V (bezkolizyjnych) w których w czasie jazdy poszedł pasek.
Chętni mogą przeprowadzić prosty test. Zdjąć pasek, ustawić dwa tłoki w GMP i zrobić pełen obrót wałkiem rozrządu. Uwaga: Nie na siłę, trochę wyczucia przy obracaniu. Opór sprężyn zaworów jest "miękki" a opór kiedy zawór dojdzie do tłoka jest "twardy". Na siłę da się obrócić ale skutek będzie kiepski.
Witam,

szukając po różnych forach i portalach natknąłem się na ten temat. Nie dotyczy on bezpośrednio mojego problemu ale zahacza o niego w jakimś stopniu.

Wyciągnął się pasek rozrządu -> czas na wymianę, niestety podczas sprawdzania itp. nie przykręciłem koła pasowego wału korbowego, podczas odpalenia auta koło zębate wału korbowego zsunęło się z klina i wał przesunął się, nie wiem o ile obrotów.

Problem teraz jest z ustawieniem odpowiednio do siebie wałka rozrządu i wału korbowego, tak by nie uszkodzić tłoków i zaworów.

Czy pierwszy tłok ma być w pozycji maksymalnej (tzn do samej góry) czy może troszkę mniej, który zawór jest dolotowy a który wylotowy?

Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem lub ma takową wiedzę mechaniczną byłbym wdzięczny.
Nie ma znaczenia o ile obrotów przekręcił się wał korbowy o ile nie pogiął zaworów. Zasada jest prosta, dwa obroty wału korbowego przypadają na jeden obrót wałka/wałków rozrządu.
Koło "zębate" paska rozrządu da się założyć na wał korbowy tylko w jednej pozycji (klin), a dalej to wszystko ustawia się według znaków na kołach rozrządu. Na kole rozrządu wału korbowego powinien być znak który ustawiamy zgodnie ze znakiem na pokrywie i tak samo robimy z kołem/kołami rozrządu.
Uwaga: To wszystko dotyczy silników "prostych" (czyli w naszych autkach) i nie ma odniesienia do silników bardziej zaawansowanych, czyli z wałkami wyważającymi itp.

Po montażu paska rozrządu wskazane jest zrobienie wałem korbowym dwóch (co najmniej) obrotów i ponowne sprawdzenie naciągu i poprawności znaków. Najlepiej zrobić to kluczem nasadowym założonym na śrubę mocującą kółko rozrządu do wału korbowego.

I na koniec niezbyt rozumiem po co była odkręcana śruba koła "zębatego" wału korbowego ? Koło pasowe jest przykręcone do tego właśnie kółka na cztery śrubki i tylko je się odkręca.
Dzięki za odpowiedź. Z problemem poradziłem sobie, zawory okazały się nie pogięte. U mnie kolo pasowe jest przykręcane do walu korbowego za pomocą jednej śruby - tak więc aby zdjąć pasek rozrządu musiałem je odkręcić.
Wybaczcie odświeżenie tematu, ale mam problem z odkręceniem tej śrubki na kole pasowym. Auto stoi pod blokiem (czyli nie ma kanału), a z narzędziami też troche bida.
Nie wiem jakiego klucza tam uzyć bo nic nie widać. Nasadowa 17-tka nie wchodzi mi na tą śrubę. 19-tka jest za duża.
Doklepałem trochę taki kluczyk z piły łańcuchowej i chwycił, ale jest trochę za delikatny i nie dałem rady.
Tą śrubę odkręca się normalnie w lewo, czy odwrotnie? A może jest zabezpieczona jakoś (niestety po omacku nie czuć)
Jak zablokować wał żeby było rozsądnie ( 5 bieg i hamulec? )
Wybaczcie odświeżenie tematu, ale mam problem z odkręceniem tej śrubki na kole pasowym. Auto stoi pod blokiem (czyli nie ma kanału), a z narzędziami też troche bida.
Nie wiem jakiego klucza tam uzyć bo nic nie widać. Nasadowa 17-tka nie wchodzi mi na tą śrubę. 19-tka jest za duża.
Doklepałem trochę taki kluczyk z piły łańcuchowej i chwycił, ale jest trochę za delikatny i nie dałem rady.
Tą śrubę odkręca się normalnie w lewo, czy odwrotnie? A może jest zabezpieczona jakoś (niestety po omacku nie czuć)
Jak zablokować wał żeby było rozsądnie ( 5 bieg i hamulec? )

a po co chcesz ściągnąć koło pasowe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •