Graczem będąc…
Witajcie mam pewien problem zaczê³o siê tak:
po 100km trasie poczu³em ubytek mocy - a¿ wreszcie autko stanê³o ( na szczê¶ciepod w³asnym blokiem)objawy by³y takie na gazie gas³ od razu, na paliwie kula³ ale silnik pracowa³, po wci¶niêciu gazu spada³y obroty i gas³. Znajomy mechanik obejrza³ i stwierdzi³ uszkodzenie palca i kopu³ki
Zakupi³em palec, kopu³kê, komplet ¶wieci przewody przy okazji i zaczê³o chodziæ...niestety do czasu.
Na paliwie pocz±tkowo by³o OK, ale na chwilê obecn± ga¶nie a wci¶niêcie peda³u gazu powoduje utratê obrotówi ga¶niêcie,natomiast na gazie czasem raz na 15 km czasem raz na 30 km jest taki sam objaw: wciskam gaz auto s³abnie ( pomaga przekrêcenie kluczykiem - wy³±czenie zap³onu i w³±czenie i znowu mam spokój na kilkana¶cie kilometrów)
By³em u mechanika ( jeszcze wtedy nie by³y wymienione ¶wiece ) wstêpniediagnoza by³a taka ¿e najpewniej dosta³ "lewego paliwa" a kwestia przerywania na gazie by³apewnie spowodowana niewymienionymi ¶wiecami. Zatankowa³em na innej stacji paliwo ni¿ zwykle i na wizycie u mechanika problem z gazem i z paliwem znikn±³ jednak...znowu do czasu..:(
Na chwilê obecn± problem wygl±da znowu tak samo...raz na jaki¶ czas na gazie s³abnie i zabawa z kluczykiem a na paliwie przestaje odpalaæ:( niby ju¿ prawie ³apie ale zdycha
W miarê funduszy staram siê dbaæ o Nexiê ( pierwsze auto ) - wymienia³em ju¿ sprzêg³o, filtry, oleje w silniku i skrzyni, tarcze na przód z klockami i p³yn hamulcowy , elastyczne czê¶ci przewodu paliwowego, pompê paliwa,filtr paliwa, ¶wiece, przewody, palec, kopu³ka, parownik, modulator gazu. Wszystko na prze³omie 8 miesiêcy czyli od pocz±tku posiadania autka. Wiem ¿e nie jest to nowe auto i nie jakie¶ sza³owe ale zawsze w³asne mimo przebiegu 220 000
pro¶ba o pomoc bo wyczerpa³y mi siê ju¿ koncepcje co do przyczyny
z góry wielkie dziêki
pozdrawiam
Kamil
http://daewooforum.pl/vie...?t=1418&start=0 temat na pocz±tek
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=1418&start=0 temat na pocz±tek
znaczy siê mam sprawdziæ b³êdy komputera?
PS przypomnia³o mi siê jeszcze jedno: Wska¼nik paliwa nie "idzie do góry" jak tankuje paliwo
znaczy siê mam sprawdziæ b³êdy komputera?
taaa
Cytat: Wska¼nik paliwa nie "idzie do góry" jak tankuje paliwo
a w dó³ idzie
podniós³ siê mo¿e o pó³ milimetra zatankowa³em tylko8 litrów ale wczesniej reakcja by³a wiêksza..
jutro w miarê mo¿liwo¶ci postaram siêsprawdziæ b³êdy komputera
dziêkujê za zainteresowanie..nie mam bladego pojêcia o mechanice
podniós³ siê mo¿e o pó³ milimetra zatankowa³em tylko8 litrów ale wczesniej reakcja by³a wiêksza..
Ostatnio to przerabia³em. Wymieñ konektorek masowy przy wska¼niku paliwa (dobrze oczy¶æ).
Oczywi¶cie chodzi mi o p³ywak w zbiorniku paliwa.
podniós³ siê mo¿e o pó³ milimetra zatankowa³em tylko8 litrów ale wczesniej reakcja by³a wiêksza..
Ostatnio to przerabia³em. Wymieñ konektorek masowy przy wska¼niku paliwa (dobrze oczy¶æ).
Oczywi¶cie chodzi mi o p³ywak w zbiorniku paliwa.
czy to integralna czê¶æ pompy paliwa? jaki jest koszt tego cudu?
PS sprawdzi³em b³êdy ECM i:
21 - nieprawid³owy sygna³ czujnika po³o¿enie przepustnicy(TPS)
21 - nieprawid³owy sygna³ czujnika po³o¿enie przepustnicy(TPS)
na pocz±tek sprawd¼ wi±zkê przewodów id±cych do TPS, je¿eli bêdzie ok to zrób pomiar dzia³ania TPS, wyniknie pewnie, ¿e trza go wymieniæ, zrobiæ reset ECM i bêdzie je¼dzi³ ..
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752 tu masz temat o lanosie ale w nexaju jest niemal¿e identycznie
21 - nieprawid³owy sygna³ czujnika po³o¿enie przepustnicy(TPS)
na pocz±tek sprawd¼ wi±zkê przewodów id±cych do TPS, je¿eli bêdzie ok to zrób pomiar dzia³ania TPS, wyniknie pewnie, ¿e trza go wymieniæ, zrobiæ reset ECM i bêdzie je¼dzi³ ..
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752 tu masz temat o lanosie ale w nexaju jest niemal¿e identycznie
podpowiesz mi gdzie mam szukaæ tego TPS'a?
a co do tego konektora to czy muszê wyci±gaæ zbiornik?
podpowiesz mi gdzie mam szukaæ tego TPS'a?
na przepustnicy z jednej strony o¶ki masz miejsce gdzie jest podczepiona linka gazu, TPS jest dok³adnie po drugiej stronie tej o¶ki
podpowiesz mi gdzie mam szukaæ tego TPS'a?
na przepustnicy z jednej strony o¶ki masz miejsce gdzie jest podczepiona linka gazu, TPS jest dok³adnie po drugiej stronie tej o¶ki
wiêc je¶li dobrze Ciê zrozumia³em powinien byæ 5cm pod krokowcem, zgadza siê?
wiêc je¶li dobrze Ciê zrozumia³em powinien byæ 5cm pod krokowcem, zgadza siê?
taaaaaaaaaaaaaaa
[
a co do tego konektora to czy muszê wyci±gaæ zbiornik?
Nie, wystarczy, ¿e wejdziesz pod samochód. Na zbiorniku paliwa znajdziesz 3 kabelki pod³±czone w³a¶nie do wska¼nika paliwa/rezerwy. Dwa z nich s± zakoñczone "wtyczk±" okr±g³± z gumow± os³onk± i prawdopodobnie s± one ok. Trzeci to typowy konektorek i jego sprawd¼/wymieñ/wyczy¶æ. Bêdzie na 99% mocno zardzewia³y.
jak wspomnia³em nie znam siê na mechanice i podobnych wiêc za³±czê zdjêcia ¿eby mieæ pewno¶æ:
Je¶li dobrze kojarzê to pod numerem 1 jest silniczek krokowy a pod numerem 2 TPS
kurcze tylko, ¿e do TPS'a zgodnie z opisem powinny byæ podpiête 3 kable:
Niebieski - masa
Czerwony - wej¶cie napiêcia
¯ó³ty - wyj¶cie napiêci±
i mia³em sprawdziæ napiêcie jakie wychodzi tj miernik pod³±czyæ do masy (niebieski) i wyj¶cia (¿ó³ty)
U mnie kolory niestety s± inne widaæ je na zdjêciu poni¿ej ( niebieski, szary i czarny) chyba ¿e to nie ta wi±zka, któr± mia³em sprawdziæ..
HELP PLEASE
U mnie kolory niestety s± inne widaæ je na zdjêciu poni¿ej ( niebieski, szary i czarny) chyba ¿e to nie ta wi±zka, któr± mia³em sprawdziæ..
to dok³adnie ta wi±zka, poprostu u Ciebie s± inne kolory wiêc w jednym z kabli idzie napiêcie, które Ciebie interesuje.
a pod numerem 2 TPS
tak
U mnie kolory niestety s± inne widaæ je na zdjêciu poni¿ej ( niebieski, szary i czarny) chyba ¿e to nie ta wi±zka, któr± mia³em sprawdziæ..
to dok³adnie ta wi±zka, poprostu u Ciebie s± inne kolory wiêc w jednym z kabli idzie napiêcie, które Ciebie interesuje.
a pod numerem 2 TPS
tak
wiesz mo¿e jak mogê sprawdziæ, które kable to s± te któe mnie interesuj±?
Zrób tak: w³±cz zap³on ale nie uruchamiaj silnika. Przewód minusowy miernika pod³±cz do minusa akumulatora. Przewodem plusowym miernika nak³uwaj przewody przy TPS (nr 2 na Twojej fotce). Przewód na którym nie bêdzie ¿adnego napiêcia (0V) jest mas± i teraz mo¿esz tam podpi±æ przewód minusowy miernika. Na jednym z pozosta³ych przewodów powinno byæ ok 0,67V i ta warto¶æ powinna p³ynnie bez ¿adnych skoków rosn±æ w miarê otwierania rêcznie przepustnicy.
Napisz jakie wysz³y pomiary.
uff wreszcie by³a chwila i sprawdzi³em:
Pomiêdzy niebieksim przewodem a szarym jest po³±czenie które mnie interesuje ( masa i wyj¶cie)
pierwszy pomiar 4,81 w miarê otwierania przepustnicy spada p³ynnie bez ¿adnych skoków w miarê o podobn± warto¶æ do 0,61
wiêc bazuj±c na poprzednich postach TPSpowinien byæsprawny co martwi mnie o tyle ¿e my¶la³em ¿e znale¼li¶my usterkê:(
có¿ to mo¿e byæ? help
PS czy to ¿e napiêcie spada a niero¶nie zgodnie z Wasz± podpowiedzi± mo¿e byæspowodowane odwrotnym pod³±czeniem przerwodów do miernika?
PS czy to ¿e napiêcie spada a niero¶nie zgodnie z Wasz± podpowiedzi± mo¿e byæspowodowane odwrotnym pod³±czeniem przerwodów do miernika?
No w³a¶nie ma rosn±æ od ok 0,67V. Ten trzeci przewód który Ci zosta³ to jest w³a¶nie masa i tam pod³±cz minusowy miernika, plusowy tam gdzie na pocz±tku bêdzie te 0,67V i w miarê otwierania przepustnicy bêdzie rosn±æ do ok 5V.
PS czy to ¿e napiêcie spada a niero¶nie zgodnie z Wasz± podpowiedzi± mo¿e byæspowodowane odwrotnym pod³±czeniem przerwodów do miernika?
No w³a¶nie ma rosn±æ od ok 0,67V. Ten trzeci przewód który Ci zosta³ to jest w³a¶nie masa i tam pod³±cz minusowy miernika, plusowy tam gdzie na pocz±tku bêdzie te 0,67V i w miarê otwierania przepustnicy bêdzie rosn±æ do ok 5V.
Na pewno to nie kwestia kabli pod³±czonych na odwrót?
Na pewno to nie kwestia kabli pod³±czonych na odwrót?
Tak.
Witam, mam to samo, nexia jak zimna to strzela i nie przyjmuje gazu na paliwie, na gazie jest ok. Prawie wszystko pozmieniane. Zauwa¿y³em, ¿e jak sci±gne przewód podci¶nienia z przepustnicy, który idzie od ma³ego urz±dzenia umieszczonego na podszybiu (chyba map co¶ tam :-)) to jest ok. Co Wy na to?