Graczem bÄdÄ câŚ
Nexia Sedan 97r 8V. Od kilkunastu tygodni mam problem, bo moja nexia nie ma mocy na benzynie, mianowicie przy zimnym silniku wogole nie ma mocy, gaśnie, po wciśnięciu gaz do dechy obroty stoją w miejscu, po 3 minutach gazowania wciskając i puszczając gaz non stop coś powoli idzie w górę aż do 2200 obrotów i przełącza mi się na gaz, a na gazie cud, miód i malina śmiga aż miło. Na benzynie przy ciepłym silniku nadal jest brak mocy ale już mniejszy, jednak nadal nie da się płynnie jechać. Sprawdzałem kody błędów i jest OK wszystko, wymieniłem filtr paliwa, kiedyś już wymieniałem 2 wtryski bo się zapiekły bo jeżdżę w zasadzie cały rok na gazie, a na benzynie jedynie odpalam. Możliwe że znowu wtryski poszły? Przy gazowaniu auta na za zimnym silniku czuć nawet trochę zapach benzyny. Dodatkowo coś mi strzela spod maski ale to w 100% jest filtr powietrza bo sprawdzałem i jest otwarty, bo połamały się mocowania i z takim póki co jeżdżę (próbowałem go zamocować na śruby, opaski zaciskowe itp ale ciągle sie otwiera...). Czy mogę sam sprawdzić jakoś wtryski czy muszę udać się do mechanika, bo z powodu kryzysu mam nową pracę i muszę pierw wyjść trochę z dołka finansowego, a irytuje mnie już to że za każdym razem rano musze gazować auto 3-5 minut aby wkońcu dojść do 2200 obrotów i aby przełączyło się na gaz...
Zanim udasz się do mechanika zainwestuj w nowe przewody i świece to wyeliminujesz strzały w filtr powietrza. To, że nie wkręca się w obroty może być spowodowane właśnie przez lewe powietrze z rozwalonego dolotu. Wtryski możesz sprawdzić sam. Wyciągasz listwę z wtryskami, demontujesz je, zalewasz benzyną, naftą, podajesz zasilanie 12V (impulsowo) na wtryskiwacz i sprawdzasz czy pyli.
Sprawdzic wtryskiwacze w pierwszej kolejnosci trzeba.
Podejrzewam, ze skoro na gazie zaiwania az milo, to raczej ukl. zaplonowy jest ok
Witam!
Można by było zacząć od wtryskiwaczy...szkoda,że czasami nie lejesz czegoś do czyszczenia wtrysków i nie jeździsz na benzynie czasami.Niemniej jednak zawsze możesz coś zalać do czyszczenia wtrysków i zrujnować się o 5 zł więcej na benzynkę i troszkę rozruszać ten układ paliwowy.Mam małe pytanie...czy pompa paliwowa także chodzi jak masz przełączany powóz na gaz?Czy masz jakiś emulator,by ona nie pracowała jak jeździsz na gazie?I ile masz zazwyczaj paliwa,w zbiorniku?
Pozdrawiam.
Pompy paliwa nie odłączałem, filtr paliwa miałem wymieniony jakiś czas temu oraz wszystkie inne płyny oraz filtry, dzisiaj byłem u mechanika i wymieniłem świece, na jutro mam zamówione kable to też wymienie, dzisiaj sprawdzał wtryski i dwa chodzą OK, a dwa troszke słabiej podają paliwa ale mam dwa w domu wiec podmienie i zobacze jutro jak bedzie chodzić, jak to nie pomoże to jeszcze sprawdzą mi ciśnienie w pompie paliwa to wtedy bedzie wiadomo tez czy pompa jest OK czy nie. Mechanicy także wykluczyli uklad zapłonowy bo na gazie śmiga aż miło. Dodam jeszcze że mam otwarty ciągle filtr powietrza, czy to ma jakies znaczenie? Połamały sie uchwyty z jednej strony i tylko jedna strona mi teraz trzyma, dlatego też często mam strzały mocne z filtra powietrza, dzisiaj jakoś mi go zamontowali ale minimalne strzały jeszcze są przy zimnym silniku, wszystko sie okaże jutro rano. Dam wam znać wieczorem co mi wyszło u mechaników po wymianie świec, kabli, wtrysków i sprawdzeniu pompy, mam nadzieje że to bedą te dwa wtryski to nie dośc że spokój będzie to i za wtryski nie bede musiał płacić bo mam dwa zbędne w domu, a ponoc wtryski kosztują około 150zł sztuka... Ja kiedys na szrocie dorwałem całą liste i 4 wtryski za 50zł 2 juz wymieniłem bo mi sie kiedys zapiekły, może teraz przyszłą pora na dwa pozostałe. Aha co do paliwa to zawsze mam min. jedną kreskę, zawsze na wiosnę i jesień dolewam żeby była połowa i leje wtedy zawsze 98.
Witaj!
Zapytałem o emulator pompy paliwa,bo często się zdarza,że jak gazownicy montują instalację,to zostawiają pompę paliwa,by chodziła gdy auto śmiga na gazie,co jest błędem,ponieważ wiadomo,że niepotrzebnie się zużywa ,a zapytałem o paliwo,w zbiorniku,ponieważ...(nie jestem pewien akurat jak ma to miejsce w Twoim powozie,czy masz pompe w zbiorniku)ale gdy pompa jest w zbiorniku i jeździmy na rezerwie,to wtedy ona chodzi na sucho i się zaciera,a co za tym idzie,to wiadomo.Jeśli rozchodzi się o filtr powietrza,to ważne jest to by był zawsze szczelny,ponieważ,gdy będzie nieszczelny na wlocie to wpływa to wszystko zarówno na osiągi,jak i kulturę pracy,a dzieję się tak dlatego,ze powietrze jest dostarczane w innym systemie aniżeli ktoś zaplanował cały dolot.Nie wspomnę już o brudnym powietrzu,które dostaje się do silnika i zabija go,w pewnym stopniu.Może go poklej lutownicą,czy cóś?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-05-25, 21:17 ]
PS...
Albo póki co,weź zrób małe otworki,kup plastykowe opaski i zepnij go razem do kupy,by był jedną całością i by był w miarę szczelny,a jak będziesz miał siano to kupisz sobie drugą obudowę.
Co do obudowy to probowalem już ją zamknąc na opaski zaciskowe i śruby i zawsze wybijało, jutro sie z tym pomęcze jeszcze, dzisiaj jakos udało mi sie to prowizorycznie zamknąc. Pompa paliwa nigdy nei chodzi na sucho bo zawze jest miedzy 1/4 a 2/4 paliwa w baku. Dzisiaj byłem u mechanika znajomego i sprawa ma sie tak że wymieniłem wczoraj świecie, dzisiaj kable, dzisiaj sprawdziliśmy świecie i jedna była szara to sprawdzilismy ten wtrysk i podawał mniej paliwa niż inne to go wymieniłem, autko chodzi na ciepłym prawie dobrze, przedtem bym ocenił na 4/10 a teraz tak 9/10, zobaczymy jutro na zimnym jak sie bedzie odpalac na benzynie. Poki co kupiłem i wlałem do baku środek do czyszczenia wtrysków, podtankowałem i musze teraz wyjedzic benzyne. W piątek napisze wam jak wszystko wyszło, ale napewno po wymienie świec, kabli i jedno wtrysku jest lepiej, przynajmniej na ciepłym bo nie wiem jak na zimnym. Pozdro i dam znac w piątek bo wiem że wiele osób ma ten sam problem co ja z brakiem mocy wiec napewno to sie komuś pomoże aby nie wymieniać wszystkich czesci w aucie.
Hej!
No,to super,że powóz wraca do swej dawnej kondycji mam nadzieję,ze na zimnym również będzie miał ochotę śmigać.
Do usłyszenia,oczywiście z dobrymi wiadomościami
Pozdrawiam.
Ja mam podobny problem.
Wykręciłem wtryski, były ładne (nie znam się za bardzo ale ani jedna dziurka od spodu nie była zapchana). Pomimo tego wymoczyłem je w denaturacie. Nie pomogło.
Pojechałem do mechanika i podpiął pod komputer i okazało się że wszystkie czujniki są OK. Wyczyściłem krokowca i przepustnice. Nie pomogło.
Specjalista zasugerował kable, świece, cewkę i kopułkę.
Wymieniłem to wszystko.
Dalej to samo, rano jak odpalam to nie chce się wkręcać na obroty a jak dodam za dużo gazu to gaśnie.
Dodatkowo dodam, że jak nie złapie dobrej temp. to nie chce się przełączyć na gaz - a mam instalację w której temp. nie ma znaczenia. Dawniej nawet na minusowej temp. się przełączał...
Diagnoza speca:
Skoro się nie przełącza na gaz to znaczy że ma za ubogą mieszankę na zimny silnik i żebym najpierw pojechał do gaziarzy na regulację a później do niego to mi przypisze obroty do benzyny i będzie ok. Ale żebym pojeździł jeszcze kilkaset km na benzynie żeby się zaadoptował do benzyny a nie gazu.... Nie za bardzo to rozumiem.
Nie wiem czy walił ścieme czy ja jestem ciemny :-)
Byłem sprawdzić autko i nie jest to co powinno być ale napewno jest o wiele wiele lepiej niz przedtem! Na ciepłym na benzynie chodzi juz idealnie Na zimnym teraz rano jak odpalałem to odpaliłem po kilkunast sekundach, a nie jak wczesniej 5 minutach... Przy odpalaniu na zimnym troche słabo się zbierał między 1-2.5tys. obrotów a potem dobrze, przygazowalem go tak 3-4 razy i w zasadzie jest dobrze Wlałem do baku środek do czyszczenia wtrysków to musze wyjeździć to najpierw a że mam w baku koło 25 litrów to z 300km musze zrobic pierw. W piątek jeszcze skocze sprawdzić ciśnienie w pompie paliwa oraz czy czasem filtr paliwa mi nie założyli na odwrót gdy pół roku temu mi go wymieniali. Ogólnie jest dobrze bo na benzynie już mogę jeżdzic i nawet pod górkę ;-)
[ Dodano: 2009-05-27, 10:13 ]
Ja mam podobny problem.
Wykręciłem wtryski, były ładne (nie znam się za bardzo ale ani jedna dziurka od spodu nie była zapchana). Pomimo tego wymoczyłem je w denaturacie. Nie pomogło.
Pojechałem do mechanika i podpiął pod komputer i okazało się że wszystkie czujniki są OK. Wyczyściłem krokowca i przepustnice. Nie pomogło.
Specjalista zasugerował kable, świece, cewkę i kopułkę.
Wymieniłem to wszystko.
Dalej to samo, rano jak odpalam to nie chce się wkręcać na obroty a jak dodam za dużo gazu to gaśnie.
Dodatkowo dodam, że jak nie złapie dobrej temp. to nie chce się przełączyć na gaz - a mam instalację w której temp. nie ma znaczenia. Dawniej nawet na minusowej temp. się przełączał...
Diagnoza speca:
Skoro się nie przełącza na gaz to znaczy że ma za ubogą mieszankę na zimny silnik i żebym najpierw pojechał do gaziarzy na regulację a później do niego to mi przypisze obroty do benzyny i będzie ok. Ale żebym pojeździł jeszcze kilkaset km na benzynie żeby się zaadoptował do benzyny a nie gazu.... Nie za bardzo to rozumiem.
Nie wiem czy walił ścieme czy ja jestem ciemny :-)
Wtrysków nie idzie na oko sprawdzić ;-) Z wymianą świeć to dobry pomysł, pojezdzij troche i sprawdz która zakopcona to wteyd bedziesz miał juz jakies podejrzenia co do wtrysku na którym jest świeca. Co do ubogiej mieszanki to sprawdz sobie kody błędów, ja to pierwsze co sam sprawdziłem, na forum jest poradnik jak to zrobić i tam była opcja błędu ze zbyt ubogą mieszkanką wiec wteyd możesz sam sprawdzić czy to jest to czy nie, a może cos innego Ci tez wykryje.
Co do ubogiej mieszanki to sprawdz sobie kody błędów
Sprawdzałem. Jest ok, na okrągło wyświetla "12".
Witam!
Moja następna sugestia,to sonda lambda...jeśli będzie przekłamywać,to skład mieszanki będzie nie taki jaki powinien,a co za tym idzie przełoży się to na pracę silnika,włącznie z wystrzałami,na benzynie,jak i zamulaniem itd...Najlepiej sprawdzić ją na wykresie,miernik za wiele nie powie..ona powinna cały czas pracować,do jedności...musi non stop zmieniać parametry,bo jeśli będzie to robić,z opóźnieniem,to efekty pracy silnika będą mizerne.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-05-27, 11:44 ]
PS...
spróbuj ją odłączyć i pojeździć bez podłączonej,nic się nie stanie,spoko.Zazwyczaj gdy padnie całkowicie,to sterownik silnika przechodzi na tryb awaryjny i wtedy wiadomo,że padła...ale gdy przekłamuje,to żadnych błędów nic nie wykaże,widać to tylko na wykresie.
sonda ok, byłem przed chwilą na diagnostyce gazu i gość dostrajał mi emulację gazu do sondy bo była coś nie tak ustawiona ta emulacja.
Gość Twierdzi że od jazdy na gazie z tą przestawioną emulacją mógł świrować komputer przy odpalaniu na zimnym silniku - coś mi tu śmierdzi ale zobaczymy, teraz zresetuję komputer i zobaczę co będzie.