Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
wiem że temat stukania w okolicach głowicy został już na tym forum poruszany, dlatego przepraszam jeśli kogoś to zdenerwuje, ale mam pytanie.
Otóż słyszę stuki z miejsca wyżej wspomnianego. Dziś wymieniłem olej na Mobil 1 ponieważ czas wymiany nadszedł. Czytałem że niektórzy mieli to szczęście że po takiej wymianie odczuli dużą poprawę, jednak ja nie. Dalej stuka. Zdjąłem pokrywę silnika, by zobaczyć jak wyglądają popychacze i wałek. Niestety popychaczy w żaden sposób nie oceniłem ponieważ są troche niedostępne, natomiast zauważyłem że ostatnia krzywka na wałku jest delikatnie starta (przy cewce). Z jej lewej strony wykształcił się delikatny rowek, i jedna jej ścianka jest trochę zużyta. Koszt nowego wałka ok. 760 PLN... popychacze ok. 25 PLN za szt... Bardzo proszę o poradę czy wymiana tycz części jest niezbędna dla normalnego funkcjonowania silnika Czy oprócz tych stuków nic więcej się nie stanie? i czy można zapobiec dalszemu zużyciu? Bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Na przyszłość wpisuj tagi i precyzyjniej formułuj tematy
a 700PLN walek kupisz, ale juzpo tuningu od swiatka Normalny walek kostet okolo 300PLN z teg co pamietam
to już coś a jak co mi powiecie w sprawie ewentualnych skutków braku wymiany tych części? czy da się z "tym żyć" i czy da się zapobiec dalszemu zużyciu?
Witam
No i jak się skonczyła sprawa z tymi stukami ? mam podobny problem ale jeden mechanik stwierdził że silnik do remontu bo gubi cinienie na wale i dlatego zawory stukają.Rozbawiał mnie tym do łez.
Pozdrawiam
U mnie stuki też były. Tak z lewej strony silnika. Do tego doszesł rozrusznik\czasami zapalał za 10razem\. Stuki słychac było tylko w pewnych momentach \np, jazda dłuższy czas na tych samych obrotach powyzej 2500. I tak jeżdziłam, bo mi radzono nie robić tego, bo auto dobrze jeździ. Parę dni temu postał kilka godzin i juz nie chciał zapalić \ dodatkowo rozładował się aku bez wyraźnej przyczyny\ Odpaliliśmy go z popychu \ słyszałam że tak nie można tych aut!\ I jakieś 500metrów było ok, ale po nich zaczęło napierdzielać "w silniku" strasznie. Ściągnęłam mechanika i zaczęlo się. Odcholowal autko do siebie i dzwoni - rozrząd do robotu + bendix w rozruszniku. Następnego dnia dzwoni, ze uszczelka pod głowicą do wymiany i nie trzyma ciścnienia na 2 zaworach. Dziś zadzwonił ze jeszcze planowanie głowicy, dotarcie zaworów, wymiana gumek na zaworach, wymiana broków\nie wiem czy dobrze napisałam\ na głowicy i jeszcze coś mówił, zeby sie modlić o te zawory. Koszty na oecną chwilę mam już kosmiczne. Piszę to po to abys nie ignorował swoich stuków, puków, lepiej zrobić coś wczesniej, od razu, niż później płakać nad kasą i pluć sobie w brode tak jak ja
Witam. Ten temat jest tak długi jak nasza rzeka Wisła jedni mówią wymieniać drudzy nie można zwariować . Radzę raczej to zrobić i będzie święty spokój koszt wałka faktycznie to 300 zł ale przy tej robocie proponuje zmienić od razu uszczelkę pod głowicą rozrząd i pompę wody.Uszczelkę pod głowicą z tego powodu że wałek na środku jest przykręcany wraz z głowicą i popuszczenie nie zawsze ale często kończy się rozszczelnieniem głowicy i uszczela pózniej do zmiany. Bez sensu robić to dwa razy Koszt wszystkiego to około 1000zł. Pozdrawiam