ďťż

Graczem będąc…

Mam nexie 1.5 na gazie.
Silnik zachowuje się normalnie podczas przyspieszania (czy hamowania), lecz gdy osiągnie równą prędkość (gdy przestaję dalej wciskać pedał gazu) zaczyna szarpać, najpierw delikatnie później mocniej. Pomaga wtedy lekkie wciśnięcie lub puszczenie gazu.
Problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie.
W czym może być problem, spotkał się ktoś z takim czymś?

Proszę o poradę dla świerzo "upieczonego" właściciela nexi i pozdrawiam.

Witam, przeczytaj regulamin i uzupelnij profil
Pozdrawiam
Ziemniak


wysoce brawdobodobne jest zanieczyszczenie wtryskiwaczy. Można spróbować kilka razy wlać do pełnego baku paliwa środka do ich czyszczenia, natomiast efekty niestety są często słabe. Jeśli masz możliwość odkręć listwę i je wyczyść w nafcie. lub zobacz na ten manual :

http://manuale.piwko.pl/c...tryskiwaczy.pdf
Albo przewody WN
A jak tak miałem jak mi siadł krokowiec. Zobacz na obrotomierz, czy przypadkiem podczas tego szarpania wskazówka nie spada ci mocno w dół


Wtryskiwacze to niebardzo bo i na gazie i na benzynie to samo.
Krokowiec też nie wiem bo na luzie obroty są zawsze bardzo stabilne.
chyba wymienię przewody, ale może i świecę i kopułkę z palcem by się przydało pewnie.

Dzięki za odpowiedzi
Albo aparat zapłonowy...
Wymieniłem świece, przewody, kopułkę i palec. Efekt : szarpie ale mniej. Nie wiem co robić bo nie chce wymienić połowy osprzętu. Jest poprawa, czyli trochę te elementy "kulały", ale czemu objaw nie ustaje?

[ Dodano: 2008-08-18, 12:21 ]
A jak tak miałem jak mi siadł krokowiec. Zobacz na obrotomierz, czy przypadkiem podczas tego szarpania wskazówka nie spada ci mocno w dół
Obrotomierza nie mam, ale co dziwne troszkę rusza się wtedy wskazówka od prędkości chociaż chyba prędkość chwilowa nie zmienia się aż tak podczas szarpania (nie jest teraz tak mocne) czy lprędkościomierz jest mechaniczny czy elektroniczny?
Czy krokowiec ( o który dokładnie chodzie, ten przy przepustnicy) może mieć wpływ i na gazie i na benzynie? jak go można sprawdzić?
Wymienił bym tez aparat zapłonowy , ale lista wymienionych części rośnie a auto dalej szarpie, jest możliwość sprawdzenia go jakoś ? czemu bez ociążenia chodzi równo na wszystykich obrotach? miałem kiedyś walniety halotron ale przerywał zapłon również na postoju przy pewnych obrotach, nic z tego nie rozumiem. Dobrze by było zdiagnozować to przed zakupami. Komputer nic nie pokazuje i nie ma się co dziwić bo na postoju jest wszystko dobrze.
zawór egr? przeczyszczenie tego zaworu dało w moim lanim zauważalną poprawę - mniej szarpie. oczywiscie przewody wn i swiece mają tutaj kluczowe znaczenie.
Znalazłen kogoś w necie kto tozwiązał taki problem:
http://www.tuning.info.pl...7726&highlight=
Mam pytanie gdzie dokładnie jest ten zawór recylkulacji i jak go odciąć?
egr w 16v jest zamontowany pod aparatem zapłonowym do bloku silnika taki metalowy w kolorze brązowym grzybek a w 8v jedy przy listwie wtryskowej a dokładnie miedzy 3 a 4-tym wtryskiem patrząc od lewej ręki

[ Dodano: 2008-08-29, 11:14 ]


[ Dodano: 2008-08-29, 11:18 ]
za aparatem zapł. 16v


Udało się.
Przyczyną był zawór recyrkulacji spalin.
Narzie prowizorycznie zdiąłem rurkę podciśnienia i zaślepiłem ją.
Eekt brak szarpania, ale jakby słabszy (może to tylko wrażenie).
Jakie są efekty odłączenia zaworu?, moc spalanie, czy można tak spokojnie jeździć?
Witam. Mam podobny problem w Nexii z silnikiem 8v. Objawy są następujące: na dwójce przy obrotach 1800 mocno szarpie. Przy zatkaniu przewodu podciśnienia od EGR też szarpie ale trochę słabiej. Przewody wysokiego napięcia były wymienione, świece też, sprawdzony aparat zapłonowy. Co może być przyczyną? Jak to wyeliminować?
Pozdrawiam posiadaczy Nexii i innych Daewoo.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •