Graczem będąc…
Witam. Mam problem jw. Samochod to nexia 1.5 8v, 97r. tylko pb. Po uruchomieniu auta przez kilka minut silnik szarpie, a obrotow praktycznie nie da sie zwiekszyc ponad 2tys. Dzieje sie tak jednak tylko pare minut, a potem wszystko jest ok. Z tym ze po 10-20 km wyskakuje kontrolka check engine.
Komputer nie pokazal bledow (kod 12), napiecie na sondzie lambda to niecale 1,1V, co kilka sekund spada do ok. 0,4V i znowu wzrasta. Przewody WN sprawdzilem multimetrem (omomierzem) i 3 z nich mialy opor po 2kohm a 1 mial 7-8kohm.
Czy przyczyna szarpania moga byc przewody? Czy moze to wina jakiegos czujnika?
Napiecie na sondzie powinno byc o ile sie nie myle miedzy 0.2 a 0.8v.
Szarpac moze tez przez przewody - jezeli stare to odrazu wymien.
Jak bedzie szarpalo to zdejmij ten przewod z wiekszym oporem i sprawdz czy cokolwiek sie zmieni w pracy silnika.
Bledy aby napewno dobrze sprawdziles?
Jak zdejmuje przewod to wyraznie slychac ze silnik pracuje gorzej, wiec przewod cos tam jednak przewodzi. Poza tym gdyby to byl przewód to szarpalo by caly czas a nie tylko na poczatku. Co do blêdow to kod z komputera sprawdzalem 3 razy i na sto procent jest 12
A tak wogole to jeszcze nie powiedzialem ze zaczelo mi tak szarpac po wymianie pompy paliwa
A czemu wymieniales pompe? Stara padla?
[ Dodano: 2008-07-07, 17:37 ]
I jezeli padla to w jakich okolicznosciach?
Pad³a z braku paliwa w zbiorniku, a nie dziala mi kontrolka od rezerwy. Mysla³em ze mam jeszcze pare litrow i sie przeliczylem.