Graczem będąc…
Witam
Mam problem z link± od licznika, ukrêca sie co oko³o 2 tys km w urz±dzeniu wchodz±cym do skrzyni biegów,(impulsatora czy jak siê to nazywa ?)
To jest moja 3 wymiana z tym ¿e pierwszy raz wymieni³em j± sam.Krêc±c link± przymocowan± do licznika nie czu³em ¿adnego oporu, linkê tez przeci±g³em tak by mia³a jak najmniej krêt± drogê do skrzyni, ale jeszcze nie zamontowa³em tego czujnika (proszê o jego nazwê) z którego nie mogê wyci±gn±æ ukrêconej koñcówki.Mo¿e kto¶ zna jaki¶ link gdzie móg³ bym go sobie kupiæ.
A mo¿e kto¶ mia³ podobny proble?
pozdrawiam
Prosze przeczytac regulamin, szczegolnie punkt o tytulowaniu tematow i wyciagnac wnioski, jak nie, to bedzie blok tematu i ostrzezenie po weekendzie :/
Pozdrawiam
Ziemniak
Linka wchodzi do czujnika prêdko¶ci pojazdu [Vss]. Jego koszt to chyba co najmniej 50 zl. Ale jakby byl uszkodzony to wyskakiwala by ci pomarañczowa kontrolka silnika podczas jazdy.
skoro linka to twój "czujnik" nazywa siê "napêd prêdko¶ciomierza". i mo¿na go kupiæ w sklepie z czê¶ciami do daewoo. ale ju¿ wiesz czego szukaæ to znajdziesz.
S³uchaj albo masz na linkê ten licznik albo na czujnik VSS. Nie wiem jak to jest w nexii. Mówisz, ¿e 3 raz zmieniasz ale nie zamontowa³e¶ jakiego¶ czujnika. Nie wiem o co ci chodzi w koñcu. Masterborja nie udzielaj siê jak nie wiesz o czym piszesz bo smieszysz ludzi!!!
Masterborja ma racjê - w nexii jest czyjnik VSS - podaje on sygnal na ECU, a w czujnik VSS jest wpiêta linka napêdu licznika.
Daroo, to ty jeste¶ ¶mieszny. Spójrz tylko co napisa³e¶. Mówisz ze nie wiesz jak to jest w nexii a sam sie udzielasz i jakby tego ma³o to nic nie wnosisz do postu. Jak nie wiesz co to jest czujnik Vss i piszesz ze w nexii jest tylko linka to poczytaj sobie jak±¶ lekturê i nie pisz takich g³upot, bo wprowadzasz kogos w b³±d.
Przemysl to.
We¼ sobie przeanalizuj 2 pierwsze zdania w swoim wcze¶niejszym po¶cie. Napisa³e¶ ze jest linka ALBO czujnik, a w nexii jest i jedno i drugie. Czujnik Vss wysy³a sygna³ do ECU ale nie ma wp³ywu na wskazania prêdko¶ciomierza. Do licznika idzie wlasnie linka i to ona 'napêdza' kreske na prêdko¶ciomierzu.
Tak wiêc nie moze byc jedno albo drugie tylko jest i linka i czujnik. A je¶li mówisz: "nie wiem jak to jest w nexii" to sie nie sprzeczaj.
A nie chodzi tutaj o co¶ w tym stylu? Jest wtyczka typu VSS, która jest po³±czona z napêdem linki prêdko¶ciomierza...
Zreszt± co do wtyczki VSS po³±czonej z napêdem linki, to znalaz³em taki schemat

nie jest to w³a¶nie takie rozwi±zanie?
z silniczkiem napêdzaj±cym linkê...
dobre...
dobre...
Ok, ju¿ znalaz³em jak wygl±da ta czê¶æ... Nie wiedzia³em, dlatego zada³em pytanie jaka to czê¶æ. Ty z kolei, je¿eli masz tak du¿± wiedzê jako "mechanik" móg³by¶ czasami odpowiedzieæ na takie pytania... nie wszystko muszê wiedzieæ
nie o to chodzi³o serio
wyobrazi³em sobie sytuacjê tak± ¿e jest w sk biegów jaka¶ pr±dniczka która wytwarza pr±d do silniczka który pod³±czony do linki daje napêd do pr±dniczki elektromagnesu wychylaj±cego wskazówkê prêdko¶ciomierza.
sorki
sorki
A no to ja te¿ ¼le zrozumia³em Twój komentarz... spoko
W Lanosach nie ma linki, a prêdko¶ciomierz jest napêdzany sygna³ami z impulsatora na skrzyni... Dlatego teraz szukam info w necie, aby ogarn±æ jak wspó³pracuje VSS z napêdem linki
W Lanosach nie ma linki, a prêdko¶ciomierz jest napêdzany sygna³ami z impulsatora na skrzyni... Dlatego teraz szukam info w necie, aby ogarn±æ jak wspó³pracuje VSS z napêdem linki
Prawdopodobnie problem le¿y w smarowaniu linki. Now± linkê nale¿y podnie¶æ pionowo. I od góry wlaæ olej, a jeszcze lepiej pó³p³ynny smar. Ja tak zrobi³em / da³em smar do ³añcuchów w sprayu/ i jest super.
Co jeden post to lepszy
W Nexii JEST czujnik VSS i jest linka predkosciomierza. Linka jest WKRECANA w czujnik VSS, a z boku czujnika wystaja 3 przewody razem z wtyczka.
A teraz ciekawostka. Czujnik VSS mozna spokojnie zastosowac w Oplu Kadecie jako impulsator, ktory potrzebny jest do "napedzania" predkosciomierza w liczniku cyfroym tzw. digitalu. Tam linki NIE MA.
A co do ukrecajacej sie linki to: kup porzadna linke a nie tani zamiennik. Ja po wymianie linki przejechalem 5km i linka poszla w strzepy. Linke nalezy poprowadzic bez zagiec i prosto od komory silnika az do wnetrza samochodu. Jesli linka ukrecila sie w czujniku VSS to moze byc tam jakis syf i linka dalej bedzie sie urkecac bo mechanizm jest wyrobiony.
Uwaga Lecha jest rowniez sluszna bo nowe linki lubia "terkotac" po wymianie i licznik halasuje.