Graczem bÄdÄ câŚ
Wymieniłem zaciski hamulcowe na ATE z Astry GSI, założyłem klocki również ATE.
Odpowietrzyłem układ i .......
Nie zauwazyłem poprawy skuteczności hamowania. Po odpowietrzeniu z wyłączonym zapłonem pedał hamulca był twardy od samego począdku skoku, po włączeniu silnika pedał hamulca zrobił sie miękki i jaki kolwiek opór czuc dopiero w 1/2 - 1/3 skoku.
Dodam jeszcze że wymiana była PRZED zimą i jeszcze wtedy myślałem że to kwestia dotarcia nowych klocków. Wczoraj jeszcze raz odpowietrzałem układ i znowu pedał przy wyłączonym zapłonie zrobil się twardy ale juz przy włączonym silniku jest znowu tak samo, opór na pedale w około 1/2 skoku i musze naprawdę mocno przycisnąć żeby zablokować koła.
Co może być przyczyną ?
Wszystkie koła Ci hamują?
Przednie napewno, nie wiem jak z tylnymi, będny i szczęki wymieniane 2 lata temu.
Nie wiem czy odpowietrzać tył, ale tam przewodów hamulcowych nie odłączałem.
Nie wiem czy odpowietrzać tył, ale tam przewodów hamulcowych nie odłączałem nie wazne ktore odkrecales trzeba odpowietrzyc caly uklad,zaczynajac od tylu
a kolejność odpowietrzania to :
1. tył od strony pasażera
2. przód kierowca
3. tył kierowca
4. przód pasażer
?
Czy jak wczoraj odpowietrzyłem przód to dzisiaj moge tylko tył ?
Czy jak wczoraj odpowietrzyłem przód to dzisiaj moge tylko tył odpowietrzasz caly uklad od razu
w takiej kolejnosci jak napisałem ?
w takiej kolejnosci jak napisałem tak
Przednie napewno, nie wiem jak z tylnymi, będny i szczęki wymieniane 2 lata temu.
Tylne raczej nie, skoro piszesz, że pedał twardy. Pewnie korektor siły hamowania się zaciął. Wystarczy go rozruszać i tył będzie hamować.
Nie wiem czy odpowietrzać tył, ale tam przewodów hamulcowych nie odłączałem.
Niczego nie odpowietrzać! Chyba, że chcesz zmarnować trochę czasu i płynu hamulcowego.
[ Dodano: 2010-05-21, 14:46 ]
Zresztą, gdy korektor jest zacięty, możesz tył jedynie zapowietrzyć, a nie odpowietrzysz na pewno.
Igrek, ale masz hamulce SŁABSZE czy NIE LEPSZE? Bo wymiana samych zacisków, bez zmiany wielkości tarcz (a masz 16v, więc tarcze masz takiego samego rozmiaru) nie spowoduje jakiejś magii. Jesli pedał twardy, zaciski nie zapieczone to nie wiem. Jesli możesz pojedź na rolki i napisz tu jakie miałeś siły hamowania na poszczególnych kołach.
Pewnie korektor siły hamowania się zaciął.
O ile pamietam to tam nie ma zadnego korektora.
W Nexii bez ABS-u są specjalne zaworki na pompie.
Chyba nie spodziewałeś się cudów po wymianie zacisków?
Hamulce to nie panienka, że ocenisz je "na oko". Pojedź do stacji kontroli pojazdów i niech sprawdzą siłę hamowania.
Poza tym, jeśli masz juz tak dobre hamulce, że możesz zablokować koła, tzn, że musisz wymienić opony
Widzę że dyskusja sie trochę rozwinęła ......
Czyli co mam zrobić żeby pedał zaczął szybciej łapać ?
Jak pamiętam z przeglądu i pomiarów hamowania przód jest o wiele mocniejszy od tyłu.
Przy pomiarze tyłu aż się zdziwiłem że wskaźnik pokazał tak mało w porównaniu do przodu i pytałem się gościa czy tak może być, a on na to że w dolnej granicy ale w normie.
Przede wszystkim, zobacz, co się dzieje w bębnach, bo sorry, ale
Cytat: będny i szczęki wymieniane 2 lata temu
ma się nijak do tego, co jest teraz.
Prawdopodobnie samoregulatory wystarczy rozkręcić, bo mogą już nie działać tak, jak trzeba.
a kolejność odpowietrzania to :
1. tył od strony pasażera
2. przód kierowca
3. tył kierowca
4. przód pasażer
?
Czy jak wczoraj odpowietrzyłem przód to dzisiaj moge tylko tył ?
Przeciez to jest zla kolejnosc. Odpowietrzyc trzeba po kolei najbardziej oddalone elementy od pompy. Czyli -
1. Tyl od strony pasazera
2. Tyl od strony kierowcy
3. Przod od strony pasazera
4. Przod od kierowcy.
W serwisowce jest. Tyl od pasazera, przod od kierowcy, tyl od kierowcy, przod od pasazera.
Tyl od pasazera, przod od kierowcy, tyl od kierowcy, przod od pasazera raczej tak bo uklad jest przeciez krzyzowy