Graczem bÄdÄ câŚ
witam
mam taki problem, kupilem wczoraj Nexie 97' 1,5 SOHC + LPG, w drodze powrotnej na trasie nie moglem rozpedzic sie, wciskam gaz i nic brak mocy maksymalne obroty 3,5 tys , cos terkotalo pod maska zatrzymalem sie i przyczyna byla otwarty filrt powietrza , i czy to moze byc przyczyna braku mocy ? druga sprawa dzis probowalem odpalic, odpalila bez problemu lecz na moze 5 s ,obroty wskoczyly na 1,5 tys i dodalem gazu i odrazu zgasl silnik, i teraz jak odpalam to zapali na doslownie 1-2 s oborty 300 i gasnie, i wystarczy ze minimalnie musne pedal gazu w tym czasie co chodzi, to momentalnie gasnie, i tak mysle czy to moze byc przyczyna swiec? albo uszczelka pod glowica ? prosze o jakas pomoc i przepraszam jesli taki temat sie juz powtorzyl, lecz uczciwe szukalem i nic nie znalazlem z moimi objawami pozdrawiam.
A te objawy na benzynie czy na LPG?
Na początek do sprawdzenia/wymiany układ zapłonowy: świece, kable, kopułka cewka i palec aparatu zapłonowego. Sczytaj też błędy ECM.
Jak objawy są na benzynie to dodatkowo do sprawdzenia pompka paliwa, filtr paliwa, wtryskiwacze.
Pozdrawiam
Adam
mi to wygląda na zawór EGR to taki grzybek coś na kształt ufo po prawej stronie silnika dochodzi do niego jeden przewód odepnij go a do wężyka (łącznika ) wepchnij kolkę od łożyska tak by zapchać wężyk nic się złego nie stanie wsadź z powrotem wężyk i spróbuj odpalić
przyczyna byla otwarty filrt powietrza , i czy to moze byc przyczyna braku mocy ?
też , bo dostawał za dużo powietrza.
Obejrzyj dobrze obudowę filtra powietrza czy jest cała, obejrzyj wszytki rurki wchodzące do kolektora ssącego, wszystkie rezonatory koło filtra powietrza, jak Ci otworzyło filtr to musiałeś mieć strzał w filtr i możesz mieć gdzieś nieszczelność.
Proponuje zacząć od wymiany świec (NGK, Iskra, Denso) i przewodów WN (NGK, Bosh)
dziekuje za odpowiedz, ale to chyba jednak uszczelka pod glowica myslalem ,ze cieknie tylko z dekla, ale wytarlem silnik w miare, i widac jak olej sie wydostaje z prawej krawedzi bloku,chociaz objaw nie ma chyba na uszczelke, gdzie moge znalezc jakis opis jak wymienic uszczelke pod glowica? jest sens wymiany samej uszczelki pod glowica bez zadnego planowania itp.? zeby chociaz motorek pochodzil z pol roku ?
jest sens wymiany samej uszczelki pod glowica bez zadnego planowania itp.? zeby chociaz motorek pochodzil z pol roku ? wg mnie NIE jak już zdejmujesz czapkę to ją doprowadz do ładu.Sprawdz szczelnośc zaworów itp Wystarczy,że ją odkręcisz niefachowo i już jest krzywa