ďťż

Graczem będąc…

Kto wie gdzie w silniku nexiowskim 1.5 8v znajduje sie zawór EGR?? Mam zamiar go zatkać i jakie daje to minusy i plusy? Czy moze zaszkodzić silnikowi?


NIe moze, jezeli go masz to wywal. Jest zaraz obok listwy wtryskowej - takie duze UFO na 100% je widzisz jak stoisz nad silnikiem. No chyba ze go tam nie ma
EGR czyli zawor recyrkulacji spalin wyglada o tak:

A mozna wiedziec co to daje co robi i jakie bede roznice ew, zmiany w silniku jak go sie wywali?

Tylko czym zatkac? :/

[ Dodano: 2007-07-17, 15:27 ]
P.s. punkty dla kolegów jasniej wytłumaczone i bez problemu rozumiem kaj ten grzyb jest


Jak chcesz sobie poczytac wiecej to kliknij tutaj: http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

Czym zaslepic? Ja mialem np. na jakims silikonie zrobione przez bylego wlasciciela. Inni biora blaszke, wycinaja na wymiar i tak zaslepiaja. Co to daje? Spaliny nie sa spowrotem zasysane i to przez Ciebie ptaszki umieraja
A mozna go wyczyścić i jak?czym najlepiej?
Ale po co chcesz go czyscic? Jesli ten cylinderek w srodku pod cisnieniem bedzie chodzil w gore i dol to znaczy, ze EGR dziala. Z reguly te zawory po 100kkm moga juz byc niesprawne.

Zamiast czyscic egr to mozesz wyczyscic przepustnice, silniczek krokowy, o
Poza tym EGR dodatkowo zmula silnik ;-) Nawet w 100% sprawny Dlatego sa Nexie 8v ktore maja 75 KM ( z EGR ) i 79KM ( Bez EGR )
Z reguly te zawory po 100kkm moga juz byc niesprawne. Ze co? Ze jak? Ktore zawroy? Dlaczego?
Zawory EGR....
Dlaczego? Zuzycie mechaniczne
Czyli mam zatkać tą cienką rurkę co idzie do tego EGR'a i to miejsce gdzie ta rurka przychodziła też?
Tak wlasciwie to wystarczy jak zatkasz ten cienki wezyk podcisnienia idacy do egra
Czy ktoś z was zauważył zmianę po tej modyfikacji?
Czy da się poczuć te 4 konie?
Ja zatykałem EGR i tą rurkę i nie poczułem żadnej różnicy w osiągach...
Zaślepilem EGR i nie czuję różnicy.
Bo poza samym egr najprawdopodobniej jest jeszcze inna glowica <niedawno wklejalem rysunek >
cześć-to samo dzieje mi się w espero1,5 16v-czy może podpowiecie gdzie szukac ten magiczny zawórEGR
egr w oplu np. to się zaślepia-zostawia się otworki na płyn chłodniczy bo tym jest ten zaworek chłodzony
to w końcu jak zaślepić to cudo zeby poczuć różnice w osiągach ?
egr w oplu np. to się zaślepia-zostawia się otworki na płyn chłodniczy bo tym jest ten zaworek chłodzony
Jakim plynem chlodniczym? Skad tam niby ten plyn mialby byc jak do calego egr-a dochodzi tylko jeden wezyk i jest to wezyk podcisnienia?
odpisałem tak,jak było w poradach n str opla-po zrobieniu zaślepki wykonać otworki to przepływu płynu-może egr zależny jest od modelu?może w nexi nie jest chłodzony-może dlatego się przycina??
egr w oplu np. to się zaślepia-zostawia się otworki na płyn chłodniczy bo tym jest ten zaworek chłodzony

Ale namieszał....
Ja juz nic nie rozumiem
Dobra
Ostatni raz napisze jak zaslepic egr
Krotko mowiac; nie wiem jak w Oplu <ale podejrzewaam ze jest tak samo bo nie bardzo wiem co mialoby sie tam chlodzic > ale w Nexii/Lanosie itp egr jest poprostu wkrecany w glowice. Sterowany jest wezykiem podcisnienia dochodzacym do niego i juz Generalnie EGR przestaje dzialac jak sie od niego wezyk podcisnienia odlaczy <oczywiscie wezyk tez tzeba zaslepic bo bedzie silnik lapal lewe powietrze> Do pelni szczescia mozna wywalic EGR i zaslepic blaszka

Krotko mowiac; nie wiem jak w Oplu <ale podejrzewaam ze jest tak samo bo nie bardzo wiem co mialoby sie tam chlodzic > ale w Nexii/Lanosie itp egr jest poprostu wkrecany w glowice. Sterowany jest wezykiem podcisnienia dochodzacym do niego i juz Generalnie EGR przestaje dzialac jak sie od niego wezyk podcisnienia odlaczy <oczywiscie wezyk tez tzeba zaslepic bo bedzie silnik lapal lewe powietrze> Do pelni szczescia mozna wywalic EGR i zaslepic blaszka

Prosto, szybko i na temat
Dzięki ziemniak

Zaślepię go tak jak mówiłeś

U mnie samo zaślepienie węzyka nie dało zadnej różnicy w osiągach...

Moze teraz będzie lepiej
Hm nie tak szybko nie tylko lanosy posiadaja taki zawor , ktos kto wymyslil egr napewno wiedzial co robi . Silniki sa wyposarzone w uklad recylkulacji spalin nie po to zeby je zaslepiac, zadnen kon nam niedoskoczy.Trzeba pamietac ze uklad taki redukuje obietosc mieszanki zasysanej do komory spalania, co w efekcie daje jej lepsze spalanie, poprawia ekonomicznosc no i polepsza humor ptaszkom.
Ok, to wytlumacz mi kolego w jaki sposob niby to polepsza spalanie <przy zalozeniu ze EGR jest sprawny, a one padaja po 100tys przebiegu najczesciej>
A ja mam inne pytanie: jak sprawdzić EGR czy działa?
koenig a taki znalazłe m opis w necie, myśle że sie przyda :

Cytat: W najprostrzy sposób możesz sprawdzić egr: odkręć go, zatkaj palcem króciec dolotowy i naciskaj na grzybek. Jeśli będzie wchodził miękko, bez wyczucia wyraźnej poduszki powietrznej (wewnątrz zaworu) - to uszkodzona membrana i zawór adieu. Sygnałem, że coś z zaworem jest nie tak jest również objaw (po wykręceniu zawor), że możesz obracać pręcikiem z grzybkiem wokół jego osi. W obu sytuacjach zawór jest nieszczelny i nie trzyma podciśnienia. Inną sprawą jest elektrozawór sterujący pracą egr. Można go sprawdzić np. razem z egr w nast. sposób: musisz mieć drugi zawór (musi być sprawny) i, po nagrzaniu silnika, wykręcasz swój, a w jego miejsce wstawiasz drugi. Nie podłączasz go jednak do elektrozaworu tylko podłączasz swój wymontowany. Następnie uruchamiasz silnik, dodajesz kilkakrotnie pulsacyjnie gazu, odpuszczasz i czekasz na uruchomionym silniku obserwując swój wymontowany i podłączony do elektrozaworu zawór egr. Jeśli elektrozawór wytwarza odpowiednie podciśnienie, to grzybek się podnosi (nawet słychać to) i utrzymuje w tej pozycji ok kilkudziesięciu sekund. Jeśli nie - to albo elektrozawór do wymiany albo twój egr.
Trochę to skomplikowanie brzmi ale sprawa jest banalnie prosta.
A, co do szczelności przewodów, to już inna bajka. Dodam tylko, że aby dokonać weryfikacji egr i elektrozaworu w ww. opisany sposób musisz mieć szczelne przewody podciśnienia.
Gazy spalinowe powracają tam tylko wtedy, gdy silnik pracuje pod niewielkimi obciążeniami. Dzięki wprowadzeniu spalin ogranicza się zawartość tlenu w mieszance paliwowo powietrznej, co zmniejsza intensywność procesu spalania.

W efekcie uzyskuje się obniżenie temperatury ścianek komór spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu, których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie co polepsza spalanie, przy maksymalnym zassaniu zimnego powietrza)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.TYLKO PRZY NIEWIELKICH OBCIAZENIACH.
EGR czyli zawor recyrkulacji spalin wyglada o tak:
Obrazek

przepraszam że tak dopytuję czy ja dobrze widzę na tym zgjęciu Blow Off Valve??
AbarthTC, Co najwyzej filtr na odme
AbarthTC, Co najwyzej filtr na odme

a już myslałem że ktoś uturbił Nexię
ja mam w miejsce tego egr przez poprzedniego właściciela poprowadzoną rurke pod silnik a niezaślepione niewiem czemu.
A czy to jest powiozane z
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)

?????????????????????????????????????????????????????????????

Taki blad mi zaczelo pokazywac.
Raczej sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia wokol kolektora ssacego.
No jutro spojze czy czasem ktorys nie spadl ???????????????
Myślę, że w szczególności przyjżyj się węzykowi do map sensora, być może map sensor trzeba by umyć... najlepiej zmywacza wpsiuknąc do środka i wypłukać syfki jakie tam siedzą...
A mozesz kolego bardziej szczegulowo bede wdzieczny, gdzie to jest to jest to co te wezyki wchodza ? jak bys mial fotke albo rysunek bede bardzo wdzieczny.
map sensor to takie "pudełeczko" umieszczone po lewej stronie na przegrodzie silnikowej(stojąc twarzą do silnika) prowadzi do niego węzyk z kolektora ssącego zdejmij ten węzyk, zaobacz czy guma nie skrachciała, czy nie jest zapchany i ewentualnie umyj map-a wpsiukując do niego zmywacz i potrząsając wypłucz syfki które tam się mogą znajdować, nie rób tego wodą tylko tzw. zmywaczem..taki szybko odparowujący preparat na bazie alkoholu (nie polecam pić ) po wszystkim podłącz i zobacz jaki efekt. Jeśli się uspokoi to ok, jak nie trzeba by szukać dalej...być może MAP umarł...i trzeba by nowy sobie sprawić...
u mnie tez byl zawor przez poprzedniego wlasciciela zaslepiony blaszka do tego widzialem ze taka prowadnica co wchodzi do zaworu jest zaspawana i do tego przycieta i wezyk tez mialem zaslepiony ale w tedy komp pokazywal blad o EGR jak wyciagnolem zaslepke z wezyka to blad zniknol ale ciesze sie ze go nie mam zaslepic mende w cholere i miec spokuj

pozdro
Juz wszystko jasne jeden wezyk sie zsunol i sobie wisial luzno podpiolem go spowrotem i juz jest wszystko ok Dzieki wszystkim.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •