Graczem będąc…

Witam, mam nastêpuj±cy problem ze swoj± Nexi± (1.5 GL SOHC, przebieg 45k). Podczas jazdy przy wrzuconym biegu bez gazu (hamowanie silnikiem) w pewnym momencie silnik zaczyna bardzo g³o¶no i nieprzyjemnie warczeæ (taki dziwny warkot po³±czony z buczeniem) wraz ze spadkiem obrotów. Najbardziej s³yszalne jest to zjawisko podczas hamowania silnikiem na trzecim biegu - pojawia siê w okolicach prêdko¶ci 50 km/h, warkot ustaje w momencie naci¶niêcia peda³u sprzêg³a lub naci¶niêcia gazu (gdy obroty silnika id± w górê). Nie jest to zachowanie typowe (ten warkot), poniewa¿ do tej pory silnik siê tak nie zachowywa³. ¯adne kontrolki siê nie ¶wiec±, silnik pracuje normalnie (z wy³±czeniem tego warkotu), nie ma problemów z uruchamianiem czy przyspieszaniem. Co jest grane?


Ciê¿ka tak na odleg³o¶æ powiedzieæ i to przy przebiegu 45 000
45kkm?
do kosciola i spowrotem?

baaaaardzo malo
45kkm?
do kosciola i spowrotem?

baaaaardzo malo

Nieee... do pracy mam blisko w linii prostej jakie¶ 1,5 km, po drodze 3 km A jak cz³owiek by³ m³odszy i laptopa nie taszczy³ to siê na piechotê chodzi³o. A tak to sporadyczne wypady za miasto, ze dwa-trzy razy w miesi±cu na du¿e zakupy do Selgrosu i tyle. St±d te 45k km na liczniku.

Jadê za chwilê do mechanika, mam nadziejê, ¿e to nic powa¿nego - po powrocie napiszê, co by³o nie tak z autkiem.


Jesli auto masz od nowosci to znaczy, ze masz je jakies 10 lat. Termin paska rozrzadu to ok 60kkm ale to jest takze ograniczone wiekiem tego paska

Elementy nieuzywane, tez sie zuzywaja i to bardziej.
Jesli auto masz od nowosci to znaczy, ze masz je jakies 10 lat. Termin paska rozrzadu to ok 60kkm ale to jest takze ograniczone wiekiem tego paska

Osiem. Pasek rozrz±du zosta³ profilaktycznie wymieniony przy okazji przegl±du z okazji 40k, ot wiadomo, ¿e to guma i z biegiem czasu parcieje. Ale mimo wszystko dziêkujê za chêæ pomocy.

Ja natomiast by³em u mechanika i po drodze przyuwa¿y³em jeszcze jeden objaw. Wystarczy³o wrzuciæ jedynkê i nie puszczaj±c sprzêg³a dodaæ gazu. Ów charakterystyczny warkot pojawia³ siê niemal¿e momentalnie. U mechanika dosyæ szybko uda³o siê znale¼æ przyczynê. Okaza³ siê ni± wyrobiony mechanizm zmiany biegów, na którym istniej±ce luzy w po³±czeniu z drganiami silnika produkowa³y owe nieprzyjemne d¼wiêki. Koszt usuniêcia usterki: 250 PLN (robocizna+czê¶ci zamienne). Nexuss je¼dzi teraz jak nowy (no, prawie ;]).
Chodzi o posredni mechanizm zmiany biegow?
Bo jesli tak, to wiem juz o jakie warczenie, a raczej brzeczenie moze chodzic. Szczegolnie slyszalne na 3 biegu, ale wystarczy popchnac drazek i warczenie ustaje. No i ten element jest tanszy i mozna go samemu zmienic
Chodzi o posredni mechanizm zmiany biegow? [url=http://img42.echo.cx....th.jpg]Obrazek[/URL]
Bo jesli tak, to wiem juz o jakie warczenie, a raczej brzeczenie moze chodzic. Szczegolnie slyszalne na 3 biegu, ale wystarczy popchnac drazek i warczenie ustaje. No i ten element jest tanszy i mozna go samemu zmienic

To, co zosta³o wymienione w mojej Nexii sk³ada³o siê z czterech prêtów po³±czonych przegubami i znajduje siê w komorze silnika, na dole, na lewo od pod³u¿nej osi symetrii samochodu.

Samemu oczywi¶cie mo¿na zrobiæ bardzo du¿o i z pewno¶ci± taniej ni¿ w ASO czy u mechanika, ale trzeba wiedzieæ co siê robi, bo mo¿na wiêcej zepsuæ ni¿ naprawiæ. Mnie póki co nie staæ na eksperymenty , poza tym za bardzo lubiê swojego Nexussa, ¿ebym mia³ go samodzielnie psuæ w gara¿u.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •