Graczem będąc…
Cze¶æ mam problem ze wspomaganiem uk³adu kierowniczego. powiedziano mi ¿e pompa jest ok. niedawno stwierdzi³em ¿e kierownica ciê¿ko chodzi w zbiorniczku by³o ponizej poziomu wiê dola³em oleju. Pomog³o na chwolê teraz znowu ciê¿ko chodzi. Ciekawa sprawa jak przejedzie parê kilometrów jakby l¿ej chodzi³a. Odpowietrza³em uk³ad maksymalnie skrêcaj±c w prawo i lewo kierownic±. Co mo¿e jeszcze byæ nie ta pomó¿cie. Pozdrawiam
sprawdz caly uklad wspomagania sprawdz czy cos tam nie kapie ze zbiorniczka
Sprawdza³em przez dwa tygodnie nie uby³o w zbiorniku ani kropelki. Nie wiem mo¿e jakie¶ s± tam paski klinowe mo¿e to ja siê na tym a¿ tak bardzo nie znam ale jest to bardzo ciekawe. Jezeli kto¶ wie niech napisze przynajmniej co mam sprawdzi.
Skoya - na jakiej podstawie mech. stwierdzi³ ¿e pompa jest o.k .A¿eby sprawdziæ pompê nale¿y szeregowo w obwód wysokiego ci¶nienia pod³±czyæ manometr i dopiero sprawdzaæ [ chodzi o wydatek ci¶nieniowy pompy ] Dodatkowo radzê przyjrzeæ siê przek³adni kierowniczej pod k±tem wycieków :-D
Sprawdza³em dok³adnie nie ma zadnych wycieków. Po przejechaniu kilku kilometrów w miarê wraca wszystko do normy. Ale nie jest tak jak powinno kierownica krêci siê têpo i nie odbija na zakrêtach. Ciekawa rzecz ¿e je¿eli na postoju skrêcam ko³ami w lewo i w takiej pozycji zostawiam j± na kilkana¶cie sekund, to samo w praw± stronê dolegliwo¶ci jakby trochê ustêpuj± i trochê l¿ej krêci siê kierownic±.
My¶lê ¿e powiniene¶ odwiedziæ kompetentny warsztat i sprawdziæ ci¶nienie pompy ,lub je¶li masz drug± to mo¿esz sam j± podmieniæ [ nie jest to trudne ] :-)
Skoro kierownica nie odbija na zakrêtach to do wymiany masz krzy¿ak po¶redni wa³ka kolumny kierowniczej.
Chcia³bym odnowiæ ten temat, poniewa¿ mam identyczny problem jak kolega "skoya", mo¿e który¶ z forowiczów móg³by mi pomóc nie sprawdza³em jeszcze niczego, ale mój mechanik twierdzi, ¿e to pompa.