Graczem bÄdÄ câŚ
WItam
Mam problem z prowadzeniem się samochodu. Problem polega na tym że podczas jazdy samochód faluje raz w lewo raz w prawo. Im większa prędkość tym bardziej to odczuwalne. Zawieszenie w idealnym stanie.Dwie nowe opony z przodu, z tyłu stare. Zbieżność ustawiona. Czy mogą to być amortyzatory? Zaznaczam że falowanie jest cały czas takie same czyli w lewo powrót do środka i w prawo. Cykle się powstarzają.
witam Mam problem z prowadzeniem się samochodu z szedł na zła droge czy wychodzac z zakrętów czujesz ze auto ci ucieka wychodzi że amorki ale wjedź na kanał i na szrpaki może tez byc swożeń wahacza .
Piszesz że zawieszenie sprawne, a ja bym i tak obstawiał zawieszenie i układ kierowniczy. Sprawdź przekładnię kierowniczą czy nie jest wywalona, sprawdź luzy na drążkach kierowniczych przy przekładni. Od amorków nie było by takiego efektu.
Jak to wszystko sprawdzisz , to zobacz gumy na stabilizatorze -2 szt. Objawy nasilają się w czasie jazdy po śladach tirów
mozna tez sprawdzic czy nie ma luzow na lozyskach ,ja mialem luzy w tylnych kolach wyczowalne przy szarpnieciu za kolo i wlasnie podczas jazdy nawen na prostym odcinku drogi auto myszkowalo po drodze z prawa na lewo
Moje twierdzenie że zawieszenie sprawne opierało się na tym że tydzień temu były robione końcówki drążków więc sądziełem że mechanik sprawdził całość jak prosiłem. Ustawił też zbieżność. O reszcie o której piszecie oczywiście nie wspominałem a on albo nie sprawdzał albo nie zauważył więc najwyraźniej czeka mnie kolejna wizyta i szukanie na chybił trafił :-)
Cytat: czeka mnie kolejna wizyta i szukanie na chybił trafił :-)
dlaczego na chybił trafił przeciesz istnieje cos takiego jak "szrpaki" jedź na stacje kontroli pojazdów i za te 40 zeta będziesz wiedział co masz do wymiany
To jedz do tego samego mechanika i powiedz, ze po naprawie pojawiła się taka usterka
jedź na stacje kontroli pojazdów i za te 40 zeta będziesz wiedział co masz do wymiany
popieram ja ścieżkę robię 2 razy w roku nie licząc przeglądu rejestracyjnego. Taniej wychodzi coś naprawić jak tylko zaczyna się psuć niż robić remont całego mzawieszenia.
Od jednej gumy może polecieć reszta więc nie opłaca się czekać
Sprawdź stan tulei wahacza ... One maja to do siebie że lubia sie 'wybic', wtedy efekt wyglada mniej więcej tak (przykładowo oczywiście): dajesz gaz auto ucieka w prawo, puścisz gaz auto wraca i ucieka w lewo. Takie sa u ciebie objawy?
dokładnie takie. Najbardziej zarzuca przy dodawaniu gazu poźniej podczas jazdy już równomiernie faluje po drodze.
Miałem ten sam problem. Wymiana tulejek wahaczy i po sprawie. Koszt tulejek na jedną stronę - 2szt około 40zł, robocizna jednej strony około 40zł. U mnie mechanik stwierdził, że wystarczy zrobić jedną stronę i chyba miał rację, bo teraz od pół roku jest OK.
U mnie był walnięty cały wachacz jak były takowe objawy.