Graczem będąc…

Jestem szczê¶liwym ( póki co ) posiadaczem od 4 tygodni nubiry 1,6 z 98. Zrobi³em ni± ju¿ 2500 km. Mia³em problem z silnikiem korkowym, zapala³a siê kontrolka oraz wysokie obroty na biegu ja³owym. Reset komputera rozwi±za³ problem. Ostatnio zauwa¿y³em ¿e podczas zmiany biegu w momencie wci¶niêcia sprzêg³a obroty silnika skacz± do 2000 i od razu spadaj± do normalnej warto¶ci. Wydaje mi siê ¿e wcze¶niej tego nie by³o. Czy kto¶ spodka³ siê z czym¶ takim? Czy to normalne? A je¿eli nie t co to mo¿e byæ?
Druga sprawa to d¼wiêk z komory silnika. Dodaj±c gazu s³ychaæ dziwny d¼wiêk z silnika. Dzieje siê tak tylko miêdzy 1700 a 2000 obrotów? Czy mo¿e to byæ np. ³o¿ysko pompy wodnej lub inne z rozrz±du? D¼wiêk w³a¶nie przypomina zu¿yte ³o¿ysko, ale czemu tylko w tym zakresie obrotów?
Je¿eli kto¶ mia³ podobne przypadki to proszê o jakie¶ wskazówki.


Jestem szczê¶liwym ( póki co ) posiadaczem od 4 tygodni nubiry 1,6 z 98. Zrobi³em ni± ju¿ 2500 km. Mia³em problem z silnikiem korkowym, zapala³a siê kontrolka oraz wysokie obroty na biegu ja³owym. Reset komputera rozwi±za³ problem. Ostatnio zauwa¿y³em ¿e podczas zmiany biegu w momencie wci¶niêcia sprzêg³a obroty silnika skacz± do 2000 i od razu spadaj± do normalnej warto¶ci. Wydaje mi siê ¿e wcze¶niej tego nie by³o. Czy kto¶ spodka³ siê z czym¶ takim? Czy to normalne? A je¿eli nie t co to mo¿e byæ?
Druga sprawa to d¼wiêk z komory silnika. Dodaj±c gazu s³ychaæ dziwny d¼wiêk z silnika. Dzieje siê tak tylko miêdzy 1700 a 2000 obrotów? Czy mo¿e to byæ np. ³o¿ysko pompy wodnej lub inne z rozrz±du? D¼wiêk w³a¶nie przypomina zu¿yte ³o¿ysko, ale czemu tylko w tym zakresie obrotów?
Je¿eli kto¶ mia³ podobne przypadki to proszê o jakie¶ wskazówki.

D¼wiêk silnika w pewnym zakresie obrotów ¶wiadcz± o wpadaniu w rezonans lu¼nych czê¶ci silnika. Otwórz maskê i postaraj siê zlokalizowaæ ¼ród³o d¼wiêku. U mnie by³a to lu¼na os³ona termiczna kolektora wylotowego, pomog³o wkrêcenie brakuj±cej ¶ruby. £o¿ysko ha³asowa³o by w wiêkszym zakresie obrotów.
Zobacz czy poprzedni w³a¶ciciel uwzglêdni³ gdzie¶ kiedy robi³ rozrz±d i czy w ogóle go robi³. Ja mia³em te¿ podobny problem z tymi d¼wiêkami chod¼ by³o to bardzo ciche ale jednak s³yszalne. Okaza³o siê ¿e ³o¿yska na 2 ko³ach by³y wyr±bane. Z jednym nie by³o problemów bo by³o kompletne w rozrz±dzie drugie jednak by³o na pasku tzw alternatora (ró¿ne nazwy nosi wiadomo o który chodzi) te najwiêksze ko³o prowadz±ce te¿ by³o wyr±bane (koszt oko³o 90z³) gdy siê na sucho rêk± pokrêci³o wpada³o w drgania jak kó³ko z jakiego¶ resoraka od dziecka hehe. Po wymianie wszystko ucich³o.

Mo¿e siê mylê ale i tak warto sprawdziæ kiedy by³ rozrz±d robiony bo jak poleci pasek to wspó³czuje sam nie wiem jak mój wytrzyma³ prawie 85000. Jak siê przymierza³em do wymiany i zaci±ga³em porad na ró¿nych forach to mówili ¿e jestem samobójca i kamikadze

Pozdrawiam
brat pracowa³ w skodzie,a obok byl aso daewoo i mial tam znajomych i oni tak nieoficjalnie przekazali mu ze du nakazalo serwisom aby delikatnie namawiali wlascicieli aut 16 V aby wymieniali pasek co 60 a nie co 90 tys,po prostu sie przeliczyli z trwaloscia,ja wymieniam co 60 i spoko,a montowany jest orginal du,tyle ze poza aso
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •