Graczem bÄdÄ câŚ
Witam.
Co może być grane. Przez tydzień samochodem nie jezdzilem. I zauważyłem ze mu ciezko odpalić.Jest to nubira 1.6 SX z gazem. Poszedłem dalej wlaczylem sama benzyne i za 4 razem odpalił ale .... dławi go gdy mu przyspieszam, Gdy jade normalnie jest w miare ok ale czuc spadek Mocy. Jak jade na gazie to wszystko jest ok. Podejrzewam że może to być filtr paliwa bo juz dawno nie był zmieniany. Prosz eo opinie.
Jak dużo jeździsz na benzynie? Ile paliwa w baku wozisz? Kiedy ostatnio tankowałeś? Jeżeli masz mało benzyny, spróbuj nalać np. ok. pół baku i pojeździć jakiś czas tylko na benzynie... jak samochód będzie dalej szarpał, możesz zresetować ECM, lub nalać jakiegoś dobrego środka do czyszczenia wtryskiwaczy.
Jak dużo jeździsz na benzynie? Ile paliwa w baku wozisz? Kiedy ostatnio tankowałeś? Jeżeli masz mało benzyny, spróbuj nalać np. ok. pół baku i pojeździć jakiś czas tylko na benzynie... jak samochód będzie dalej szarpał, możesz zresetować ECM, lub nalać jakiegoś dobrego środka do czyszczenia wtryskiwaczy.
Prawie cały czas na gazie na beznynie od czasu do czsu zeby go przepalic . banzyny mam prawie caly bak.
A kiedy tankowałeś benzynę? Bo benzyna z drugiej strony też się starzeje... ja na własnym przykładzie widzę, że jak "wożę" benzynę dłużej niż np. 2 tygodnie, to samochód zaczyna bardziej szarpać... po zalaniu "świeżej" i np. zresetowaniu ECM szarpanie zanika. Zazwyczaj staram się zalewać max pół baku i wystarczy mi to na odpalanie i lekkie rozgrzewanie auta na miesiąc. A potem znowu dolewam "świeżej"
Musiałbyś napisałem wyjeździć trochę tej benzyny, ew. dolać czegoś do czyszczenia wtryskiwaczy. Spróbuj też zresetować ECM i pojeździć na samej benzynie ze 2 dni, aby sprawdzić czy szarpanie zniknęło. Jednak w pierwszej kolejności wymieniłbym faktycznie filtr paliwa, skoro dawno nie był ruszany.
ja na własnym przykładzie widzę, że jak "wożę" benzynę dłużej niż np. 2 tygodnie
Dwa tygodnie i starzejąca sie benzyna? Chyba żartujesz.
Dwa tygodnie i starzejąca sie benzyna? Chyba żartujesz.
Jestem śmiertelnie poważny. Zaznaczam, że są to moje odczucia... jeżdżę samochodem codziennie i jestem na tyle wyczulony, że wyłapuję każdego jego "focha" Może jest to z czymś innym związane, ale problem szarpania po dolaniu benzyny najczęściej na jakiś czas zdecydowanie łagodnieje...
czasami środki czyszczące wtryski nie pomagają trzeba wyjąć listwę wtryskową i trochę się pobawić ...
No ja wyjąłem wtryski. Normalnie nie wiem jak wyglądają zasyfione, ale moje wyglądały jak z półki sklepowej po 9 latach na gazie i 114 tys przebiegu. Jestem śmiertelnie poważny. Zaznaczam, że są to moje odczucia... jeżdżę samochodem codziennie i jestem na tyle wyczulony, że wyłapuję każdego jego "focha" Może jest to z czymś innym związane, ale problem szarpania po dolaniu benzyny najczęściej na jakiś czas zdecydowanie łagodnieje...
Heh wielką ciekawostka jest mój aut. Najbardziej szarpie jak jest zimny ale powyżej 20 stopni na dworzu. Dzis rano, jak wracałem z pracy, musiało byc około 10 bo para szła z ust. Auto jechało znacznie lepiej. Normalnie mam wrażenie że mam skopana mape wtrysku. I teraz ciekawostka. Kupiłem go na początku marca i jeździł ok. Potem na wiosne zaczęły sie problemy i teraz jak sie zrobi zimno to ustąpią
Ktos mi takiego go chyba wcisnął.
Powiem tak: bardzo dużo osób, szczególnie od lanosów na tym forum i nie tylko ma problem z jazdą na benzynie przy nie rozgrzanym silniku- ja też. Problem w wielu przypadkach jest wręcz nie do rozwiązania. Ludzie czyszczą wtryski, przepustnice, krokowce itd i nie pomaga. Mnie mechanik powiedział, że najprawdopodobniej wtryski do wymiany ale na litość boską, jeżeli czasem rano go odpalę i chodzi jak malina na benzynie to chyba jednak nie wtryski, co? jakby były padnięte wtryski to cały czas by marudził a tak sobie myślę, że może coś ze sterowaniem Sam nie wiem...
Przy okazji mam pytanie, na które pewnie już padły właściwe odpowiedzi:
Przy jakiej temperaturze mogę przełaczyć na zasilanie gazem, tak aby było ok i żeby silnik w dupe nie dostawał? Sczerze mówiąc robię krótkie dystanse i najchetniej przełaczał bym go od razu bo bajury na zimnym pali od groma ale mimo wszystko. 30 stopni wystarczy, rozumiem, że środkowa kreska w lanosie to 90 stopni( tyle niemal trzyma jak się rozgrzeje)?
Ktos mi takiego go chyba wcisnął.
Może czujnik temp. zasysanego powietrza fałszuje odczyty... tj. ten czujnik w rurze dolotowej pomiędzy filtrem a przepustnicą. Zdarza się, że fałszuje odczyty dotyczące temp. i potem mogą występować różne, "dziwne" obajwy...
Testowałem programem diagnostycznym. Wszystkie czujniki wydają sie byc ok. Temperatury narastaja płynnie w miare rozgrzewania sie silnika. Tu sa screeny przy pracy na zimnym - wtedy nie przyspiesza pomimo otwartej przpustnicy w połowie, a na screenie ciepły juz idzie normlanie.


Pozatym - wymieniona pompa paliwa, sprawdzone cisnienie paliwa (regulator) 2,7 - 3 bar, sprawdzone wtryski, sprawdzone cisnienie na cylindrach, zaślepiony egr. Pozatym zauważyłem że jak on sie dławi to strzela lekko w wyde3ch i smierdzi benzyna za nim. ja myslałem że on nie dostaje paliwa, a on go chyba nie przepala.
Pozatym - wymieniona pompa paliwa, sprawdzone cisnienie paliwa (regulator) 2,7 - 3 bar, sprawdzone wtryski, sprawdzone cisnienie na cylindrach, zaślepiony egr. Pozatym zauważyłem że jak on sie dławi to strzela lekko w wyde3ch i smierdzi benzyna za nim. ja myslałem że on nie dostaje paliwa, a on go chyba nie przepala. Podobna sytuacja- tak jakby go zalewało...
czyżby emulator wtrysków
czyżby emulator wtrysków
Co masz na myśli? Że dodaje LPG do benzyny? Raczej nie - ale pewności nie mam. Emulacja sondy napewno nie, bo po resecie nic lepiej nie jest.