Graczem będąc…
Witam. mam problem z moj± nubirk±.
Ostatnio (mo¿e 2 tygodnie temu) wymieni³em klocki hamulcowe. I wszystko jest ok kiedy jade gdzi¶ blisko, natomiast w d³u¿szej trasie przy hamowaniu pojawia siê smród palonej gumy, a ko³a nagrzewaj± sie. Co to mo¿e byæ???
a nie masz zapieczonego t³oczka z zacisku hamulcowym? mnie kiedy¶ te¿ tak ko³o siê nagrzewa³o jak cholera, ¿e sz³o siê poparzyæ, przy postoju bardzo podobny zapach i w³a¶nie to by³o problemem
A mo¿liwe ¿eby to sie sta³o na obu ko³ach naraz??? I to od razu po wymianie klocków???
Masz ABS?
Mam
Je¶li ko³a siê blokuj± przy hamowaniu, no to podczas wymiany klocków poknoci³o siê co¶ z uk³adem ABS. A je¿eli nie - normalna sprawa, ¿e peda³ hamulca wy¿ej ³apie. Przecie¿ nowe klocki maj± grubsz± ok³adzinê ciern±!
Wzi±³em sie z koleg± za te ko³a i tajemnica rozwi±zana. Przy wymianie klocków mechanik nie raczy³ mnie poinformowaæ ¿e tarcze tez sa do wymiany. na brzegach powsta³ naprawdê okaza³y rant w skutek czego klocki nie bra³y równomiernie i na brzegach by³y bardziej zniszczone ni¿ w srodkowej czê¶ci. wymieni³em wiêc tarcze i teraz jest ok!!!
Nie pro¶ciej by³o spi³owaæ rant?
Mo¿na by ale przyznam ¿e nie lubie sie bawiæ w takie rzeczy a poza tym tarcza by³a ju¿ za cienka, jak podaje m±dra ksi±¿ka w nubirce min grubo¶æ tarczy to 22 mm a u mnie by³o ju¿ nieca³e 21 mm wiêc i tak by³ ju¿ najwyzszy czas na wymianê
Eee tam; tarcze to nie bêbny. Tutaj zdarte milimetry materia³u nie maj± tak istotnego zanczenia. Oczywi¶cie, dopóki nie zbli¿asz siê za bardzo do ¿ebrowañ tarczy