Graczem będąc…

witam,

musze wymienic plyn do chlodnicy, gdyz dolewalem ostatnio troche wody demineralizowanej (wyciek).
jak to zrobic krok po kroku?
moze ktos opisac, kto juz to robil w naszych koreancach?

to samo czeka mnie ze zbiornikiem wyrownanywczym - wlasnie tam jest usterka. aczkolwiek ze zbiornikiem to chyba nie jest zadna wielka filozofia. ma tez ktos doswiadczenie i tutaj?

dzieki za odpowiedzi,
pozdrawiam,


Odkrêcasz opaske zaciskow± z wê¿a id±cego do najni¿szego punktu ch³odnicy , p³yn zlatuje , zakrêcasz , nalewasz nowy i jest OK .
Pietrolot mie sie wydaje ¿e w ch³odnicy na dole w prawym rogu jest spust, na dodatek pasowa³oby odpowietrzyæ uk³ad czy sie myle
RIPER, u mnie nie ma , a jak ma to lepiej bo mniej roboty .


reggie82 jak ju¿ zalejesz nowym p³ynem zbiornik to odpowietrza sie na tych dwóch g³ównych wêzach od ch³odnicy ¶ciskaj±c p³ynu w zbiorniku powinno ubywaæ i znów ¶ciskasz a¿ przestanie ubywaæ odpalasz auto tak ¿eby otwar³ siê du¿y obieg, powinien siê za³±czyæ wentylator o ile opornice masz sprawn± t± od pierwszego biegu no i tyle
witam kolegow!

1) zbiornik wymienilem - latwizna - 1 sruba + 1 pseudozacisk
2) bylem u siebie na kanale i nie moglem znalesc tego korka od spuszczenia cieczy. malo miejsca, staralem sie szukac itd itp. doszedlem do wniosku, ze nie dam rady i za duzo zabawy, wiec na szybko pojechalem do mechaniora. mialem swoj plyn, tylko potrzebowalem spuszczenie plynu i zalanie nowego. i musze powiedziec, ze to nie jest do konca tak pieknie ladnie jak co poniektorzy tutaj pisza. a mianowicie:
procz znalezienia tego koreczka, ktorego w ogole nie widac i spuszczeniu plynu z chlodnicy, mechanior spuszcza plyn za pompa wody (czy gdzies kolo glowicy) i przede wszystkim przedmuchuje te wszystkie weze sprezonym powietrzem, tak ze spokojnie wylewa ok 5l plynu. przy zalewaniu plynu rowniez stosuje jakies swoje metody, zeby go dokompensowac i tak to sie kreci. usluga dosc droga (drogi warsztat - zalezalo mi na czasie), 55 pln. jednak napewno wykonana solidnie i konkretnie. teraz jak bym juz sam chcial nawet sobie wymienic ten plyn, to wiem, ze robie tylko czesc - jakies 40-max 50% tego co powiniennem wykonac. i dobrze by bylo raz na jakis czas skorzystac z uslugi ludzi, ktorzy maja wiedze, sprzet i doswiadczenie.

dziekuje za wsparcie, dobre checi i pomoc :-)
Znaczy by³e¶ u mechanika , a nie papraka .
mechnik wydaje sie robil wiele fajnych maly rzeczy, ktore jednak maja jakis tam wplyw na jakosc wykonywanej czynnosci. ja bym tego tak napewno nie zrobil, bo skad mialbym wiedziec co do czego i po co...

co wazne, dzisiaj patrze, ze ubylo mi z 1l plynu ze zbiornika. zadzwonilem do serwisu, bo juz chcialem reklamowac, ale powiedzieli, ze moze byc jakis babel powietrza, a uklad sam sie odpowietrza i tak moze byc, ze trzeba dolac.

no nie wiem, zobaczymy, ale sie wydygalem. jakis specjalnych przeciekow nigdzie nie widzialem jednak.

dziekuje za Wasze porady :-) fajnie tak wymienic sie wiedza z wlascicielami takich samych fur :-))))) chociaz moja mnie czasem zabija, ale wiadomo jak kazde autko o nie pierwszej mlodosci
chociaz moja mnie czasem zabija, ale wiadomo jak kazde autko o nie pierwszej mlodosci
To sie ciesz ¿e nie masz fury pierwszej m³odo¶ci , bo zamiast do mechanika podgl±dac co robi je¼dzi³ by¶ do elektronika i widzia³ jak kompa pod³±czaj± i wszystko .
tez prawda. auto i tak mam w sumie jako pierwszy wlasciciel, bo nowke nabyl ojciec i od niego odkupilem.
ale jakies pomysly czy dolewanie plynu po wymianie jest normalne? odpowietrzenie systemu?
tez prawda. auto i tak mam w sumie jako pierwszy wlasciciel, bo nowke nabyl ojciec i od niego odkupilem.
ale jakies pomysly czy dolewanie plynu po wymianie jest normalne? odpowietrzenie systemu?

nie wiem jak konkretnie jest w nubirze, ale zasada jest wszedzie podobna, po zalaniu p³ynu odpalic samochód i czekac az siê otworzy termostat i pusci p³yn przez ch³odnicê, dodatkowo w³±czyæ ogrzewanie na maxa tak ¿eby i nagrzewnica by³a w pe³ni odpowietrzona, oczywi¶cie ca³y czas zwracaj±c uwagê na to by w zbiorniczku by³ p³yn na w³a¶ciwym poziomie, je¶li poziom opada to nale¿y dolaæ. Tak do w³±czenia siê wentylatora.

Ja tylko nigdy nie robiê tego na wolnych obrotach, bo bym musia³ d³ugo czekaæ oko³o 3500 obr/min i szybciej siê rozgrzewa i pêcherze powietrza maj± wiêksz± motywacjê do ucieczki.

Oczywi¶cie wszystko na benzynie, dopiero po odpowietrzeniu przerzuciæ na podtlenek LPG.

Po wszystkim zakrêciæ korek i kontrolowaæ raz na jaki¶ czas czy stan p³ynu jest ok.

Problemy zaczynaj± siê kiedy nie ma wycieku a ubywa p³ynu...ale nie ma siê co martwiæ za wczasu.
witam,

jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi.
niestety samochod musialem zawiesc do mechnika.
bo ten ubytek plynu sie powtorzyl. w ciagu 2 dni zalalem ponad 2l plynu i co najlepsze zaraz po wymianie zaczaly mi bardzo parowac szyby. na poczatku muslalem, ze taka pogoda, bardzo padalo, parno itd, ale juz pozniej doszedlem do wnisoku, ze cos jest nie tak. zobaczylem tez pare z ukladu wentylacyjnego.
pojechalem do mechnika, powiedzial, ze zalewajac nowy plyn, w ukladzie moze sie wyplukac jakis kamien czy cos i to jest przyczyna. tak czy siak mam pekniety/przeciekajacy grzejnik nagrzewnicy. i auto stoi w naprawie.

dzieki za Wasze odpowiedzi,
pzdr,
w nubirze nie trzeba nis sci±gaæ na ch³odnicy jest korek spustowy p³yn spuszczasz na goracym silniku i z otwart± nag¿ewnic± po spuszczeniu nalewasz nowy uruchom silnik a reszta zrobi sie sama
napisz ile zap³aci³e¶ za wymianê nagrzewnicy.
wymienialem grzejnik nagrzewnicy.
zaplacilem za nowy grzejnik + montaz + tam jeszcze sprawdzenie swiec i kabli - 500 pln.
niby grzejnik 282 + reszta robocizna.

jak to u Was stoi? ten zklad gdzie robilem dosc drogi, ale nie wiem czy mocno przeplacilem?

pzdr,
ZALEZY JAK PATRZEC, NAGRZEWNICA NA ALEGRO TO MAX 150Z£ ORGINA£ Z WYSYLKA TAKZE HEH. Wlasnie jestem w trakcie wymiany samemu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •